Kaukomatkailua...

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Eiks monissa maissa ole niin että valojen käyttö ei päiväsaikaan ole pakollista? Tai eiks jossain ole peräti kiellettyä? :shock:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

entisessä Neuvostoliitossa oli kaupunkialueella (ainakin muistan näin olleen Tallinnassa ja Leningradissa) ainakin valojen käyttö kielletty (vain parkit päällä). Ja maantiellä kohdatessa piti vaihtaa pitkiltä suoraan parkeille. NL-autojen valokatkaisijat oli suunniteltu tätä varten, eli puolivälissä toimivat parkit ja pitkät kun painoi vaihtokatkaisijaa.

Venäjällä taitaa olla jo valot päällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

samarai kirjoitti:entisessä Neuvostoliitossa oli kaupunkialueella (ainakin muistan näin olleen Tallinnassa ja Leningradissa) ainakin valojen käyttö kielletty (vain parkit päällä). Ja maantiellä kohdatessa piti vaihtaa pitkiltä suoraan parkeille. NL-autojen valokatkaisijat oli suunniteltu tätä varten, eli puolivälissä toimivat parkit ja pitkät kun painoi vaihtokatkaisijaa.

Venäjällä taitaa olla jo valot päällä.
No kyllä Venäjällä porukka edelleen ajaa ilman valoja tai parkeilla. Mäkin sen kerran kun siellä ajoin pistin ajovalot pois ettei erottuis liikaa joukosta ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Odessa
Viestit: 238
Liittynyt: 27.7.2004 12:10
Paikkakunta: Loortilantia

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Valot läppäsin pois päältä jonkin aikaa ajettuani Liettuaa halki, kun ei muillakaan ollut, niin ajattelin että säästetään sekin bensa. Virossa ja Latviassa valoja oli käytettävä. Puolassa tuntui olevan vähän vapaampi käytäntö.
[/quote]

Mites noiden valojen kanssa oikein nykysin on? Ennen ei saanut Keski-Euroopassa käyttää päivällä valoja kuin tunneleissa.[/quote]
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Odessa kirjoitti:
Mites noiden valojen kanssa oikein nykysin on? Ennen ei saanut Keski-Euroopassa käyttää päivällä valoja kuin tunneleissa.
Ei ole pitkää aikaa, kun jostain lehdestä luin, että näin on edelleen. Siksi näitä valokytkimiä voi eri maihin toimitettavissa autoissa olla erilaisia. Mulla on Fiatissa sellainen valokytkin, että siinä voi valita kolme perusasentoa, ei pakkovaloja, vain parkit ja pakkovalot. Eli samalla katkaisijalla pärjää eri käytännön maissa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lada-Jussi kirjoitti:mitä kauempana kevyt liikenne on ajoradalta sen hitaampi on nopeusrajoitus:
ei piennarta 80 km/h
piennar 60 km/h
erillinen pyörätie korotettu tientasosta 50 km/h
erillinen pyörätie jossa oja välissä 40 km/h

jos tohon lisättäis vielä muuri väliin niin autolla saisi ajaa 30 km/h, bonarina kaikissa paikoissa joissa on erillinen pyörätie löytyy kaikenlaisia hidastetöyssyjä yms.

tällai suomessa, mikähän lokiikka tossa lienee? :? :shock: :lol:
Enpä ollut tuota aikaisemmin ajatellut, mutta sehän on perkeleen totta. Myös täälläkin..
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

Hauskaa tekstiä täällä rohkeudesta ja kaikesta... Itse olen matkustellut Ladoilla Euroopan ristiin rastiin. Vaimo kartanlukijana ja kolme pentua takapenkillä, alkuun alle kouluikäisiä, pienin tuttipulloiässä. Teltta ja makuupussit katolla boxissa. Pariisi, Rooma, Madrid, Lontoo... Ihan kaikkialla!
Tarinoita olisi tuhansia, tässä ehkä tälle palstalle sopivin: Monacossa siinä kasinon edessä liikennevaloissa oli joku ferrari vieressä (ihan totta!) ja poika sanoi takapenkiltä auton pitävän makeeta ääntä. Siitä kun lähdettiin niin huomasin äänen tulevan pikemminkin Samarasta, pakoputken pönttö oli brakannut niillä vuoristoteillä. Mistä ihmeestä apu tähän vikaan, Monacossa Ferrarien ja Häkkisten konnuilla? Pari kilometriä ajoimme Ranskan puolelle ihmetellen mitä nyt tehdään, kun auto pitää niin perkeleenmoista mökää. Ja sitten iso tutunnäköinen L-kirjain uudehkon autoliikkeen katolla!
(Seuraava keskustelu käännetty ranskasta) "Onko Pakoputkipönttö?" "On." "Saako pönttö?" "Saa, asentaa itse." " Ei vaan te asentaa". "Asentaja jo baarissa (kello oli yli viiden), mutta minä soittaa."
Ja niin saapui kaveri polkupyörällä ja hilpeällä päällä. Pönttö vaihtui nopeasti, hinta oli naurettavan pieni ja tulipa vielä kutsu baariinkin.
Näitä tarinoita olisi todellakin loputtomiin. Berlitzin kielioppaissa on älyttömiä lauseita tyyliin; onko tässä hotellihuoneessa saippuaa? Tai "voiko tällä autolla ajaa kymmenen kilometriä?" espanjaksi. Espanjassa teki vesipumppu temppunsa ja korjaamolla hinautettuamme halusimme tietää, kun varaosan saaminen olisi vienyt yli viikonlopun voimmeko mennä leirintäalueelle odottamaan osan saapumista maanantaihin. Kymmenvuotias tyttö paukautti kirjasta, jonka lauseita olivat koko matkan naureskelleet: voiko tällä autolla ajaa kymmenen kilometriä? Ei voinut ja korjaamon omistaja heitti meidät tavaroinemme leirintäalueelle. Tuli korjatulla Ladalla heti maanantai-aamupäivänä hakemaan laskua maksamaan, joka ei ollut paha. Outoa vain, että kaveri piti Carlos Saintzia parhaana rallikuskina, aikana jolloin Tommi Mäkinen vielä ajoi!
RYSSA

Viesti Kirjoittaja RYSSA »

alku kesästä lähdettiin kaverin kanssa jyväskylästä-turkuun-helsinkiin-vaalimaa-viipuri-pietari siellä yksi yö aamulla koistisessa narvaan-tallinnaan siellä yksi yö,
päivälla takasin jyväskylään.
autossa ainut vika vaihdekeppi jäi pietarissa käteen,parkkiin ja minuutin pika huolto ja taas etiäpäin.narvan tullissa joku ryssä huijas meiltä 80 ruplaa.
Vastaa Viestiin