Lada 110:n nokkahihnan vaihtoväli?
Lada 110:n nokkahihnan vaihtoväli?
Jos se on 60 000km,niin miten aika siihen vaikuttaa kun tällä tahdilla tulisi em. kilometrimäärä täyteen vasta auton ollessa 6-vuotias?
No eiköhän se tuon 6 vuotta kestä ihan kivuttomasti.. Jos sen kunto alkaa arveluttaa niin ota koppa auki ja katso, näkyykö mitään mekaanisia vaurioita. Jos ei näy -> jatka ajoa
Meilläkin ollaan tuohon vanhempaan corollaan vaihdettu melko laiskasti tuota hihnaa, kun nykyisillä ajomäärillä se valmistajan suosittelema 100 th tulee täyteen n. 10 vuodessa 


-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Onkohan 8-ja 16-venttiilisisssä autoissa eri vaihtovälit?
16-venttiilisen tarvikeosat taitavat olla kiven alla, mutta 8-venttiiliseen käyvät samaran osat joita kyllä löytyy.
Uudempiin jakohihnan kiristinpyörä on vaikea saada tarvikkeena, mutta pikku tempulla ja pienillä kustannuksilla sinne saa vanhan mallin kiristinpyörän.
Missä kohdin olette uusineet vesipumpun? sitä ei mainita ainakaan samaran ohjekirjassa missään.
16-venttiilisen tarvikeosat taitavat olla kiven alla, mutta 8-venttiiliseen käyvät samaran osat joita kyllä löytyy.
Uudempiin jakohihnan kiristinpyörä on vaikea saada tarvikkeena, mutta pikku tempulla ja pienillä kustannuksilla sinne saa vanhan mallin kiristinpyörän.
Missä kohdin olette uusineet vesipumpun? sitä ei mainita ainakaan samaran ohjekirjassa missään.
Itsekin kyselin aikoinaan, kun hihnan vaihto oli edessä varaosaliikkeistä ja myös motonetistä tuohon 16-venttiiliseen jakopään kiristinpyörää ja ohjainpyörää ja mistään sitä ei saanut silloin.rotsi4 kirjoitti:Onkohan 8-ja 16-venttiilisisssä autoissa eri vaihtovälit?
16-venttiilisen tarvikeosat taitavat olla kiven alla, mutta 8-venttiiliseen käyvät samaran osat joita kyllä löytyy.
Uudempiin jakohihnan kiristinpyörä on vaikea saada tarvikkeena, mutta pikku tempulla ja pienillä kustannuksilla sinne saa vanhan mallin kiristinpyörän.
Missä kohdin olette uusineet vesipumpun? sitä ei mainita ainakaan samaran ohjekirjassa missään.
Oli pakko viedä sitten auto deltaan ja työ+osat (hihna+kiristin ja ohjainpyörä) oli ~227€. Deltan silloisten "huolto-ohjelmien" mukaan sitä ohjainpyörää ei olisi vaihdettu ollenkaan, mutta ainakin itselläni se oli laakeriviallinen ja piti ääntä hieman yli 4 vuotta ja 59600km takanaan(sain tingattua senkin samaan hintaan, muuten se olisi maksanut n. 72€ lisää). Muutama kuukausi hihnan vaihdon jälkeen tuo kiristin ja ohjainpyörä 16-venttiiliseen ilmestyi myös motonetin listoille ja harmitti kun olis säästänyt paljon kun osat olis saanut sieltä halvalla ja olis voinut sitten itte vaihtaa.
Hyvä että noita 16-v osia on alkanut ilmaantua..täytyypä alkaa harkita 16V ladan ostamista..
Meidän kaikista samaroista vesipumppu on lauennut ennen kuin 130 tuhatta kilometriä on tullut mittariin. Ehkä näissä 16-tappisissa kestää paremmin.
Siitä vaan huono että vesipumpun lauetessa vedet tulee ulos, ja kannentiivisteen meno alkaa olla lähellä jos ajo jatkuu kolmea sekuntia pidempään. Jakoremmikin voi lentää mäkeen samassa rytäkässä, ja kylläpä hitsit työntää lada korjaamoon.
Meidän kaikista samaroista vesipumppu on lauennut ennen kuin 130 tuhatta kilometriä on tullut mittariin. Ehkä näissä 16-tappisissa kestää paremmin.
Siitä vaan huono että vesipumpun lauetessa vedet tulee ulos, ja kannentiivisteen meno alkaa olla lähellä jos ajo jatkuu kolmea sekuntia pidempään. Jakoremmikin voi lentää mäkeen samassa rytäkässä, ja kylläpä hitsit työntää lada korjaamoon.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Miun sarana sylki vedet pihalle 150000 ajettuna kun pumppu hajos mutta sen jälkeen sillä ajettiin vielä yli 7 kilsaa korjaamolle.rotsi4 kirjoitti:Hyvä että noita 16-v osia on alkanut ilmaantua..täytyypä alkaa harkita 16V ladan ostamista..
Meidän kaikista samaroista vesipumppu on lauennut ennen kuin 130 tuhatta kilometriä on tullut mittariin. Ehkä näissä 16-tappisissa kestää paremmin.
Siitä vaan huono että vesipumpun lauetessa vedet tulee ulos, ja kannentiivisteen meno alkaa olla lähellä jos ajo jatkuu kolmea sekuntia pidempään. Jakoremmikin voi lentää mäkeen samassa rytäkässä, ja kylläpä peput työntää lada korjaamoon.
Kannattaa kyllä tuo hihnanvaihto tehdä ajallaan kaikkiin autoihin. Oon nähny livenä yli 120000km ajetun satakympin josta oli hihna menny poikki ja 67000km ajetun josta myös oli poikki. Molemmissa eka hihna menossa. Kannattaa ottaa myös se huomioon että hihna ei ostopäivänä ole uusi! Auto on voinut seistä ennen myyntiä jo kauan.
Vespumppu kestää yleensä hyvin sen 120000km mutta toisessa hihnanvaihdossa kannattaa vaihtaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129