turbon vesijäähdytys
turbon vesijäähdytys
ahdin on carret to3 ja siinä on keski akselilla vesijäähdys kannattaako tuohon turbolle rakentaa vesijäähdytys onko siitä mitään hyötyä vaiko olisiko siitä vain haittaa
- START
- Lada kerhon jäsen
Re: turbon vesijäähdytys
en ainakaan itse laittaisi mutta enhän minä näistä mitään tiedä
mutta kun järjellä ajattelee: jos turbo hohkaa punasena ja siellä vielä kiertäis jäähytys neste niin rupee ladan vakio syyläri käymään pieneksi, eli lämpöjen kanssa saattaa tulla ongelmia.
toisekseen ahtimen sisällä voi olla melkoisia lämpö vaihteluja jos siellä kiertää vettä, ja saattaa haleta herkästi.
itellä ei ole kokemusta mutta en usko että siitä niin paljoa on hyötyä että kannattaa ruveta laittaan. ei siitä välttämättä kovin suurta haittaakaan kyllä ole kun kerta semmonen on keksittykin
viisaammat saa korjailla
mutta kun järjellä ajattelee: jos turbo hohkaa punasena ja siellä vielä kiertäis jäähytys neste niin rupee ladan vakio syyläri käymään pieneksi, eli lämpöjen kanssa saattaa tulla ongelmia.
toisekseen ahtimen sisällä voi olla melkoisia lämpö vaihteluja jos siellä kiertää vettä, ja saattaa haleta herkästi.
itellä ei ole kokemusta mutta en usko että siitä niin paljoa on hyötyä että kannattaa ruveta laittaan. ei siitä välttämättä kovin suurta haittaakaan kyllä ole kun kerta semmonen on keksittykin
viisaammat saa korjailla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- pappa- igor
mulla oli garretin t03 saabista "lainattuna", mun käytössä ei ikinä lämmöt noussut vaikka oli ahtimessa vesikierto, muistaakseni letkut meni imusarjasta-ahtimeen- v-pumppuuun menevään lämmityslaitteen putkeen
eipä kai siitä mitään muuta hyötyä ole kun se että säästää laakereita jos sattuu oleen ahdin kuumana ja sammuttaa heti vedon jälkeen.. mutta jos malttaa jäähdytellä ahdinta ajon jälkeen uskoisin että eip silloin mitään eroa ole, oli jäähdytys tai ei 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Kannattaa laittaa jos sille on paikka.. Ei kai niitä turhaan turboihin laiteta 

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
minulla vain kävi mielessä jos tuon jäähdytyksen toteuttaisi toisella syylärillä ja sähköisellä vesi pumpulla. taikka sitten tuon vesi jäähdytyksen voisi ryöstää omasta syyläristä