Turbolle öljynkierto!
Turbolle öljynkierto!
Sen verran oisin kysyny tuosta turbosta että pittääkö öljynkierto ottaa tuolta koneen kyljestä. Millä voimalla se öljy sieltä sitte kulkee. Vai riittääkö että tekkee siihen vaan jonkun metalliastian josta se "ottaa" ja jonne se valuttaa ne öljyt.
Re: Turbolle öljynkierto!
eiköhän se tuu omalla paineella,näin olen ite käsittänyt. ja paluu öljypohjaan. kais se omalla säiliölläki pelaisi mut onko siinä järkee? 

autoton.. vielä
Re: Turbolle öljynkierto!
Iskeppäs Heikki hakuun sanat turbon öljynkierto. Löytyy paljon aikasempaakin keskustelua.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbolle öljynkierto!
ladassa öljynpaine on arviolta 3bar 3000rpm (jotain siihen suuntaan, ja pätee melkeensä kaikissa muissakin autoissa) joten kun ryöstät kierron jostain (ö-paineanturilta tai ryöstölaipalla vaikka ö-suodattimelta) niin se tulee sillä samalla paineella sinne ahtimelle, niin että tulo puoli tulee päältä ja paluu pääsee virtaan alapuolelta ö-pohjaan (eikös se ollut että piti olla öljynpinnan yläpuolelle?) kokomatka pitäs paluulinjassa olla alamäkee ettei rupee ahdin tulvimaan
mistää turbon öljynkierron valutus astiasta en ole vielä ennen kuullutkaan

mistää turbon öljynkierron valutus astiasta en ole vielä ennen kuullutkaan


21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti