Samara 1,5 vm. 2000, joutokäynti kierrokset on välillä yli 2000 rpm. Se saattaa kylmänä käynistettäessä olla alle 1000 kierroksen mutta hetken ajettua joutokäyntikierrokset on yli 2000:nen, välillä se on heti kylmänä käynnistettäessä kierrokset yli 2000:n. ei ole auttanut vaikka on ryntäyttänyt konetta.
Sitä käytettiin testipistokkeen luvussa, mutta mitään vikaa ei ollut jäänyt muistiin. joutokäyntimoottorikin siihen uusittiin, mutta sama meno jatkuu. onko kellään tietoa missä voisi olla vika.
Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla
Terve!
Ensimmäisenä arvauksena tulisi mieleen kaasuläpän asentotunnistimen vika.
menestystä
SvS
Ensimmäisenä arvauksena tulisi mieleen kaasuläpän asentotunnistimen vika.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla
Kiitos neuvosta, pitää kokeilla siltä suunnalta.
Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla
Nyt olis se kaasuläpän asentotunnistin hankittuna. Tuli vaan mieleen, että tarviiko vaihtamisessa huomioida mitään ihmeempi? Muuta kuin vanha pois, uusi tilalle ja piuhat kiinni?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla
Terve!
Vaihdossa ei tarvitse huomioida mitään kummallista. Jos jossain kohdassa (liittimen irrotus/asennus, tunnistimen asennus) tarvitsee käyttää voimaa, on heti lopetettava ja otettava järki käyttöön.
Joissain vehkeissä on torx-ruuvit (näyttävät sivusta kuusiokoloilta, varsinkin likaisina), eli jos sopivaa työkalua ei ole...
Moottorinohjausjärjestelmä "säätää" tunnistimen itse eli siitäkään ei tarvitse huolehtia. Kytke virta päälle, kun kaasu on kiinni, homma on siinä.
***
Itse asiassa moottorinohjausjärjestelmä "säätää" kaasuläpän asentotunnistimen joka kerran, kun virta kytketään. Jos tunnistimen signaalijännite on riittävän pieni, ohjausjärjestelmä olettaa, että kyse on "kaasu kiinni"-asennosta ja kalibroi tunnistimen arvot sen mukaisesti.
Toivottavasti käyntiongelma ratkeaa!
SvS
Vaihdossa ei tarvitse huomioida mitään kummallista. Jos jossain kohdassa (liittimen irrotus/asennus, tunnistimen asennus) tarvitsee käyttää voimaa, on heti lopetettava ja otettava järki käyttöön.

Joissain vehkeissä on torx-ruuvit (näyttävät sivusta kuusiokoloilta, varsinkin likaisina), eli jos sopivaa työkalua ei ole...
Moottorinohjausjärjestelmä "säätää" tunnistimen itse eli siitäkään ei tarvitse huolehtia. Kytke virta päälle, kun kaasu on kiinni, homma on siinä.
***
Itse asiassa moottorinohjausjärjestelmä "säätää" kaasuläpän asentotunnistimen joka kerran, kun virta kytketään. Jos tunnistimen signaalijännite on riittävän pieni, ohjausjärjestelmä olettaa, että kyse on "kaasu kiinni"-asennosta ja kalibroi tunnistimen arvot sen mukaisesti.
Toivottavasti käyntiongelma ratkeaa!
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla
Tyhjäkäynninsäätömoottorihan voi myös takerrella, tai olla kara ja sen pesä likainen että falskaa.