CrossCart Samaran tekniikalla

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Onkohan kukaan aiemmin tehnyt? Pyöri vaan päivänä eräänä mielessä villejä ideoita noista romuista nurkissa. Löytyisi kaikki tarvittavat tekniikan palikat ja vielä putkeakin (42mm ja 25mm) metritolkulla. Samaran kansi löytyy portattu ja siihen virinenä. Alakerta ja laatikko vetareineen myös. Tulisi aika villi laita esim. jäälle tai johonkin sänkipeltoralliin. Yhdellä tuplakaasarilla onnistuis komeesti. Kuinkahan vaihdevivut saisi tehtyä niin, että keppi tulisi oikealla kädellä käytettäväksi? Takatolpiksi sammyn etutolpat ja navat. Saa kätevän aurauksen säädönkin siitä orkkis raidetangonpään reijästä. Eteen kahdet kolmiovarret mallia "omapaja". Ja sammyn hammastangolla, kun semmonen löytyy. Kuinkas siitä tehdään nopeaohj.? Kuka on tehnyt niin neuvokoon meikäläistä.

Ja vielä loppuun, tämä on täysin suunnitteluasteella. Ne jotka pureutuvat siihen ettei kuvia tule heti seuraavana päivänä, voi melkein jättää lukemisen tähän ekaan postiin. Toki saa mielipiteitä esittää...Lähinnä käsittelee tässä vaiheessa vielä sitä, onko ylipäätään mahdollista tehdä ja onko se edes järkevää (ei).
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Ohjaukseen ketjuvälitys on halpa ja helppo tehdä, vaikka polkupyörän osista ja jos on ahdasta kääntää hammastangon "väärin" päin..
Mulla oli aikoinaan tuollainen, jossa oli mazdan 1.5:nen tekniikka. Internetistä saatais löytyä kuviakin siitä..

Nopeaohjaus niissä on välttämätön, kun on lyhyt akseliväli ja kone vielä takana..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
HTT-Racing

Re: CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja HTT-Racing »

Joko on rojekti aloitettu? Tuohon ohjaukseen voi polkupyörän kamppeet olla hieman heikohkot, itse sovittelin niistä ensin, mut tulin nopeasti toisiin ajatuksiin.
Sattumalta kaverin romulaarista löysin jonkun auton nokkaketjun rattaineen (talbot?) ja niistä sai kyllä tosi jämäkät ohjausvälitykset tehtyä, olipa tupla-ketjulla vielä =) Hyvin on pelannut.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

kaverilla on tommonen putkirunko auto ja tekniikkana toyotan 4A-GTE moottori. tehoa on riittävästi (310hv ja 321nm vääntää 1.2baarin paineilla) :lol:
siinä on muistaakseni wartburgin runkoa käytetty hyödyksi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja micco »

500whp.net
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

joo, linkoojan putkis on tuttu vaan mites jos tekisit siitä nelikkokömpijän? kone pitkittäin ja vaikka sierran murikat molempiin päihin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: CrossCart Samaran tekniikalla

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

pvdriver kirjoitti:joo, linkoojan putkis on tuttu
puhutaan samasta kaverista :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin