Tyhjäkäynnillä metelöi!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
1200lada

Tyhjäkäynnillä metelöi!

Viesti Kirjoittaja 1200lada »

Ostin viikko sitten 1200L. aluksi kaikki ok, sitten pitemmän maantiereissun jälkeen rupesi tyhjäkäynnillä metelöimään. Heti kun ottaa kierroksia niin meteli häviää. Olen epäillyt että nokkaaksilan ketju on liian löysä. Miten sen pääsee itse kiristämään?
Kiitoksia!
Janne
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Eiköhän se ole kaikissa samassa paikassa. Moottorin etu päässä imusarjan alapuolella on sellainen mutteri (olikohan 17 vai 19mm). sen kun ensin löysää (vaikka yhden kierroksen) ja sitten pyörittää moottoria käyntisuuntaan pari kierrosta. Tämän jälkeen pitää kiristää se mutteri takaisin.

Pitäisi mölyt loppua. Jos ei niin sitten on jotain muuta pielessä.

Jos vika alkoi yhtä äkkiä niin voihan laahain olla vaikka rikkoontunut.
Lada rules
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

13 milliäpäs
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No en minäkään kaikkea voi ulkoa muistaa (vaikka paljon muistakin). Dalmantia etenee pikkuhiljaa.
Lada rules
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

mulla on sitten varmaan laahain rikki ku pitää semmosta jännää rutinaa kokoajan.. ei se mitään... 8)
ladaRadia

Viesti Kirjoittaja ladaRadia »

nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...

entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...

(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
ladaRadia

Viesti Kirjoittaja ladaRadia »

nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...

entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...

(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

ladaRadia kirjoitti:nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...

entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...

(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
Kiristin systeemi auki siitä moottorin oikeelta puolelta ja sit moottoria pitää saada pyöriin vähän. Eli esim. tönää vaihde päälle eteepäi autoo jonkun matkaa. Ja pultti takas kii.

Ei ne varmaan siä niin haittaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Siis siinä kiristimessä on jousi, joka painaa sen kiristimen sopivan tiukaksi. Se mutteri on vain lukitusmutteri.

Eli kun sen löysää, niin sit se jousi painaa sitä laahainta jousta vasten ja kun sen kiristää niin se lukitsee sen siihen.

Tässä pitää siis kans huomoida, että kannattaa kääntää moottori siihen asentoon että se ketju löystyy kiristyspuolelta ja kun sen löystää, napauttaa sitä mutteria kunnolla, sillä laahain saattaa olla jumissa jos sitä ei oo pitkään aikaan kiristetty.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... highlight=
Hyvin on toiminut ainakin mulla jakopää ei ole rallatellut enään ollenkaan
Tyylillä ei taidolla!
Vastaa Viestiin