110 kylmä auto
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
110 kylmä auto
puhaltimen kun laittaa täysille niin alkaa sisään tuleva ilma jäähtyä
vikakin löytyy paisunta säiliön letku tulee lämmppärille menevästä letkusta ei samarassa ollut tälläistä onkelmaa
vikakin löytyy paisunta säiliön letku tulee lämmppärille menevästä letkusta ei samarassa ollut tälläistä onkelmaa
Minulla on sellainen käsitys, että paisuntasäiliöön liittyvät ohuet letkut ovat ilmausletkuja; kun järjestelmää täytetään ilma poistuu jäähdyttimen ja lämmityslaitteen kennoista jotka täyttyvät.
Paisuntasäiliön kautta ei merkittävää kiertoa tapahdu. Paksu letku on varsinainen paisuntaletku jonka kautta nesteen tilavuusmuutokset siirtyvät paisuntasäiliöön.
Galleriassa kuva.
Paisuntasäiliön kautta ei merkittävää kiertoa tapahdu. Paksu letku on varsinainen paisuntaletku jonka kautta nesteen tilavuusmuutokset siirtyvät paisuntasäiliöön.
Galleriassa kuva.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
Uteliaisuuttani kysyn, liekkö näissä erinlaiset lämmityslaitteenkennot(tilavuus) vuosimallista riippuen?pressa kirjoitti:näissä satakympeissä on suuria eroja
minulla on ns. kylmä malli
lämityslaitteesta ei tule läheskään yhtä kuumaa ilmaa kuin takavetoisesta tuli
Tuttavalla 2x110, toinen lämmin, kun toinen taas ei? Vuosi ikäeroa..
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
niinhän nuo samaroistaki sanoo, että jotkut on lämpimiä, jotkut taas kylmiä, mitkähän arpajaiset siellä rajan takana lie sitten ollutkaan
Itellä kylmä... tietäneekö kukaan siihen mitään yleistä syytä, mistä heitto johtuu...

Itellä kylmä... tietäneekö kukaan siihen mitään yleistä syytä, mistä heitto johtuu...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Lisäsin galleriaan kuvan sisätilan lämmitysjärjestelmän laitteista.
Voisiko olla että suurimmat ongelmat (kylmyys, kuumuus) liittyvät
noihin vempeleisiin!?
Kuparin ja messingin lämmönjohtavuusominaisuudet ovat melko samat,
joten molemmista syntynee aika samanlaiset kennot.
Voisiko olla että suurimmat ongelmat (kylmyys, kuumuus) liittyvät
noihin vempeleisiin!?
Kuparin ja messingin lämmönjohtavuusominaisuudet ovat melko samat,
joten molemmista syntynee aika samanlaiset kennot.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Tarkistin lämmönjohtavuudet, ero on suurempi kuin muistin:
Kupari 390 W/(K·m)
Alumiini 236 W/(K·m)
http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4mm%C3%B6njohtavuus
Kupari 390 W/(K·m)
Alumiini 236 W/(K·m)
http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4mm%C3%B6njohtavuus
Viimeksi muokannut pinpate, 10.4.2007 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kyllähän kuparilla ja messingillä on paljon parempi lämmönjohtavuus kuin alumiinillä. Mutta tuo on kustannuskysymys.
Messinki kennoja saa venäjältä ja suomessakin sellasen voi teettää. Lämmityslaitteiden erot selittyy varmaan sillä että biitä on ainakin 3 eri versiota. Kennoja on kahta mallia vakiona, molemmat alua. En tiedä meneekö tarkalleen erittely näin mutta kokemusten mukaan kyllä.
Eka versio, varustettu sisäilman kierrolla. Näissä on ilmanohjausläppä ja kotelot hiemen erilaiset kuin
Seuraavassa versiossa joissa ei ole enää sisäilman kiertoa.
Täysin uusi versio tuli ehkä samoihin aikoihin kun automaattitoiminto jäi puhaltimesta pois eli 2004 (?). Näissä on erilainen kenno ja ilman jakoläppä on paljon isompi ja muutenkin erilainen. Näissä taitaa olla vakiona kaikissa raitisilmasuodatin (ja uusi ilmanotto kaukalo). Näissäkin on kahta jakoläppä versiota: muovista jonka sarana särkyy ja metallista joka on painava ja moottori särkyy.
Messinki kennoja saa venäjältä ja suomessakin sellasen voi teettää. Lämmityslaitteiden erot selittyy varmaan sillä että biitä on ainakin 3 eri versiota. Kennoja on kahta mallia vakiona, molemmat alua. En tiedä meneekö tarkalleen erittely näin mutta kokemusten mukaan kyllä.
Eka versio, varustettu sisäilman kierrolla. Näissä on ilmanohjausläppä ja kotelot hiemen erilaiset kuin
Seuraavassa versiossa joissa ei ole enää sisäilman kiertoa.
Täysin uusi versio tuli ehkä samoihin aikoihin kun automaattitoiminto jäi puhaltimesta pois eli 2004 (?). Näissä on erilainen kenno ja ilman jakoläppä on paljon isompi ja muutenkin erilainen. Näissä taitaa olla vakiona kaikissa raitisilmasuodatin (ja uusi ilmanotto kaukalo). Näissäkin on kahta jakoläppä versiota: muovista jonka sarana särkyy ja metallista joka on painava ja moottori särkyy.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Termostaattikin on vaihtunut jossain välissä parempaan. Tämän johdosta moottororin lämpötila nousee nopeammin parantaen täten myös lämmitystä. Mielestäni termostaatti on ratkaisevin tässä lämpimyyskysymyksessä.
Itselläni on vuoden 2000-malli - sieltä kylmemmästä päästä. Mielestäni riittää, että tuuli- ja sivulasit peilien kohdalta pysyvät auki. Vaatteet hoitavat loput ja ei anakaan palellu, jos sattuu jäämään tien päälle mikä on tosin aika harvinaista.
Toissa talvena särkyi termostaatti ja saksalainen tarviketermostaatti on noin 5 astetta alkuperäistä kylmempi!
Itselläni on vuoden 2000-malli - sieltä kylmemmästä päästä. Mielestäni riittää, että tuuli- ja sivulasit peilien kohdalta pysyvät auki. Vaatteet hoitavat loput ja ei anakaan palellu, jos sattuu jäämään tien päälle mikä on tosin aika harvinaista.
Toissa talvena särkyi termostaatti ja saksalainen tarviketermostaatti on noin 5 astetta alkuperäistä kylmempi!
Mielenkiintoista olis kattilassa keittää muutama ladan termostaatti, katsoa lämpömittarilla veden lämpö, siis tarkistaa aukeavatko noi termostaatit siinä asteluvussa mikä laatikon kupeessa lukee. Vähän olen miettinyt noita termostaatteja, aukeaako esim. 90 asteen termostaatti 82 asteessa.
warre 353w sedan,