tätä on mun mielestä kysytty ennenkin, olikohan se niin että lyhytiskuisessa eli 1100 koneessa ei osu, mutta 1300 ja 1500 osuu
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
foma kirjoitti:Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
niin ja muistaakseni cityn (1100) puristuksetkin oli pienemmät (eli enempi palotilaa), vaikka ei sekää mitään takaa riippuen muotoilusta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
foma kirjoitti:Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
niin ja lisäksi 1100:n puristusuhde on matalampi -9,0 kun 1300 ja 1500 se on 9,9. Verrattaessa 1100 ja 1300:sta, niin syl.halk. ollessa sama 76, niin "matemaattisesti tyhjää tilaa" on oltava vähemmän.
Asia ei varmasti selviä muuten, kuin otetaan hihna kaikista pois ja kokeillaan varovasti startilla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
foma kirjoitti:Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
niin ja muistaakseni cityn (1100) puristuksetkin oli pienemmät (eli enempi palotilaa), vaikka ei sekää mitään takaa riippuen muotoilusta.
niin, muistin juuri, että aikaisemmin täällä joku "tiesi/väitti", että vain 1500 koneessa on männissä "pesät" venttiileille (tämä on itsekin todettu) mutta 1300:ssa niitä ei ole ja siinä osuisi männät venttiileihin mutta 1500:ssa ei osuisi?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kyllä 1500:n kone on vapaasti pyörivä.
Sitten muistan Konelan huoltopäällikön sanoneen joskus, että remonttien määrä kasvaa pohjoiseen mentäessä eli kylmäkäynnistysten määrällä olisi suora yhteys vikoihin. Tästä olisi ollut jonkinlaista tilastoa - ainakin takuukorjausten perusteella.
Pikkuveljen hihna katkesi Puolangalla,talvella.Taisi siinä olla vikisevä ja myöhemmin jumittuva vesipumppukin olla syynä.Eräs tuttuni joka työskenteli kylmävarastossa (jatkuva -22 asteen pakkanen)kertoi kuinka trukkien hydrauliletkuja ja sähkökaapeleita joutui korjaamaan useinkin pakkasen haurastettua letkut ja kaapelit.
Jos tästäkin tuonne FAQ:n lisäilis. Eli Samarat 1100kaasari ja 1500ruisku kestää hihnan katkeamisen. Samara 1300 ei kestä. Entäs 1500 kaasari, lienee sama kuin 1500ruisku?
Lada 110 16v ei kestä, entäs 8v?
Takavetoinen 1300remmikone kestää hihnan katkeamisen.