Lambda-anturi bosch-samaraan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
selvisikö mistään tai tietääkö kukaan euro-3:n kakkoslambdan tyyppiä, eikös ykkönen ole LHS-25 kuten vanhemmissakin boscheissa?
Joo, tarkistin noista wanhoista, niin niissä on kyllä molemmissa toi LHS-25 merkintä mutta varaosanumerot ja niiden "päät" (siis mikä tulee pakoputkeen) ovat erilaiset.

Toisessa on päässä kyljissä kaksi sellaista "viiltoa" (naarasliittimellä nro 0 258 005 133)
ja toisessa on päässä pieni "reikä" ja neljä pientä "koloa" pään alakyljellä (urosliittimellä nro 0 258 005 247).

En kyllä enää muista kumpi on kumpi. Piuhat on samanväriset molemmissa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Kirottua..aamulla taas sama vika kuin ennenkin, tosin ilman lambdan singaalin puuttumisesta kertovaa vikakoodia.. :roll:

Oletan että johdot tuli oikein, vaikka anturin singaalimaa ja singaalijohto jäi vähän epäselväksi, singaalimaasta ei meinaan löytynyt yhteyttä runkoon, eikä mustasta singaalijohdosta sen paremmin. Eli johtovian mahdollisuus on olemassa, mutta sitä ei kai selvitä muulla kuin ottamalla anturijohdot ecun perseestä ja anturista irti, ja mittaamalla vastuksen runkoa vastaan ja sitten virran kulku.Lämmitysjohdot taitavat olla oikein, ne kun ovat ilman häiriösuojaa.
Varsinaista lambdan vikakoodia ei ilmaantunut, vain lämmityksen koodi, joten lämmityksen toimivuus pitää kanssa tarkistaa kuitenkin.

Tuli muuten mieleen että mittasin vanhan kiinni olleeen anturin, ja se antoi jännittettä, vaihdoin vaan varmuuden vuoksi kun olin varma gm-anturin sopivuudesta..eli siinä ei tainnut ollakaan mitään vikaa. No onhan se kai huolto-osa kuitenkin, jotta tulee ainakin vaihdettua. Aasin temppu kuitenkin, varsinkin kun hajotin sen.
Mutta kuitenkin auton korjaus taitaa jatkua vasta flunssan parannuttua, ja sitten kun on pitkä `loma´,aikaa, epämääräiset neuvojat eliminoituna ja sielun voimia juotuna valmiiksi.

Jos jollain on varmasti sopiva uudenkarhea bosch-samaran lambda vaikka venäjän tuliaisena, niin voin ostaa sen.
Vaikeaksi vetää jälleen kerran..
rotsi4

No

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Oli tullut kytkettyä lambda-anturin johdot väärin, eipä ole ihme ettei toiminut oikein..
Delta-auton sähkökaaviossa on muuten virhe tuossa kohdin, se sanoo että lambdan johdot kulkevat molemmat häiriösuojattuna, mutta oikeasti suojattuna kulkevat lambdan singaalijohto ja toinen lämmitysjohto. Kaaviossa olevat liittimen numerot ovat oikein, mutta tuli taas jätettyä pienellä präntätyt väliin..

Kolmeen otteeseen suoritetun koeajon jälkeen auto tuntuu suurinpiirtein toimivan, mutta kuumakäynnistys ei oikein tunnu onnistuvan, olisiko pakoputken puuttumisella osuutta asiaan, ja kerran antoi vikakoodin 0117.

Saako muuten delta-autosta listaa noiden vikakoodien selityksistä ihan paperille?
Vastaa Viestiin