Jakopäänhihna hajosi

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
lenyqviem

Jakopäänhihna hajosi

Viesti Kirjoittaja lenyqviem »

Mutta lada samara toimii silti. Eli vaihdettiin hihna ja todettiin, että venttiilit ei hajonnut. Ongelmana on uudet äänet.
Ulina/humina tarkoittaa varmaan sitä, että vesipumppu pitäisi myös vaihtaa? Sitten toinen ääni, josta en osaa sanoa mikä on. Eli sellainen "kolina" kun painaa kaasua. Kuulostaa rautakappaleiden kolinalta. Mitkähän kappaleet sielä kolisee? Korjaaja huomautti myös vanhasta viasta, eli samarani käy enimmäkseen kolmella pytyllä. Muttei sanonut sen enempää siitä. Tämä oli siis jo ennen hihnaonnettomuutta.
Tuleekohan tuosta enää kulkuvälinettä?


Edit: Samara on siis -93 1,5 punainen ja ajettu alle 100.000. En tiedä onko noita hihnoja ym vaihdettu ja koska, auto on ollut mulla 3 vuotta.
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Jakopäänhihna hajosi

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

tai hihna liian tiukalla.
Avatar
pressa
Viestit: 10428
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jakopäänhihna hajosi

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuosta toinen viesti: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=23715

Kolinaahan voi tulla jos vaikka laturi jäänyt löysälle. Hihnan tiukkuss kannatta tarkistaa ja vaihdettiiko kiristinrullaa?? Kolmella käyntiin auttaa ehkä tulppien ja tulpanjohtojen vaihto.
lenyqviem

Re: Jakopäänhihna hajosi

Viesti Kirjoittaja lenyqviem »

Eli hihna liian tiukalla ja laturi liian löysällä?
Kiristinrullasta en tiedä, laskussa luki vaan että jakohihnan vaihto + laturin vaihto.
Olisko ammattireiska tosiaan laittanu hihnat huonosti?

Yhden tulpanjohdon oon tosiaan korjannut sähköteipillä, eli ne johdot voisi kyllä uusia.
Vastaa Viestiin