Project 2106
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
No niin:
Nyt on vaihdettu vetoakseli uuteen. Perän stefan saa kammettua vetoakselin päällä tai vastaavalla putkella pois. Lähti muutamalla väännöllä. Uuden naputteli isolla hylsyllä (32 mm) jatkovarrella paikoilleen.
Takaiskarit vaihdoin. Olivatkin todella löysät uusiin verrattuna. Yleensäkin näitä kannattaa vaihdella liiankin usein; eivät Ladaan paljon maksa ja vaihtokin käy 19 mm avaimilla. Eteen pitää vielä vaihtaa.
Rattia edelleen kaipailen ja niskatukia...
Nyt on vaihdettu vetoakseli uuteen. Perän stefan saa kammettua vetoakselin päällä tai vastaavalla putkella pois. Lähti muutamalla väännöllä. Uuden naputteli isolla hylsyllä (32 mm) jatkovarrella paikoilleen.
Takaiskarit vaihdoin. Olivatkin todella löysät uusiin verrattuna. Yleensäkin näitä kannattaa vaihdella liiankin usein; eivät Ladaan paljon maksa ja vaihtokin käy 19 mm avaimilla. Eteen pitää vielä vaihtaa.
Rattia edelleen kaipailen ja niskatukia...
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Tänään otin 2106:sen liikenteeseen ja Samara sai mennä lepäämään muutamaksi kuukaudeksi.
Viime kesänä olin viimeksi takavetoisen Ladan aktiivisena käyttäjänä. Kaasupolkimen asento on omanlaisensa; taitaa mennä muutama päivä totutellessa
Vähän vehje natisee ja kolahtelee, mutta veto on hyvä ja perustekniikka on kunnossa....
Onhan takavetoinen Lada hieman omanlaatuisensa, mutta tunnelmaa on sitten moninverroin
Viime kesänä olin viimeksi takavetoisen Ladan aktiivisena käyttäjänä. Kaasupolkimen asento on omanlaisensa; taitaa mennä muutama päivä totutellessa

Vähän vehje natisee ja kolahtelee, mutta veto on hyvä ja perustekniikka on kunnossa....
Onhan takavetoinen Lada hieman omanlaatuisensa, mutta tunnelmaa on sitten moninverroin

430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Kytkin on mallia todella raskas. Pari senttiä poljin painuu, mutta sitten on todella raskas eteenpäin. Kytkin on mallia on/off; onneksi en paljon ajele kaupungissa, ajaminen on vähän "kulmikasta". On kenelläkään kokemuksia mistä kytkin ominaisuus johtuu. Välitysjärjestelmä vai kytkinmekanismi?
Ohajus on vähän raskaahko; pitää ensi talvena vaihtaa apusimpukka rullalaakeroituun malliin ja huoltaa ohjausjärjestelmä muutenkin; rallirattikaan ei ohjausta kevennä
2106 on selkeästi hiljaisempi ajossa kuin aikaisemmat omistamani 1200L mallit. Kulku on pirteätä, onhan autossa isolohko 1600
Ohajus on vähän raskaahko; pitää ensi talvena vaihtaa apusimpukka rullalaakeroituun malliin ja huoltaa ohjausjärjestelmä muutenkin; rallirattikaan ei ohjausta kevennä

2106 on selkeästi hiljaisempi ajossa kuin aikaisemmat omistamani 1200L mallit. Kulku on pirteätä, onhan autossa isolohko 1600

