Samaran nokkahihnan katkeaminen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Samaran nokkahihnan katkeaminen

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mites on. Tietääkö kukaan osuuko samarassa venttiili mäntään jos nokkahihna katkeaa??.

Tuonne hallille moinen tuli ja nyt apua tarvitaan :? .
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tätä on mun mielestä kysytty ennenkin, olikohan se niin että lyhytiskuisessa eli 1100 koneessa ei osu, mutta 1300 ja 1500 osuu
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
LADACAT
Viestit: 639
Liittynyt: 16.11.2005 10:32
Paikkakunta: Lahti,Uusikylä

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Kyllä se valitettavasti osuu. tiedän kyllä tapauksen,jossa selvittiin pelkällä hihnan vaihdolla.Taisi olla poikkeus sääntöön.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vaihdatin pari viikkoa sitten hihnan ja korjammolla väittivät, että 1300 koneissa osuu ja 1500 ei. Liekkö ollut väärää tietoa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

foma kirjoitti:Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
niin ja muistaakseni cityn (1100) puristuksetkin oli pienemmät (eli enempi palotilaa), vaikka ei sekää mitään takaa riippuen muotoilusta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

foma kirjoitti:Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
niin ja lisäksi 1100:n puristusuhde on matalampi -9,0 kun 1300 ja 1500 se on 9,9. Verrattaessa 1100 ja 1300:sta, niin syl.halk. ollessa sama 76, niin "matemaattisesti tyhjää tilaa" on oltava vähemmän.

Asia ei varmasti selviä muuten, kuin otetaan hihna kaikista pois ja kokeillaan varovasti startilla. :roll: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
foma kirjoitti:Ladainfon mukaan 1100:n iskunpituus on 60,6mm kun taas 1300:n ja 1500:n 71mm. El kait se on vain se city malli ku ei osu.
niin ja muistaakseni cityn (1100) puristuksetkin oli pienemmät (eli enempi palotilaa), vaikka ei sekää mitään takaa riippuen muotoilusta.
niin, muistin juuri, että aikaisemmin täällä joku "tiesi/väitti", että vain 1500 koneessa on männissä "pesät" venttiileille (tämä on itsekin todettu) mutta 1300:ssa niitä ei ole ja siinä osuisi männät venttiileihin mutta 1500:ssa ei osuisi?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Miihkali

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Pavlovits kirjoitti:Vaihdatin pari viikkoa sitten hihnan ja korjammolla väittivät, että 1300 koneissa osuu ja 1500 ei. Liekkö ollut väärää tietoa.

Kyllä olet saanut ihan oikeata tietoa
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ainakin Samaran vanhoissa 1300 malleissa osuu.Pikkuveljellä niin kerran muinoin tapahtui :cry:
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Kyllä 1500:n kone on vapaasti pyörivä.
Sitten muistan Konelan huoltopäällikön sanoneen joskus, että remonttien määrä kasvaa pohjoiseen mentäessä eli kylmäkäynnistysten määrällä olisi suora yhteys vikoihin. Tästä olisi ollut jonkinlaista tilastoa - ainakin takuukorjausten perusteella.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pikkuveljen hihna katkesi Puolangalla,talvella.Taisi siinä olla vikisevä ja myöhemmin jumittuva vesipumppukin olla syynä.Eräs tuttuni joka työskenteli kylmävarastossa (jatkuva -22 asteen pakkanen)kertoi kuinka trukkien hydrauliletkuja ja sähkökaapeleita joutui korjaamaan useinkin pakkasen haurastettua letkut ja kaapelit.
Kajtsu

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

1500:ssa ei osu. Kaverilla katkes ja selvis vain hihnan vaihdolla :D
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

110: 16v koneessa tulee ainakin sylttyä. Eräs humu ajeli 4vuotta ja 123000km yhdellä ja ensimmäisellä hihnalla. Sit katkes..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jos tästäkin tuonne FAQ:n lisäilis. Eli Samarat 1100kaasari ja 1500ruisku kestää hihnan katkeamisen. Samara 1300 ei kestä. Entäs 1500 kaasari, lienee sama kuin 1500ruisku?
Lada 110 16v ei kestä, entäs 8v?
Takavetoinen 1300remmikone kestää hihnan katkeamisen.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin