lada 2.0

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Alustavaa arviota kyselen. Milloin tämä auto liikkuu omin voimin ja tuolla moottorilla? Sivuja on kuitenkin nyt käytetty jo viisi ja kori johon osat tulee mätänee vielä puun alla.
Mr. nobody

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Olisi fiiatin 2.0tc kone tidossa. Kysynkin saako tuon laitettua ladaan turbolla? Ja saako tuosta alle 100hp papereita penkissä, minkälaisilla konsteilla? Kuinka toimisi jos ottais ahtoputken irti penkin ajaksi?

Koska koneessahan on alkuperäisesti yli tuon 100hp, enkö voisi sanoa konttorilla vaihtaneeni lancian kannen ja sen jälkeen se on omavalmiste moottori, eli oma penkki paperini käy?
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Mr. nobody kirjoitti:Olisi fiiatin 2.0tc kone tidossa. Kysynkin saako tuon laitettua ladaan turbolla? Ja saako tuosta alle 100hp papereita penkissä, minkälaisilla konsteilla? Kuinka toimisi jos ottais ahtoputken irti penkin ajaksi?

Koska koneessahan on alkuperäisesti yli tuon 100hp, enkö voisi sanoa konttorilla vaihtaneeni lancian kannen ja sen jälkeen se on omavalmiste moottori, eli oma penkki paperini käy?
Se riittää ku sanot että on puristuksia laskettu.. Kyllä se muuten onnistuu että ottaa ahtoputken pois mutta siinä penkkilapussa pitää näkyä että millä paineilla se on penkitetty ja eihän sielä oo sillon yhtää painetta jos sä ahtoputken otat väliltä pois..
Mr. nobody

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Menee aika hankalaksi, miltei mahdottomaksi tuon koneen kuristamien. Taidan vaan tyytyä vakio tekniikan piristämiseen.
ESKRacing

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

tuolla jo aiemmin joku mainitsi ettei pistä kaasua pohjaan..
eli kiertäähän se auto vaikkei kaasua pohjaan painakaan.., sitä voimaa vaan irtoo vähämmän.. ja eikös se näissä leima-penkki-lapuissa oo tarkotuskin?
tai pari tulpan piuhaa irti..
mutta kuinkas tollasen vapari 2.0TC:n leimaus?
eli mitä väitän koneesta konttorilla?
vai pitääkö nostaa kone pois ja hioa numero ja hakata 1.6:n numero tilalle?
vai meneekö läpi kun väitää että kansi on 1.6 tai jonkun muun?
silloinhan se teho menee jotenkin sen mukaan, kun kerran kannen vaihto rinnastetaan koneen vaihtoon.
Vai onko penkitettävä sillonkin?
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

ESKRacing kirjoitti:tuolla jo aiemmin joku mainitsi ettei pistä kaasua pohjaan..
eli kiertäähän se auto vaikkei kaasua pohjaan painakaan.., sitä voimaa vaan irtoo vähämmän.. ja eikös se näissä leima-penkki-lapuissa oo tarkotuskin?
tai pari tulpan piuhaa irti..
mutta kuinkas tollasen vapari 2.0TC:n leimaus?
eli mitä väitän koneesta konttorilla?
vai pitääkö nostaa kone pois ja hioa numero ja hakata 1.6:n numero tilalle?
vai meneekö läpi kun väitää että kansi on 1.6 tai jonkun muun?
silloinhan se teho menee jotenkin sen mukaan, kun kerran kannen vaihto rinnastetaan koneen vaihtoon.
Vai onko penkitettävä sillonkin?
Joku puhu jossain, että oli kysynyt AKE:lta tai konttorilta"antivirittämisestä"
ja muistaakseni oli sanonut, että jos vaihtaa vaikka eri kaasarin ja tehoja on silloin alle 100,8hv niin sen pitäs mennä leimasta läpi :? Olikohan se katsastusmies sanonut, että kuristus on silloin riittävän vakuuttavasti tehty :shock: Kannen jos vaihtaa ja tehoja on alle 100,8 niin senkin pitäisi riittää :? Kone on penkitettävä, jos ei ole esim. sen auton rekisteriotetta, josta kone on otettu. Rekisteriote käy vissiin tehotodistuksena, jos siihen on merkitty moottorin tehot :?

Tuo tulpan johdon tai vaikka kahden irroitus penkityksessä ei välttämättä ole hyvä idea, entä jos katsastaja epäilee, että tehoja on liikaa ja määrää uuden mittauksen :o

Nämä eivät sitten välttämättä pidä paikkaansa. Joskus kuultu jostakin :roll: ,niin ei tartte kaikkien heti päälle käydä jos jossain on virheitä :roll: Toki jos joku tietää niin korjatkaa. Näistä 2.0 TC ladoista onkin juttua vaikka kuinka paljon, mutta en tiedä että ne ihan laillisesti olisi katsastettu Ladaan ainakaan nykypäivinä :(
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

taitaa olla hyvin pitkälti katsastusmiehestä kiinni
helpoimmalla taas pääsis kun kävis kysymässä konttorilta :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Pelletajuton

Viesti Kirjoittaja Pelletajuton »

Noinniin, onkohan täälä ketään kekä olisi laittanut "vinon" 2.0 twincamin lataan? Stefa kertoo tuola useasti kysytyissä että pitää säätää kansien öljytasoja... kuinka se käytännössä tapahtuu? Onko sielä ruuvi vai pitääkö koko kone vetää osiksi ja jyrsimen alle?

Ja se öljypohja, riittääkö että ohjaa pumpun imun putkella sinne, missä öljy on syvintä?

toivottavasti ei oo tätä vielä kovin usein kysytty!:roll:

Ei oo vielä sitä konetta, eikä Ladaakaan :) mutta koneen saan heti jos hommaan k.o. takaveto-pedon.. (joten jos joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun, jolla on yksi tai enemmän tarpeettomia Ladoja, se tietty auttais paljon..)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

"Pitkä viikonloppu" -topic. Siellä on kuvien kanssa selvitettynä tuo öljypinta-operaatio. Kannen joutuu purkamaan. Vinokoneissa öljypumpun imujalka on ihan peltiä, joten sen muokkaaminen on helppoa. Sihti kannattaa siellä säilyttää eikä vetää vain putkea, haroo ilmaa muuten helposti. Öljypohjaakin joutuu muokkaamaan, koska etuvetoisen öljypohjassa ei ole tilaa etuakselille. Sitten ne silmälääkerit, kytkimet jne. Mutta noista taisin olla jo faq:hun kirjoitellut.
Vauhdin tae - alamäki
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

vinokoneen alakerta tulee. :)
kova hitsaaminen on nyt vaiheessa. katotaan jos kuukauden päästä sais nostettua koneen keulalle.
kangsta

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja kangsta »

paljonko tommonen 2.0 tc antaa vakiona ulos.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
kangsta kirjoitti:paljonko tommonen 2.0 tc antaa vakiona ulos.
~ 113 hv ?
Sataaviittätoista tarjotaan. Rupeaa muuten kura lentämään... :D :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
2105S

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja 2105S »

Mihinköhän raumalta on kadonnut se keltainen turbo 1200l,kun yhteen aikaan sitä näki paljonki ja nyt en oo pitkää aikaa nähny lainkaa,oli muuten hieno vehje!
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

se on poistettu rekisteristä :(
Vastaa Viestiin