430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ihan fysiikan lakien mukaan, mitä pienempikehäisempi ratti, sitä raskaampi väänttää. Siksi ennen autoissa oli suuret ohjauspyörät.ladamaster kirjoitti:Ohajus on vähän raskaahko; pitää ensi talvena vaihtaa apusimpukka rullalaakeroituun malliin ja huoltaa ohjausjärjestelmä muutenkin; rallirattikaan ei ohjausta
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
No niin; vikalista elää:
- Paisuntasäiliön letkun korvake on melkein irti
- jäähdytysnesteessä paisuntasäiliössä on vaalea kalvo
- kytkin on alkamassa luistamaan
... taitaa mennä 2106 telakalle täksi kesäksi. Tuskin lähden Ahvenistolle näiden vikojen kanssa. Laitan 2106 seisomaan ja otan samaran takaisin liikenteeseen.
- Paisuntasäiliön letkun korvake on melkein irti
- jäähdytysnesteessä paisuntasäiliössä on vaalea kalvo
- kytkin on alkamassa luistamaan
... taitaa mennä 2106 telakalle täksi kesäksi. Tuskin lähden Ahvenistolle näiden vikojen kanssa. Laitan 2106 seisomaan ja otan samaran takaisin liikenteeseen.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Askel eteen ja kaksi taakse
Lähdin nyt kuitenkin Ahvenistolle 2106:lla. Aamulla kun yritin laitta pakkia vaihteisto vain rutisi. Katsoin kytkinnestesäiliöön ja näytti siltä kuin siellä olisi nestettä. Katsoin uudestaan ja totesin, että säilössä oleva kuminen osan pohjalla oli nestettä. No nostin kumin kuitenkin pois ja totesin, että säiliö onkin tyhjä. Laitoin nestettä säiliöön ja lähdin pöristelemään Ahvenistolle. Pakin sai päälle kun käynnisti peruutusvaihde päällä. Eteenpäin vievät vaihteet vaihtuivat jotenkin.
Ahvenistolla olin alkamassa ilmaamaan järjestelmää kunnes sain vihjeen, että pumppamalla järjestelmä alkaisi toimia; no niin kävinkin ja kytkin toimi.
Radalla kahden kierroksen jälkeen alkoi jäähdytysneste vuotamaan. Pressan kanssa viriteltiin vapaasti hengittävä jäähdyttäjän korkki ja taas radalle.
No kun kytkin alkoi toimia menetin nelosvaihteen. Se ei pysynyt päällä.
Kotiin köröteltiin melkein koko matka kolmosella
Nyt siis on hankinta listalla toimiva vaihteisto.
Arpatilta sain melkein priiman jäähdyttäjän sopuhintaan. Ralliratti meni Valkolle. Laitoin väliaikaisesti 2105 ratin, joka on menossa RTJN65:lle.
Ahvenistolla olin alkamassa ilmaamaan järjestelmää kunnes sain vihjeen, että pumppamalla järjestelmä alkaisi toimia; no niin kävinkin ja kytkin toimi.
Radalla kahden kierroksen jälkeen alkoi jäähdytysneste vuotamaan. Pressan kanssa viriteltiin vapaasti hengittävä jäähdyttäjän korkki ja taas radalle.
No kun kytkin alkoi toimia menetin nelosvaihteen. Se ei pysynyt päällä.
Kotiin köröteltiin melkein koko matka kolmosella

Nyt siis on hankinta listalla toimiva vaihteisto.
Arpatilta sain melkein priiman jäähdyttäjän sopuhintaan. Ralliratti meni Valkolle. Laitoin väliaikaisesti 2105 ratin, joka on menossa RTJN65:lle.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
no nyt olen minäkin tuon kaunottaren nähnyt, todella kestävää tekoa kun auto on peltoautohistoriansa huomioiden varsin lujan näköisessä kunnossa. Harva peltoauto palaa takaisin liikenteeseen.
jospa minäkin taas innostuisin polkaisemaan oman 21061 projektin käyntiin. Nyt olis alkuperäisen kaasuttimen raatokin, jos entisöisi sen ja laittaisi kaasuttimen ja virranjakajan alkuperäisiksi. Kiitokset kaasutin raadoista Arpatille.
jospa minäkin taas innostuisin polkaisemaan oman 21061 projektin käyntiin. Nyt olis alkuperäisen kaasuttimen raatokin, jos entisöisi sen ja laittaisi kaasuttimen ja virranjakajan alkuperäisiksi. Kiitokset kaasutin raadoista Arpatille.

