Kia
Kia
Deltta se alkaa taas tuoda uutta merkkiä maahan........
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/Tal ... E7001C692F
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/Tal ... E7001C692F
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo
tolla on hyvä sitten korvata Lada suomen markkinoilla, pienimmät mallit on varmaan Ladan hinnoissa 


Niin ne meinaa vaihtaa Laatu Auton myynnin Nipponi Kotteroihin......
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Mikä lienee tosiaankin uusien hinta taso? Käytettyjä(vm.2000) katselin mobile.de:stä:
-110 Ladoja 3kpl, hintaa 2000-4000Euroa
-Kia:n hinnat alk. 2000Euroa
-Toyotat alk. 5000-6000Euroa
Eli selvästi on "halpa-auto" markkinoille suunnattu tuote. Toisaalta vois olla hyvä, että tulis vähän kilpailua. Jospa se nostaisi ladan repsahtamaan päässyttä laatua
Toisaalta taas huono kun sitä myydään samalta tiskiltä kuin ladaakin 
,_,/ukka
-110 Ladoja 3kpl, hintaa 2000-4000Euroa
-Kia:n hinnat alk. 2000Euroa
-Toyotat alk. 5000-6000Euroa
Eli selvästi on "halpa-auto" markkinoille suunnattu tuote. Toisaalta vois olla hyvä, että tulis vähän kilpailua. Jospa se nostaisi ladan repsahtamaan päässyttä laatua


,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kuten sanoin tossa toisessa threadissa, näyttää pahasti siltä että KIA pieksee Ladan mennen tullen. Ladoja pitää joko halventaa entisestään tai sit laadun pitää parantua ja uusien mallien tulla markkinoille. Ne vois alottaa sillä pikkuautolla ja Chevy Nivalla ja 110n seuraajakin sais tulla aika äkkii ulos. Ja VAZillahan on ollu tämä suomeen juuri muodostunut kilpailutilanne jo useamman vuoden ajan muissa Euroopan maissa.
Taitais kuule KIA ja ehkä vähemmässä määrin Daewoo ja Hyundai piestä Ladan jos uutta olisin tällä hetkellä soppaamassa.
Paitsi jos Lada tois takavetoiset takas
Taitais kuule KIA ja ehkä vähemmässä määrin Daewoo ja Hyundai piestä Ladan jos uutta olisin tällä hetkellä soppaamassa.
Paitsi jos Lada tois takavetoiset takas

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Olihan noissa Kioissa aika hyvä toi takuu. 5 vuotta tai 150 tkm. Uuteen autoon joutuu kuitenkin ottamaan 5 vuotta rahoitusta ja onhan se hyvä jos sen ajan on takuu varmat kilometrit. Ladan kanssa on autosta vielä puolet maksamatta ja saa jo investoida lisää rahaa kaikenlaisiin mahdollisiin vikoihin. 110 kokemusten perusteella noita vikoja kuitenkin taitaa vielä riittää. Halvimmaksi edelleen taitaa tulla 10 vuotta ja vanhemmat Ladat?

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
löytyyhän näköjään Ladan ja Kian väliltäkin sukulaisuus suhde, mikäli oheiseen linkkiin on uskominen http://www.superjohn.f9.co.uk/ladpics/lad23.htm
siellä on Ladan näköisiä Fiat kopioita jos jonkinmoisia ja yksi on nimetty Asia Motors Kia 124:ksi??!!!
ja vähän off topic toi Seat 1430 on aika siistin näköinen peli!!
siellä on Ladan näköisiä Fiat kopioita jos jonkinmoisia ja yksi on nimetty Asia Motors Kia 124:ksi??!!!
ja vähän off topic toi Seat 1430 on aika siistin näköinen peli!!

