Kytkin haiskahtaa
Kytkin haiskahtaa
Näin, kun latukan käynnistää ja painaa kytkintä, niin kuuluu armoton vinkuna ja kohta tulvii kabiiniin kytkimen ominaistuoksu. Mikä mahtaa olla vikana, ja onko iso/kallis homma korjata. Pienellä budjetilla ollaan kuitenkin liikkeellä.
Ja kulkupeli oli Samara 1300 vuosimallia '87.
Suurkiitos etukäteen vinkeistä.
Ja kulkupeli oli Samara 1300 vuosimallia '87.
Suurkiitos etukäteen vinkeistä.
Painelaakeri varmaan vinkuu ja taitaa olla levykin lopussa eli jää kintaalle toi pitäminen ja käryttää.
Tuskinpa tosta ilman vaihteiston irrotusta selviää. Eihän noi osat paljon maksa- hommaa on kuitenkin enemmän ja vaatii nosturin tai rasvamontun, että saa vaihteiston paikaltaan.
Tuskinpa tosta ilman vaihteiston irrotusta selviää. Eihän noi osat paljon maksa- hommaa on kuitenkin enemmän ja vaatii nosturin tai rasvamontun, että saa vaihteiston paikaltaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Samarassa on vaijerilla toi kytkin, kuvakurppa81 kirjoitti:siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
perussäätö kohdassa 4.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo ja pitää huomioida että joskus alussa vaihtui toi kytkimen säätö systeemi jotenkin, en nyt edes muista miten, oliko toi kuva uudesta vai vanhasta? eikös nyt puhuttava auto ole -87 eli saattaa olla kumpi tahansa systeemi.samarai kirjoitti:Samarassa on vaijerilla toi kytkin, kuvakurppa81 kirjoitti:siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
perussäätö kohdassa 4.

joo toi kuva on 94 painetusta kirjasta, en tiedä onko toi sitten jo muuttunut tossa 87.sta.Lada-Jussi kirjoitti:
joo ja pitää huomioida että joskus alussa vaihtui toi kytkimen säätö systeemi jotenkin, en nyt edes muista miten, oliko toi kuva uudesta vai vanhasta? eikös nyt puhuttava auto ole -87 eli saattaa olla kumpi tahansa systeemi.


Samara 2111 koneessa ja 110:ssä näyttää olevan toi sama systeemi, vaikka kuva on vähän eri kulmasta: kuva
mielenkiintoista

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
nojoo, nyt tuli tutkittua tota muutosta. Oman käsityksen mukaan olisi vaihtunut 88 alussa vaijerin polkimen puoleinen pää - hahlomallista silmukkamalliseksi, näky olevan tuolla venäläisessä katalogissa vain "novaga ja staraga" - Säätöjuttu ei olisi näin ollen vaihtunut
Eli Motonetin luettelosta:
KYTKINVAIJERI LADA SAMARA
Mahdolliset mitat vaijeri/kuori
Samara 86--12.87 (hahlopäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1150 14.80 ???
Samara 1.88-- (silmukkapäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1151 14.80 ???
Kuvat vaijereista:
hahlomalli
silmukkamalli

Eli Motonetin luettelosta:
KYTKINVAIJERI LADA SAMARA
Mahdolliset mitat vaijeri/kuori
Samara 86--12.87 (hahlopäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1150 14.80 ???
Samara 1.88-- (silmukkapäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1151 14.80 ???
Kuvat vaijereista:
hahlomalli
silmukkamalli
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala