Toisinaan ei kierrä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Toisinaan ei kierrä

Viesti Kirjoittaja aon »

On tässä parina aamuna ollut sellaista ongelmaa, että tuo allekirjoituksen auto lakkaa yhtäkkiä ottamasta kierroksia, eikä millään meinaa päästä yli viittäkymppiä. Jos painaa kytkintä, niin yleensä sammuu siihen. Vähän ennen tuon vian ilmenemistä (siis silloin, kun pääsee vielä kahdeksaakymppiä) moottorijarrutus on "ärhäkämpi" kuin normaalisti, ei paljoa tarvitse kaasua nostaa ennen kuin hidastuu oikein kunnolla. Vähän matkaa (tai nyt oli kyllä varmaan ainakin 5km) kun jurnuttaa tientukkona niin rupeaa taas kulkemaan.

Iltapäivällä paluumatkalla ei koskaan ole käynyt noin ja muutenkin vika vaikuttaisi olevan jotenkin kosteuteen tai lämpötilaan sidoksissa. Toisaalta vika ei ikinä ilmene täysin kylmällä koneella, vaan vasta joskus viidentoista kilometrin ajon jälkeen.

:?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
jermu

Viesti Kirjoittaja jermu »

Mulla aivan sama ongelma omassa ladassa. Jotenkin ilmenee aina kun on kostee keli. Olis hyvä tietää mikä hätänä ladassani?
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No oottekos edes välillä koittaneet ruoskia sitä ladaa oikein kunnolla??
Auttaa yllättävän moneen vaivaan, kun välillä antaa kunnolla leipää :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Mulla oli talvella tuota vikaa nappiksessa. Jos oli nollakeli ja satoi paksua räntää, oli aivan puuduksissa eikä jaksanut tyhjäkäyntiä. Hommaan auttoi virtapuolen päivitys: mm.V-jakajan kansi, katkojan kärjet ym. Mielestäni kansi varsinkin oli aika kulunut sisäpuolelta. Velipojan Ladassa oli tosi huono ja nykivä käynti talvella, uudet tulpanjohdot korjasivat "kaiken".
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Qulle kirjoitti:Auttaa yllättävän moneen vaivaan, kun välillä antaa kunnolla leipää :D
On koitettu.
Yogi kirjoitti:Hommaan auttoi virtapuolen päivitys
Ei taida kahta kuukautta olla siitä kun vaihdoin tulpat, johdot, kannen, kärjet ja pyörijän. Tosin ennen vaihtoa tuota ei tapahtunut talvikeleilläkään missään vaiheessa...

Uudet sytkäjohdot ovat kyllä vähän epäilyttävät, niitä voisi tietysti koittaa vaihtaa väliaikaisesti vanhoihin.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kaasari jäätää.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Ennen oli monien käyntiongelmien syynä pissapojan alla olevan sytytyspuolan päällyspuolen likautuminen ja kastuminen. Vieläköhän puolat sijaitsevat niinkin ongelmallisissa paikoissa. Toisaalta oireet viittaisivat myös polttoainesuodattimeen tai pumppuun.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Ukki kirjoitti:Ennen oli monien käyntiongelmien syynä pissapojan alla olevan sytytyspuolan päällyspuolen likautuminen ja kastuminen.
Kyllähän se siellä on, ja säiliökin vuotaa kuin seula. Koitetaanpa ajaa ilman muutama päivä.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Samaa sanon kun Stefakin että kaasari jäätää..
Eli tarkistappas onko ilmanputsari talvi- vai kesäasennossa..
Muistaakseni vasta +10' vai oliko peräti +15' lämpötilassa sai kääntää kesäasentoon.. :D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Noilla arvoilla saisi pitää Suomen kesässä ( :?: ) koko ajan talviasennossa :lol:

Mutta kannattaa silti kattoa toi, ei niistä koskaan tiedä. Tuntuu olevan vähän yksilöllistä toi jäätäminen :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Nyt on alkuperäisen alumiinihaitarin jämä korvattu ehkä hieman paremmin kuumaa ilmaa imevällä hintaansa nähden varsin köyhällä patentilla. Saapa nähdä, vaikuttaako mitenkään.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Rupesin muistelemaan, että mm. vanhoissa Darttien kutoskoneissa oli sitä ongelmaa, että puola on alkuperäisenä kiinni lohkossa ja siis aika kuumana ajon aikana. Vanhemmiten puola rupesi lämmettyään aiheuttamaan käyntihäiriötä. Oli joku tyyppivika ja itsellänikin oli aikoinaan tuota vikaa, siis ko.autossa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jäätämistä veikkaan. Kokeile johonkin tankilliseen Masinolia. Vika joko poistuu, tai sitten n
voit etsiä sitä muualta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Revolver
Viestit: 165
Liittynyt: 4.2.2007 18:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Kuulostaa tosiaan kaasarin jäätymiseltä. +15 tosiaan lukee manuaalissa. kerran on minullekin weberi nappiksessa jäätynyt. ehkä noin +3 ja sateista, tosi kosteaa.

Tai sitten roskia kaasarissa. Kannattaa aukaista ja puhdistaa. Tuokin on ollut minulla ongelmana.
VAZ-21013

Сделано в СССР
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Pari kylmää ja kosteaa aamua on nyt ajeltu ja ei vielä ainakaan ole hyytynyt kertaakaan. Voisi melkein jo varovasti arvella, että oli kiinni tuon talvi-ilmanohjaimen huonoudesta.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Vastaa Viestiin