Mobilistissa olleen Fiat 124 jutun mukaan syy Ladan konservatiiviseen ulkomuotoon oli se, että Fiat koneistajana suunnitteli Fiat 124n nimenomaan vientiin, siis että tehtaita vietäisiin ulkomaille ja luovutettaisiin avaimet käteen periaatteella. Kieltämättä ihan hyvä idea.
Tuollaista intialaista "ladaa" olis kiva päästä kokeileen.
Intiassahan valmistetaan edelleen jotain vanhaa Triumphia joka on nykyään Hindustan Ambassador. Siitä ei kuitenkaan ole aika jättänyt, vaan se on varusteltu ohjaustehostimella ja moderneilla moottoreilla, mm. pelkästään maakaasua käyttävällä moottorilla.... ja niillä on myös moderni diisseli.
Intiassa yli puolet autoista joita kadulla näkee on paikan päällä käyneen tutun mukaan on näitä Hindustan Ambassadoreja. Ja kyyti on todella luksusta.
Hienohan semmonen ois maahan tuoda, jos ei se haittaa että ratti on väärällä puolella.
Tommonen:

Tuollaista intialaista "ladaa" olis kiva päästä kokeileen.
Intiassahan valmistetaan edelleen jotain vanhaa Triumphia joka on nykyään Hindustan Ambassador. Siitä ei kuitenkaan ole aika jättänyt, vaan se on varusteltu ohjaustehostimella ja moderneilla moottoreilla, mm. pelkästään maakaasua käyttävällä moottorilla.... ja niillä on myös moderni diisseli.
Intiassa yli puolet autoista joita kadulla näkee on paikan päällä käyneen tutun mukaan on näitä Hindustan Ambassadoreja. Ja kyyti on todella luksusta.
Hienohan semmonen ois maahan tuoda, jos ei se haittaa että ratti on väärällä puolella.
Tommonen:

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Se alkuperäinen oli Morris Oxford. Tuo kuvan auto on karvalakkimalli. Huomioikaa kuvassa näkyvä vanhaa tekniikkaa tihkuva kori. Kromikehyksiset ajovaloumpiot, johon imeisesti vaihdetaan polttimo ulkoapäin. Konepellin saranat ulkopuolella. Kehykselliset sivuikkunat, edessä tuuletusikkuna. Paremmin varustellussa versiossa on kaksioisainen maski ja mulkosilmävalot. Siihen saa kaksi dieseliä ja bensakone on peräisin Isuzulta.Misha kirjoitti:Intiassahan valmistetaan edelleen jotain vanhaa Triumphia joka on nykyään Hindustan Ambassador. ]
Ilmeisesti isompi 70-luvun Vauxhalliin perustunut malli on jäänyt pois tuotannosta. Triupheja Hindustan ei ole tehnyt.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Kaikki Intian autot on jonkun vanhan jenkkimallin kopioita, koska ne Intiassa ostaa oikeudet tehdä sellaisia länsiautoja, joita ei täällä enää tehdä. Varustelutasosta en tosin tiedä, eipä tunnu ainakaan kovin häävit olevan, kun jengiä kuolee liikenteessä aika älyttömät määrät. Tietty sikäläisellä liikennekulttuurillakin, "vahvempi jyrää, ei liikennevaloja, kaistat on nynnyille", on varmasti vaikutusta...
Niin, ja siis syy, miksi autojen täytyy olla intialaisvalmisteisia, eikä niitä tuoda maahan, on se, että Gandhin jäljiltä Intiassa on edelleen hirmu korkeat verot kaikelle maahantuodulle tavaralle. On siis järkevämpää ostaa lisenssi ja valmistaa samanlaista kamaa Intiassa. Tämä pätee ihan kaikkeen: Coca-Colasta autoihin. Nimi vain vaihdetaan. 

Minusta taas Intialaisvalmisteiset autot, kuin myös moottoripyörät ovat englantilaista perua. Suomeenkin tuodaan Enfield prätkää, taitaa nykyään nimikin olla Royal Enfield, kuten alkuperäisessä englantilaisessa.Hanna kirjoitti:Kaikki Intian autot on jonkun vanhan jenkkimallin kopioita, koska ne Intiassa ostaa oikeudet tehdä sellaisia länsiautoja, joita ei täällä enää tehdä. Varustelutasosta en tosin tiedä, eipä tunnu ainakaan kovin häävit olevan, kun jengiä kuolee liikenteessä aika älyttömät määrät. Tietty sikäläisellä liikennekulttuurillakin, "vahvempi jyrää, ei liikennevaloja, kaistat on nynnyille", on varmasti vaikutusta...
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.