Kia

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Kia

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Deltta se alkaa taas tuoda uutta merkkiä maahan........

http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/Tal ... E7001C692F
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

joo

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tolla on hyvä sitten korvata Lada suomen markkinoilla, pienimmät mallit on varmaan Ladan hinnoissa :(
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Niin ne meinaa vaihtaa Laatu Auton myynnin Nipponi Kotteroihin......
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mikä lienee tosiaankin uusien hinta taso? Käytettyjä(vm.2000) katselin mobile.de:stä:
-110 Ladoja 3kpl, hintaa 2000-4000Euroa
-Kia:n hinnat alk. 2000Euroa
-Toyotat alk. 5000-6000Euroa
Eli selvästi on "halpa-auto" markkinoille suunnattu tuote. Toisaalta vois olla hyvä, että tulis vähän kilpailua. Jospa se nostaisi ladan repsahtamaan päässyttä laatua :-) Toisaalta taas huono kun sitä myydään samalta tiskiltä kuin ladaakin :-(

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kuten sanoin tossa toisessa threadissa, näyttää pahasti siltä että KIA pieksee Ladan mennen tullen. Ladoja pitää joko halventaa entisestään tai sit laadun pitää parantua ja uusien mallien tulla markkinoille. Ne vois alottaa sillä pikkuautolla ja Chevy Nivalla ja 110n seuraajakin sais tulla aika äkkii ulos. Ja VAZillahan on ollu tämä suomeen juuri muodostunut kilpailutilanne jo useamman vuoden ajan muissa Euroopan maissa.

Taitais kuule KIA ja ehkä vähemmässä määrin Daewoo ja Hyundai piestä Ladan jos uutta olisin tällä hetkellä soppaamassa.

Paitsi jos Lada tois takavetoiset takas :lol:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Olihan noissa Kioissa aika hyvä toi takuu. 5 vuotta tai 150 tkm. Uuteen autoon joutuu kuitenkin ottamaan 5 vuotta rahoitusta ja onhan se hyvä jos sen ajan on takuu varmat kilometrit. Ladan kanssa on autosta vielä puolet maksamatta ja saa jo investoida lisää rahaa kaikenlaisiin mahdollisiin vikoihin. 110 kokemusten perusteella noita vikoja kuitenkin taitaa vielä riittää. Halvimmaksi edelleen taitaa tulla 10 vuotta ja vanhemmat Ladat?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Takapotkut tarjoavat varmaa tekniikkaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

löytyyhän näköjään Ladan ja Kian väliltäkin sukulaisuus suhde, mikäli oheiseen linkkiin on uskominen http://www.superjohn.f9.co.uk/ladpics/lad23.htm

siellä on Ladan näköisiä Fiat kopioita jos jonkinmoisia ja yksi on nimetty Asia Motors Kia 124:ksi??!!!

ja vähän off topic toi Seat 1430 on aika siistin näköinen peli!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mobilistissa olleen Fiat 124 jutun mukaan syy Ladan konservatiiviseen ulkomuotoon oli se, että Fiat koneistajana suunnitteli Fiat 124n nimenomaan vientiin, siis että tehtaita vietäisiin ulkomaille ja luovutettaisiin avaimet käteen periaatteella. Kieltämättä ihan hyvä idea.

Tuollaista intialaista "ladaa" olis kiva päästä kokeileen.

Intiassahan valmistetaan edelleen jotain vanhaa Triumphia joka on nykyään Hindustan Ambassador. Siitä ei kuitenkaan ole aika jättänyt, vaan se on varusteltu ohjaustehostimella ja moderneilla moottoreilla, mm. pelkästään maakaasua käyttävällä moottorilla.... ja niillä on myös moderni diisseli.

Intiassa yli puolet autoista joita kadulla näkee on paikan päällä käyneen tutun mukaan on näitä Hindustan Ambassadoreja. Ja kyyti on todella luksusta.

Hienohan semmonen ois maahan tuoda, jos ei se haittaa että ratti on väärällä puolella.

Tommonen:

Kuva
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Olishan toi aika veikeen näköinen. :P
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Misha kirjoitti:Intiassahan valmistetaan edelleen jotain vanhaa Triumphia joka on nykyään Hindustan Ambassador. ]
Se alkuperäinen oli Morris Oxford. Tuo kuvan auto on karvalakkimalli. Huomioikaa kuvassa näkyvä vanhaa tekniikkaa tihkuva kori. Kromikehyksiset ajovaloumpiot, johon imeisesti vaihdetaan polttimo ulkoapäin. Konepellin saranat ulkopuolella. Kehykselliset sivuikkunat, edessä tuuletusikkuna. Paremmin varustellussa versiossa on kaksioisainen maski ja mulkosilmävalot. Siihen saa kaksi dieseliä ja bensakone on peräisin Isuzulta.
Ilmeisesti isompi 70-luvun Vauxhalliin perustunut malli on jäänyt pois tuotannosta. Triupheja Hindustan ei ole tehnyt.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mosse-Aksu kirjoitti:
Misha kirjoitti:Intiassahan valmistetaan edelleen jotain vanhaa Triumphia joka on nykyään Hindustan Ambassador. ]
Se alkuperäinen oli Morris Oxford. Triupheja Hindustan ei ole tehnyt.
Morris - Triumph -whatever.

Jännä vehe silti.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Hanna

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Kaikki Intian autot on jonkun vanhan jenkkimallin kopioita, koska ne Intiassa ostaa oikeudet tehdä sellaisia länsiautoja, joita ei täällä enää tehdä. Varustelutasosta en tosin tiedä, eipä tunnu ainakaan kovin häävit olevan, kun jengiä kuolee liikenteessä aika älyttömät määrät. Tietty sikäläisellä liikennekulttuurillakin, "vahvempi jyrää, ei liikennevaloja, kaistat on nynnyille", on varmasti vaikutusta...
Hanna

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Niin, ja siis syy, miksi autojen täytyy olla intialaisvalmisteisia, eikä niitä tuoda maahan, on se, että Gandhin jäljiltä Intiassa on edelleen hirmu korkeat verot kaikelle maahantuodulle tavaralle. On siis järkevämpää ostaa lisenssi ja valmistaa samanlaista kamaa Intiassa. Tämä pätee ihan kaikkeen: Coca-Colasta autoihin. Nimi vain vaihdetaan. :wink:
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Hanna kirjoitti:Kaikki Intian autot on jonkun vanhan jenkkimallin kopioita, koska ne Intiassa ostaa oikeudet tehdä sellaisia länsiautoja, joita ei täällä enää tehdä. Varustelutasosta en tosin tiedä, eipä tunnu ainakaan kovin häävit olevan, kun jengiä kuolee liikenteessä aika älyttömät määrät. Tietty sikäläisellä liikennekulttuurillakin, "vahvempi jyrää, ei liikennevaloja, kaistat on nynnyille", on varmasti vaikutusta...
Minusta taas Intialaisvalmisteiset autot, kuin myös moottoripyörät ovat englantilaista perua. Suomeenkin tuodaan Enfield prätkää, taitaa nykyään nimikin olla Royal Enfield, kuten alkuperäisessä englantilaisessa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin