Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
sergei

Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Viesti Kirjoittaja sergei »

Samara 1,5 vm. 2000, joutokäynti kierrokset on välillä yli 2000 rpm. Se saattaa kylmänä käynistettäessä olla alle 1000 kierroksen mutta hetken ajettua joutokäyntikierrokset on yli 2000:nen, välillä se on heti kylmänä käynnistettäessä kierrokset yli 2000:n. ei ole auttanut vaikka on ryntäyttänyt konetta.

Sitä käytettiin testipistokkeen luvussa, mutta mitään vikaa ei ollut jäänyt muistiin. joutokäyntimoottorikin siihen uusittiin, mutta sama meno jatkuu. onko kellään tietoa missä voisi olla vika.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ensimmäisenä arvauksena tulisi mieleen kaasuläpän asentotunnistimen vika.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
sergei

Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Viesti Kirjoittaja sergei »

Kiitos neuvosta, pitää kokeilla siltä suunnalta.
sergei

Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Viesti Kirjoittaja sergei »

Nyt olis se kaasuläpän asentotunnistin hankittuna. Tuli vaan mieleen, että tarviiko vaihtamisessa huomioida mitään ihmeempi? Muuta kuin vanha pois, uusi tilalle ja piuhat kiinni?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vaihdossa ei tarvitse huomioida mitään kummallista. Jos jossain kohdassa (liittimen irrotus/asennus, tunnistimen asennus) tarvitsee käyttää voimaa, on heti lopetettava ja otettava järki käyttöön. ;)

Joissain vehkeissä on torx-ruuvit (näyttävät sivusta kuusiokoloilta, varsinkin likaisina), eli jos sopivaa työkalua ei ole...

Moottorinohjausjärjestelmä "säätää" tunnistimen itse eli siitäkään ei tarvitse huolehtia. Kytke virta päälle, kun kaasu on kiinni, homma on siinä.

***

Itse asiassa moottorinohjausjärjestelmä "säätää" kaasuläpän asentotunnistimen joka kerran, kun virta kytketään. Jos tunnistimen signaalijännite on riittävän pieni, ohjausjärjestelmä olettaa, että kyse on "kaasu kiinni"-asennosta ja kalibroi tunnistimen arvot sen mukaisesti.

Toivottavasti käyntiongelma ratkeaa!

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
pressa
Viestit: 10429
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samara 1,5 vm 2000, joutokäyntikierrokset korkealla

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tyhjäkäynninsäätömoottorihan voi myös takerrella, tai olla kara ja sen pesä likainen että falskaa.
Vastaa Viestiin