Turbolle öljynkierto!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Heikki

Turbolle öljynkierto!

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Sen verran oisin kysyny tuosta turbosta että pittääkö öljynkierto ottaa tuolta koneen kyljestä. Millä voimalla se öljy sieltä sitte kulkee. Vai riittääkö että tekkee siihen vaan jonkun metalliastian josta se "ottaa" ja jonne se valuttaa ne öljyt.
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Turbolle öljynkierto!

Viesti Kirjoittaja jaasu »

eiköhän se tuu omalla paineella,näin olen ite käsittänyt. ja paluu öljypohjaan. kais se omalla säiliölläki pelaisi mut onko siinä järkee? :o
autoton.. vielä
Avatar
jta
Viestit: 4425
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Turbolle öljynkierto!

Viesti Kirjoittaja jta »

Iskeppäs Heikki hakuun sanat turbon öljynkierto. Löytyy paljon aikasempaakin keskustelua.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbolle öljynkierto!

Viesti Kirjoittaja START »

ladassa öljynpaine on arviolta 3bar 3000rpm (jotain siihen suuntaan, ja pätee melkeensä kaikissa muissakin autoissa) joten kun ryöstät kierron jostain (ö-paineanturilta tai ryöstölaipalla vaikka ö-suodattimelta) niin se tulee sillä samalla paineella sinne ahtimelle, niin että tulo puoli tulee päältä ja paluu pääsee virtaan alapuolelta ö-pohjaan (eikös se ollut että piti olla öljynpinnan yläpuolelle?) kokomatka pitäs paluulinjassa olla alamäkee ettei rupee ahdin tulvimaan
mistää turbon öljynkierron valutus astiasta en ole vielä ennen kuullutkaan :shock: :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Heikki

Re: Turbolle öljynkierto!

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Joo, kiitos asian selvittäneille.
Vastaa Viestiin