Älä ny enerkiaas siihen linnun tekniikaan uhraa, lähtee käyntiin ja kukkuu. Älä jummijammi mee ronkkimaan sinne. Hitsauta nyt se rotisko ensin että saat leiman siihen. Muutaman kympin peltityöt ja vessa toimii taas... asiat tärkeysjärjestykseen. Sitten kun ei oo enää mitään muuta tekemistä, eli lintu kun on hitsattu ja maalattu hienoksi, niin sitten voit räplätä sinne niitä orkkisosiasi...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
joo ei noilla orkkis osilla mitään kiirettä ole, ohan toi kaasutinkin ihan projekti asteella, mutta nyt kun mulla on se niin voin kuvitella että 10 vuoden sisällä se voi olla autossa kiinnikin, käyttökuntoon nyt ensin, ku selviää tästä muutto hässäkästä.

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Lada paremmax
kas kun on näin sadettamax
ei pääse ruoho leikkaamax
ei synny talli maalattamax
on aika panna lada paremmax
ensiks vedet pois laskettamax
sitten jäähdytin pois ottamax
toinen paikalle laitettamax
kas näin on tullut lada paremmax
on tullut mieli ilosemmax
kun on uusi jäähdytin tullut laitettamax
kas näin kiitän Arpatia max
kun on tullut lada paremmax
kunhan vaihdelootan saan paremmax
lähtee lada ajettamax
kulkee lada sitten paikkaan max
on sitten lada lähes max
ei pääse ruoho leikkaamax
ei synny talli maalattamax
on aika panna lada paremmax
ensiks vedet pois laskettamax
sitten jäähdytin pois ottamax
toinen paikalle laitettamax
kas näin on tullut lada paremmax
on tullut mieli ilosemmax
kun on uusi jäähdytin tullut laitettamax
kas näin kiitän Arpatia max
kun on tullut lada paremmax
kunhan vaihdelootan saan paremmax
lähtee lada ajettamax
kulkee lada sitten paikkaan max
on sitten lada lähes max
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
On the road again!
No niin nyt vaihteisto vaihdettu toimivaan neljäloviseen. Kytkimessäkin oli silmämääräisesti arvioituna melkein täydet pinnat.
Tallinnasta hankkimani tarvikepakotuken sovitus olikin sitten sellainen, että kiristyksestä huolimatta putki pyöri tyhjää alkuosassa. Piti rakentaa viritys vanhasta putken pätkästä, jonka laitoin liitos kohtaan tiivisteeksi. Päälle vielä hyllyssä ollutta pakoputki nauhaa, niin tiiveys olli taattu.
Kun nyt on kesä ajellut vähän "eri" vehkeillä, oli elämys taas päästä takatuupparin ratiin.
Ohjauksessa on jossain jotain jäykkyyttä, koska ajaminen on hieman kulmikasta. Veto on oivaa, koska autossahan on siis klassinen isolohko!
Puskurin päät ovat samat kuin Nivassa! Ostinkin jo neljä käytettyä, mutta Nivassakin on erikokoisia päitä, joten muutama etupuskurin pää on vielä hakusessa. Deltassa ne vain maksavat 51 €/kpl
Tallinnasta hankkimani tarvikepakotuken sovitus olikin sitten sellainen, että kiristyksestä huolimatta putki pyöri tyhjää alkuosassa. Piti rakentaa viritys vanhasta putken pätkästä, jonka laitoin liitos kohtaan tiivisteeksi. Päälle vielä hyllyssä ollutta pakoputki nauhaa, niin tiiveys olli taattu.
Kun nyt on kesä ajellut vähän "eri" vehkeillä, oli elämys taas päästä takatuupparin ratiin.

Ohjauksessa on jossain jotain jäykkyyttä, koska ajaminen on hieman kulmikasta. Veto on oivaa, koska autossahan on siis klassinen isolohko!
Puskurin päät ovat samat kuin Nivassa! Ostinkin jo neljä käytettyä, mutta Nivassakin on erikokoisia päitä, joten muutama etupuskurin pää on vielä hakusessa. Deltassa ne vain maksavat 51 €/kpl

430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa