Project 2106

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Project 2106

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No niin; kävin katsastuskonttorilla uusimman hankintani kanssa.
Pientä vikaa oli vielä, enkä saanut takaisin alkuperäisiä rekisterikilpiä; vielä. Nyt on kuukausi aikaa korjailla:
- Tuulilasi; vain vähän rikki. Yksi halkeamista menee näkökentän läpi
- Vaihdekepin nuppi puuttuu
- Niskatuet puuttuvat
- Peruutusvalot eivät toimineet
- Pakokaasussa vähän liikaa happea. Raja-arvo 5 %; oli 5,9 &
- Koneen toinen kylki vähän ui öljyssä
Tämmöisten pikkuasioiden takia ei mennyt läpi! :(
On tämä ihmisen elämä tehty nykyään niin vaikeaksi...

Vielä Ladani kiitää Suomen teillä yhtä loistavana kuin se joskus rullasi ulos paikallisesta Konelasta!

Jarrut korjasin; vaihdoin eteen uudet jarrupalat. Valmistauduin monen tunnin tappien irroitusurakkaan; palat oli vaihdettu puolessa tunnissa. Jarrusylinteritkin liikkuivat vaivattomasti. Ei ole autolla talvella ajeltu.
Toinen takajarrumpu suorastaan ui öljyssä. Laakerissa oli väljää ja öljy oli tullut vuotavan stefan kautta rummun sisälle. Sain uudet palat Pietarista. Vaihdoin varaosaperästä käytetyn vetoakselin; stefa pitää vielä erikseen vaihtaa...

ps: olen kiinnostunut niskatuista, jos jollain on vaikka penkin reikiin sopivat ei välttämättä originaalimallit. Kunhan saisi vehkeen ensiksi katsastettua.

... to be continued
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

vie jollekkin toiselle konttorille vai ottiko rekisteriotteen kaniin...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla on tossa nojatuolina toimivassa 1200 L penkissä niskatuki mikä vois kyllä joutaa.

"moottorin toinen puoli ui öljyssä"?? onko sekin muka joku hylkäämisen syy? ilmeisesti auton ulkonäöstä päätellen se on saattanut vaikka kaatua joskus jolloin öljyä on saattanut valahtaa pihalle. Eli riittäiskö pelkkä pesu?

Onko sulla vielä kaasuttimena se joku erikoisviritys?
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Rekisterikivet oli poliisi takavarikoinut ladasta 26.07.2003. Kilvet olivat paikallisessa katsastuskonttorissa. Pitävät kilpiä 6 kk, jonka jälkeen auto ei ole enään rekisterissä. 6 kk tuli täyteen 26.01. Katsastus oli aloitettava, jotta saisin pitää originaali kilvet.

Läpimenosta en uneksinutkaan; tuulilasi on sen verran rikki. Oikeastaan odotin suuremoia huomautuksia iskareista, nivelistä tai jarruista.
Kohtelu ja käsittely oli OK! Ei ollenkaan moukarointia pohjaan; vilkaisu riitti "ja tämähän pohja on kunnossa"...
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lada-Jussi kirjoitti:mulla on tossa nojatuolina toimivassa 1200 L penkissä niskatuki mikä vois kyllä joutaa.

"moottorin toinen puoli ui öljyssä"?? onko sekin muka joku hylkäämisen syy? ilmeisesti auton ulkonäöstä päätellen se on saattanut vaikka kaatua joskus jolloin öljyä on saattanut valahtaa pihalle. Eli riittäiskö pelkkä pesu?

Onko sulla vielä kaasuttimena se joku erikoisviritys?
Niskatuki kiinnostaa

Moottori on todella öljyinen, huohotin on irronnut kaasariviritysten oheisseurauksena

Kaasuttimena oli erikoisviritys weber Fiat Unosta; on muuten kohta myynnissä; kunhan saan alkuperäisen kaasarin kunnostettua.
Vuosi ilmeisesti imusarjasta ylimääräistä happea pakokaasujen sekaan..
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

pikku hiljaa homma etenee:

- Peruutusvalon korjasin, kun laitoin johdon kiinni vaihdelaatikon katkaisijaan; oli irronnut.
- Kaasutin :( edellinen omistaja oli liimannut kaasarin kiinni imusarjaan jollain todella pitävällä tökötillä. Ei edes irronnut taltalla jolla halkaisin lekaharkkoja. Sain sitten tuolta vähän käytetyn imusarjan; tosin axtec mallista. Senhän virittelee kiinni kunhan tukkii pari ylimääräistä reikää.
Yksi pinnapultti oli pakosarjasta poikki; huomenna pitäisi irroitella Riston kanssa. Kaikki tiivisteet mitkä on irroitettu ovat olleet vaihtokunnossa.
- Jussi lupasi yhden niskatuen
- Kaasariin sain tyhjäkäyntiruuvin
- Tuulilasin haen Pietarista

Kohta on vehje katsastuskunnossa; sitten alkaa varsinainen kunnostus. Tavoitteena tehdä siitä mahdollisesti museovehje; tosin aikaa on yhdeksän vuotta. Tärkeintä ei ole liike vaan päämäärä!

