Onkohan kukaan aiemmin tehnyt? Pyöri vaan päivänä eräänä mielessä villejä ideoita noista romuista nurkissa. Löytyisi kaikki tarvittavat tekniikan palikat ja vielä putkeakin (42mm ja 25mm) metritolkulla. Samaran kansi löytyy portattu ja siihen virinenä. Alakerta ja laatikko vetareineen myös. Tulisi aika villi laita esim. jäälle tai johonkin sänkipeltoralliin. Yhdellä tuplakaasarilla onnistuis komeesti. Kuinkahan vaihdevivut saisi tehtyä niin, että keppi tulisi oikealla kädellä käytettäväksi? Takatolpiksi sammyn etutolpat ja navat. Saa kätevän aurauksen säädönkin siitä orkkis raidetangonpään reijästä. Eteen kahdet kolmiovarret mallia "omapaja". Ja sammyn hammastangolla, kun semmonen löytyy. Kuinkas siitä tehdään nopeaohj.? Kuka on tehnyt niin neuvokoon meikäläistä.
Ja vielä loppuun, tämä on täysin suunnitteluasteella. Ne jotka pureutuvat siihen ettei kuvia tule heti seuraavana päivänä, voi melkein jättää lukemisen tähän ekaan postiin. Toki saa mielipiteitä esittää...Lähinnä käsittelee tässä vaiheessa vielä sitä, onko ylipäätään mahdollista tehdä ja onko se edes järkevää (ei).
CrossCart Samaran tekniikalla
CrossCart Samaran tekniikalla
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Re: CrossCart Samaran tekniikalla
Ohjaukseen ketjuvälitys on halpa ja helppo tehdä, vaikka polkupyörän osista ja jos on ahdasta kääntää hammastangon "väärin" päin..
Mulla oli aikoinaan tuollainen, jossa oli mazdan 1.5:nen tekniikka. Internetistä saatais löytyä kuviakin siitä..
Nopeaohjaus niissä on välttämätön, kun on lyhyt akseliväli ja kone vielä takana..
Mulla oli aikoinaan tuollainen, jossa oli mazdan 1.5:nen tekniikka. Internetistä saatais löytyä kuviakin siitä..
Nopeaohjaus niissä on välttämätön, kun on lyhyt akseliväli ja kone vielä takana..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Re: CrossCart Samaran tekniikalla
Joko on rojekti aloitettu? Tuohon ohjaukseen voi polkupyörän kamppeet olla hieman heikohkot, itse sovittelin niistä ensin, mut tulin nopeasti toisiin ajatuksiin.
Sattumalta kaverin romulaarista löysin jonkun auton nokkaketjun rattaineen (talbot?) ja niistä sai kyllä tosi jämäkät ohjausvälitykset tehtyä, olipa tupla-ketjulla vielä =) Hyvin on pelannut.
Sattumalta kaverin romulaarista löysin jonkun auton nokkaketjun rattaineen (talbot?) ja niistä sai kyllä tosi jämäkät ohjausvälitykset tehtyä, olipa tupla-ketjulla vielä =) Hyvin on pelannut.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: CrossCart Samaran tekniikalla
kaverilla on tommonen putkirunko auto ja tekniikkana toyotan 4A-GTE moottori. tehoa on riittävästi (310hv ja 321nm vääntää 1.2baarin paineilla)
siinä on muistaakseni wartburgin runkoa käytetty hyödyksi.

siinä on muistaakseni wartburgin runkoa käytetty hyödyksi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: CrossCart Samaran tekniikalla
joo, linkoojan putkis on tuttu vaan mites jos tekisit siitä nelikkokömpijän? kone pitkittäin ja vaikka sierran murikat molempiin päihin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: CrossCart Samaran tekniikalla
puhutaan samasta kaveristapvdriver kirjoitti:joo, linkoojan putkis on tuttu

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.