daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

jeps, suuttimet ykkönen 170/107 ja kakkonen 170/162

tyhjis 50:nen

Tilaukseen lähössä ykkösen pääsuutin kohta puoliin kuhan saa suunniteltua tohon soppelia kokoa. Oiskohan jotain 125-130 luokkaa jota vois koklata.

PS: niin ja pieni kulutus ei haittaa yhtään :)
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

ja meni läpi leimasta sekä päästöistä nyt heittämällä!!!
suutinkooksi jäi 120/122 eli pääsuuttimeksi ykköskurkkuun!

PS: auto myynnissä 670e tuolla myyntiosiossa jos joku kaipailee hyvää latuskaa. Myydää käyttöauton tieltä poies..ei tarvetta 3:lle autolle ja yksi harrastepelikin jo löytyy..

Vai ettei mene kun vähän tuota pääsuutinta koklailee niin aika heittohomma leimata (UUDELLA) mekaanisella kaasarilla!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitenkähän polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän saa ympättyä tuohon vanhaan kaasuttimeen? ilman sitä ei pitäisi mennä läpi katsastuksesta
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lakikirjan mukaan ehkä ei, mutta inssi tuskin ymmärtää tollasten "hienouksien" päälle... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mahtaakohan katti mennä vaihtoon joka leimalle?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10425
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja pressa »

kun seokset ovat oikeat ei katti kärsi.
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

Jokari kirjoitti:Lakikirjan mukaan ehkä ei, mutta inssi tuskin ymmärtää tollasten "hienouksien" päälle... :lol:
Juu, ei paljon kiinnostanut katsastusmiestä.. 8) .Katsoi vaan ettei oo öljyä palovaaran takia konehuoneessa. Pulteilla tukitut letkutkin ns. ihan sama eli ei mitään oo piiloteltu. Eikä varmasti tule kiinnostamaankaan ketään tuon korin elinaikana tai sitten pitää oikeasti vaihtaa konttoria...

toki tuo kori on niin hyvässä kuosissa ja muutenkin meni ns. heittämällä läpi ettei kellään tohon voi kovin paljoa negatiivista sanottavaa olla.Toinen juttu ehket semmonen "pommi" josta ei ole iloa kellekkään edes ulkonäöllisesti.

Suosittelen kaikille KO. konversiota. 3-6e nuo suuttimet+säätämisen vaiva=yleismittari ja tietää mitä tekee..ja jos laskee niin pikkasen pienemmällä kun orggis menee läpi Ok riippuen kaasarista. Tässä tapauksessa toi pienempi kaasutin niin siksi isompi pääsuutin kuin vakio. Syö muuten todella paljon vähempi bensaa ajossa tuolla vaikkaseokset ok.

Niin ja toi asteekki menee mukaan ostajalle..siitä lisäjuttua tuolla myynti-ilmossa. Eli oli ilmasuutin kiertynyt ihan irti+2 tiivistettä(o-rengas+se kannentiiviste) rikki+tyhjissuutin tukossa(tiivisteliima nölkerö=poistettu)..muuten tod. näk. soiva peli kaikin puolin..ei vain ollut intoa/aikaa leikkiä enää sen kanssa.

PS: virkamiespelko on suomalaisten toinen sukunimi ;) ja toisekseen katalysaattori tarvitsee muutenkin rikkaan/laihan seoksenkoko ajan eli ei mitään ongelmaa-->wikipediasta katalysaattorin toiminta jos ei usko...normi kattipelitkin oskilloi juuri sen takia siinä stokiometrisen molemmin puolin
(Toimiakseen kunnolla tarvitsee välillä happea/palamattomia hiilivetyjä pelkistysreaktioihin) eli kun seokset on ok eikä heitä ns. vitusti niin ei mitään ongelmaa katin suhteen.

PPS: niin ja toisekseen tuo hiilivetyjen keräyspönttö ja sen letkut on muutenkin poistettu jo kaikista vanhoista autoista n. 80% varmuudella eli ei sen takia kannata hirveesti alkaa itkemään ;)

Hauskaa wappua kaikille!
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

niin selvennyksenä että ainut modi kaasariin tuli tuo isompi pääsuutin 1 kurkkuun luokkaa 122 kun vakio on toi 107.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Elikkä. Tämä konsti ei varmasti nyt ole se ainut ja oikea.

Mutta tyhjäkäynti löytyy vain ruuveja säätämällä.

Meikällä oli 107:llakin vielä rikkaalla. (lambda 0,91) Voitte arvata mitä 122 teki mun koneessa :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin