Kytkin haiskahtaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ladserwagen

Kytkin haiskahtaa

Viesti Kirjoittaja Ladserwagen »

Näin, kun latukan käynnistää ja painaa kytkintä, niin kuuluu armoton vinkuna ja kohta tulvii kabiiniin kytkimen ominaistuoksu. Mikä mahtaa olla vikana, ja onko iso/kallis homma korjata. Pienellä budjetilla ollaan kuitenkin liikkeellä.

Ja kulkupeli oli Samara 1300 vuosimallia '87.

Suurkiitos etukäteen vinkeistä.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kuuluuko tuo ääni ja haiseeko jos koneen starttaa kytkin ylhäällä? Vinkuna viittaisi kyllä loppuunkuluneeseen painelaakeriin, mutta käryämistä en oikein ymmärrä.. :?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Painelaakeri varmaan vinkuu ja taitaa olla levykin lopussa eli jää kintaalle toi pitäminen ja käryttää.

Tuskinpa tosta ilman vaihteiston irrotusta selviää. Eihän noi osat paljon maksa- hommaa on kuitenkin enemmän ja vaatii nosturin tai rasvamontun, että saa vaihteiston paikaltaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ladserwagen

Viesti Kirjoittaja Ladserwagen »

Kimmo86 kirjoitti:Kuuluuko tuo ääni ja haiseeko jos koneen starttaa kytkin ylhäällä?
Ei se silloin sitä tee, vain kun kytkintä painaa. Siitä seuraa kauhia vinkuminen ja katku.
kurppa81

Viesti Kirjoittaja kurppa81 »

painelaakeri rikki... siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

kurppa81 kirjoitti:siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
Samarassa on vaijerilla toi kytkin, kuva

perussäätö kohdassa 4.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
kurppa81 kirjoitti:siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
Samarassa on vaijerilla toi kytkin, kuva

perussäätö kohdassa 4.
joo ja pitää huomioida että joskus alussa vaihtui toi kytkimen säätö systeemi jotenkin, en nyt edes muista miten, oliko toi kuva uudesta vai vanhasta? eikös nyt puhuttava auto ole -87 eli saattaa olla kumpi tahansa systeemi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
joo ja pitää huomioida että joskus alussa vaihtui toi kytkimen säätö systeemi jotenkin, en nyt edes muista miten, oliko toi kuva uudesta vai vanhasta? eikös nyt puhuttava auto ole -87 eli saattaa olla kumpi tahansa systeemi.
joo toi kuva on 94 painetusta kirjasta, en tiedä onko toi sitten jo muuttunut tossa 87.sta. :? Tossa ei ole muuta kuin toi kuva kytkimestä, -siinä on kuitenkin se 89 vaihtunut nokkahihnapyörästö :roll:

Samara 2111 koneessa ja 110:ssä näyttää olevan toi sama systeemi, vaikka kuva on vähän eri kulmasta: kuva

mielenkiintoista :) ,asiaa täytyy tutkia lisää ja topicin aloittajahan voisi tarkastaa, onko se ton näköinen systeemi ja missä se säätö on. -Voi olla esim. kytkinpolkimessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

nojoo, nyt tuli tutkittua tota muutosta. Oman käsityksen mukaan olisi vaihtunut 88 alussa vaijerin polkimen puoleinen pää - hahlomallista silmukkamalliseksi, näky olevan tuolla venäläisessä katalogissa vain "novaga ja staraga" - Säätöjuttu ei olisi näin ollen vaihtunut :roll:

Eli Motonetin luettelosta:

KYTKINVAIJERI LADA SAMARA
Mahdolliset mitat vaijeri/kuori
Samara 86--12.87 (hahlopäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1150 14.80 ???
Samara 1.88-- (silmukkapäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1151 14.80 ???

Kuvat vaijereista:

hahlomalli

silmukkamalli
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olikohan tuulilasin Samaran huolto artikkelissa toi maininta että säätö tapahtuu eritavalla. Ite olen vain tuota uudempaa säädellyt.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin