lada 2.0
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Olisi fiiatin 2.0tc kone tidossa. Kysynkin saako tuon laitettua ladaan turbolla? Ja saako tuosta alle 100hp papereita penkissä, minkälaisilla konsteilla? Kuinka toimisi jos ottais ahtoputken irti penkin ajaksi?
Koska koneessahan on alkuperäisesti yli tuon 100hp, enkö voisi sanoa konttorilla vaihtaneeni lancian kannen ja sen jälkeen se on omavalmiste moottori, eli oma penkki paperini käy?
Koska koneessahan on alkuperäisesti yli tuon 100hp, enkö voisi sanoa konttorilla vaihtaneeni lancian kannen ja sen jälkeen se on omavalmiste moottori, eli oma penkki paperini käy?
Se riittää ku sanot että on puristuksia laskettu.. Kyllä se muuten onnistuu että ottaa ahtoputken pois mutta siinä penkkilapussa pitää näkyä että millä paineilla se on penkitetty ja eihän sielä oo sillon yhtää painetta jos sä ahtoputken otat väliltä pois..Mr. nobody kirjoitti:Olisi fiiatin 2.0tc kone tidossa. Kysynkin saako tuon laitettua ladaan turbolla? Ja saako tuosta alle 100hp papereita penkissä, minkälaisilla konsteilla? Kuinka toimisi jos ottais ahtoputken irti penkin ajaksi?
Koska koneessahan on alkuperäisesti yli tuon 100hp, enkö voisi sanoa konttorilla vaihtaneeni lancian kannen ja sen jälkeen se on omavalmiste moottori, eli oma penkki paperini käy?
tuolla jo aiemmin joku mainitsi ettei pistä kaasua pohjaan..
eli kiertäähän se auto vaikkei kaasua pohjaan painakaan.., sitä voimaa vaan irtoo vähämmän.. ja eikös se näissä leima-penkki-lapuissa oo tarkotuskin?
tai pari tulpan piuhaa irti..
mutta kuinkas tollasen vapari 2.0TC:n leimaus?
eli mitä väitän koneesta konttorilla?
vai pitääkö nostaa kone pois ja hioa numero ja hakata 1.6:n numero tilalle?
vai meneekö läpi kun väitää että kansi on 1.6 tai jonkun muun?
silloinhan se teho menee jotenkin sen mukaan, kun kerran kannen vaihto rinnastetaan koneen vaihtoon.
Vai onko penkitettävä sillonkin?
eli kiertäähän se auto vaikkei kaasua pohjaan painakaan.., sitä voimaa vaan irtoo vähämmän.. ja eikös se näissä leima-penkki-lapuissa oo tarkotuskin?
tai pari tulpan piuhaa irti..
mutta kuinkas tollasen vapari 2.0TC:n leimaus?
eli mitä väitän koneesta konttorilla?
vai pitääkö nostaa kone pois ja hioa numero ja hakata 1.6:n numero tilalle?
vai meneekö läpi kun väitää että kansi on 1.6 tai jonkun muun?
silloinhan se teho menee jotenkin sen mukaan, kun kerran kannen vaihto rinnastetaan koneen vaihtoon.
Vai onko penkitettävä sillonkin?
Joku puhu jossain, että oli kysynyt AKE:lta tai konttorilta"antivirittämisestä"ESKRacing kirjoitti:tuolla jo aiemmin joku mainitsi ettei pistä kaasua pohjaan..
eli kiertäähän se auto vaikkei kaasua pohjaan painakaan.., sitä voimaa vaan irtoo vähämmän.. ja eikös se näissä leima-penkki-lapuissa oo tarkotuskin?
tai pari tulpan piuhaa irti..
mutta kuinkas tollasen vapari 2.0TC:n leimaus?
eli mitä väitän koneesta konttorilla?
vai pitääkö nostaa kone pois ja hioa numero ja hakata 1.6:n numero tilalle?
vai meneekö läpi kun väitää että kansi on 1.6 tai jonkun muun?
silloinhan se teho menee jotenkin sen mukaan, kun kerran kannen vaihto rinnastetaan koneen vaihtoon.
Vai onko penkitettävä sillonkin?
ja muistaakseni oli sanonut, että jos vaihtaa vaikka eri kaasarin ja tehoja on silloin alle 100,8hv niin sen pitäs mennä leimasta läpi




Tuo tulpan johdon tai vaikka kahden irroitus penkityksessä ei välttämättä ole hyvä idea, entä jos katsastaja epäilee, että tehoja on liikaa ja määrää uuden mittauksen

Nämä eivät sitten välttämättä pidä paikkaansa. Joskus kuultu jostakin



Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Noinniin, onkohan täälä ketään kekä olisi laittanut "vinon" 2.0 twincamin lataan? Stefa kertoo tuola useasti kysytyissä että pitää säätää kansien öljytasoja... kuinka se käytännössä tapahtuu? Onko sielä ruuvi vai pitääkö koko kone vetää osiksi ja jyrsimen alle?
Ja se öljypohja, riittääkö että ohjaa pumpun imun putkella sinne, missä öljy on syvintä?
toivottavasti ei oo tätä vielä kovin usein kysytty!:roll:
Ei oo vielä sitä konetta, eikä Ladaakaan
mutta koneen saan heti jos hommaan k.o. takaveto-pedon.. (joten jos joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun, jolla on yksi tai enemmän tarpeettomia Ladoja, se tietty auttais paljon..)
Ja se öljypohja, riittääkö että ohjaa pumpun imun putkella sinne, missä öljy on syvintä?
toivottavasti ei oo tätä vielä kovin usein kysytty!:roll:
Ei oo vielä sitä konetta, eikä Ladaakaan

"Pitkä viikonloppu" -topic. Siellä on kuvien kanssa selvitettynä tuo öljypinta-operaatio. Kannen joutuu purkamaan. Vinokoneissa öljypumpun imujalka on ihan peltiä, joten sen muokkaaminen on helppoa. Sihti kannattaa siellä säilyttää eikä vetää vain putkea, haroo ilmaa muuten helposti. Öljypohjaakin joutuu muokkaamaan, koska etuvetoisen öljypohjassa ei ole tilaa etuakselille. Sitten ne silmälääkerit, kytkimet jne. Mutta noista taisin olla jo faq:hun kirjoitellut.
Vauhdin tae - alamäki
Re: lada 2.0
Sataaviittätoista tarjotaan. Rupeaa muuten kura lentämään...Idän Ihme 1 kirjoitti:~ 113 hv ?kangsta kirjoitti:paljonko tommonen 2.0 tc antaa vakiona ulos.


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: lada 2.0
Mihinköhän raumalta on kadonnut se keltainen turbo 1200l,kun yhteen aikaan sitä näki paljonki ja nyt en oo pitkää aikaa nähny lainkaa,oli muuten hieno vehje!