... to be continued
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Minultakin jää kaksi niskatukea yli, mutta vasta joskus keväällä kun vaihdan penkit farmariin. Nyt talvella ei tarkene...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No nyt on melkein katsastusviat korjattu.
Tuulilasin vaihdossa auttoi Risto; siitä kiitos hänelle.
Moottori on pesty, ajoin varmuuden vuoksi saastemittaukseen ennen katsastusta: happea edelleen liikaa. Nyt vuoti kaasarin jalka. On halki. Onneksi on tuossa toinen samanlainen kaasari odottelemassa. On vain vaihdettava ensi viikoksi ja mentävä katsastukseen. 26.02 mennessä on leima saatava, muuten alkuperäiset kilvet ovat historiaa...
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

URE-433

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No niin; nyt on auto todettu katsastusviranomaisen toimesta kelpaavaksi tieliikenteeseen. Seuraava katsastus aikaisintaan 30.11; viimeistään 31.03.2005.

Sain takaisin alkuperäiset kilvet, joten matka kohti alkupeäistä olemusta voi toteutua; aikaa tosin päämäärän saavuttamiseen on yhdeksän vuotta.

Seuraavaksi vähän ajellaan ja kuulostellaan.
- Takapyörän laakeri jurnuttaa. Vaihdoin kuluneen tilalle käytetyn vetoakselin. Laakeri ei ole aivan priimaa :(
Ei se mitään. Tallissa odottaa Pietarista tuoto kokonaan uusi vetoakseli uuden laakerin kera. Hintaa tuli kokonaisuudelle 13 € :D
- Takapyörien pinnatut talvikumit eivät paljon vakuuta.
- Vetoakselin liukunivel on rasvattava; kolahtelee

... to be continued
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

30 km

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Ensimmäiset matka-ajo kokemukset ovat takana. Uskalsin lähteä töihin...
-15 ja ensimmäisellä pöräytyksellä lähti käyntiin.

Takarenkaat ovat todella liukkaat. Tälläkin pakkaslukemilla lumella ei tahdo kulkea suoraan jos tajoaa kaikkia jäljellä olevia hevosvoimia.

Laatu: tämänikäiset Ladat ovat sitä vuosikertaa, jolloin on lause takaikkunassa Lujaa Laatua Lada on ollut totisinta totta. Omistettuani ja testattuani useita 90-luvulla valmistuneita takatuuppariladoja, on auton tuntuma ja "ääntely" vetolaitteistosta aivan erilaista.
Uudet versiot ovat jotenkin löysiä tuntumaltaan, penkit hajoilevat, viitosvaihde on melko ongelmallinen viritys...

Onhan tämä 2106 myös kärsinyt kovasta käytöstä .... vielä se on joskus yhtä eho kuin uutena :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jes

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tota mäkin olen yrittänyt tuoda esiin, että vanhemmissa Ladoissa on lujempaa laatua kuin uudemmissa, sitä ei käy kieltäminen. Mitä useampi sen huomaa sen uskottavampaa se on. Tarttis käydä omaa 2106 "lintu" projektia testaamassa käyntiin välillä. Ei ole muuten koskaan jättänyt käynnistymättä oli keli mikä tahansa. Toimiiko masterin Ladassa ovet hyvin, itsellä ovetkin tuntuu kassakaappimaisilta ja lukot jämäkiltä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: jes

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lada-Jussi kirjoitti:.. Toimiiko masterin Ladassa ovet hyvin, itsellä ovetkin tuntuu kassakaappimaisilta ja lukot jämäkiltä?
Ovet ovat tuntumaltaan varsin jämäkät, kuten koko autokin. Ratista voi ottaa kiinni eikä koko ohjaussysteemi heilu mukana. Tuli äsken todettua, kun etsin likakerrosten alta häivähdystä alkuperäisestä kojelaudan väristä...

- Kuljettajan oven varoitusvalo on korjattu; johdot olivat poikki.
- Takaikkunan lämmitys ei toiminut; johto irti
- Öljyn ja suodatin vaihto. Alkuperäisen öljynpainemittarin mukaan paine vähän nousi.
- Kaasutinta säädetty; kävi lämpöisenä siten kuin olisi ollut ryyppy päällä.

Noin 100 km ajettu. Auto on paljon hiljaisempi kuin 1200L yli 80 km nopeuksissa ja valtava 1600 cm3 moottori vie ylämäet kuin siivillä :D
Ajossa on todellista luxusmallin tunnelmaa....
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hei Ladamassa! Onko rojekti edennyt, vai ootko vaan nautiskellu :lol: ...ajamisesta ?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Juuri nyt olen lähinnä katseella seuraillut luxuslinjoja :D
On seisontavakuutuksessa toukokuun alkuun; ei tätä yksilöä viitsi suolassa turhaan uitella. Ajelin noin 400 km ennenkuin laitoin lepäämään.

Kunhan joulukuussa kartingissa murtunut kylkiluu lopullisesti paranee vaihdan vielä takapyörän vetoakselin... Ostin uuden akselin Pietarista.
Kesän vain ajelen.
Ensi talvena ajattelin kolhut saada korjatuksi; tällä pitää päästä ensi vuonna mahdollisesti käymään Toljatissa.

Siis tarvitsen ratin
Kuva

ja niskatuen

Kuva

jos jollain oheisenlaisia osia on jossain olen kiinnostunut....
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa parempi kuva oikeanlaisesta niskatuesta. Tossa vientivarustellussa 1600 mallissa on noista vanhemmista malleista poikkeevat niskatuet. Niissä on tuollainen terävämpi muotoilu

Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin