Tyhjäkäynnillä metelöi!
Tyhjäkäynnillä metelöi!
Ostin viikko sitten 1200L. aluksi kaikki ok, sitten pitemmän maantiereissun jälkeen rupesi tyhjäkäynnillä metelöimään. Heti kun ottaa kierroksia niin meteli häviää. Olen epäillyt että nokkaaksilan ketju on liian löysä. Miten sen pääsee itse kiristämään?
Kiitoksia!
Janne
Kiitoksia!
Janne
Eiköhän se ole kaikissa samassa paikassa. Moottorin etu päässä imusarjan alapuolella on sellainen mutteri (olikohan 17 vai 19mm). sen kun ensin löysää (vaikka yhden kierroksen) ja sitten pyörittää moottoria käyntisuuntaan pari kierrosta. Tämän jälkeen pitää kiristää se mutteri takaisin.
Pitäisi mölyt loppua. Jos ei niin sitten on jotain muuta pielessä.
Jos vika alkoi yhtä äkkiä niin voihan laahain olla vaikka rikkoontunut.
Pitäisi mölyt loppua. Jos ei niin sitten on jotain muuta pielessä.
Jos vika alkoi yhtä äkkiä niin voihan laahain olla vaikka rikkoontunut.
Lada rules
nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kiristin systeemi auki siitä moottorin oikeelta puolelta ja sit moottoria pitää saada pyöriin vähän. Eli esim. tönää vaihde päälle eteepäi autoo jonkun matkaa. Ja pultti takas kii.ladaRadia kirjoitti:nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
Ei ne varmaan siä niin haittaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Siis siinä kiristimessä on jousi, joka painaa sen kiristimen sopivan tiukaksi. Se mutteri on vain lukitusmutteri.
Eli kun sen löysää, niin sit se jousi painaa sitä laahainta jousta vasten ja kun sen kiristää niin se lukitsee sen siihen.
Tässä pitää siis kans huomoida, että kannattaa kääntää moottori siihen asentoon että se ketju löystyy kiristyspuolelta ja kun sen löystää, napauttaa sitä mutteria kunnolla, sillä laahain saattaa olla jumissa jos sitä ei oo pitkään aikaan kiristetty.
Eli kun sen löysää, niin sit se jousi painaa sitä laahainta jousta vasten ja kun sen kiristää niin se lukitsee sen siihen.
Tässä pitää siis kans huomoida, että kannattaa kääntää moottori siihen asentoon että se ketju löystyy kiristyspuolelta ja kun sen löystää, napauttaa sitä mutteria kunnolla, sillä laahain saattaa olla jumissa jos sitä ei oo pitkään aikaan kiristetty.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... highlight=
Hyvin on toiminut ainakin mulla jakopää ei ole rallatellut enään ollenkaan
Hyvin on toiminut ainakin mulla jakopää ei ole rallatellut enään ollenkaan
Tyylillä ei taidolla!