Nastarenkaat
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- LamaAjanElvis
sain ilmaseks jotkut vanhat pinnatut insa turbot, mutta on niissä kyllä pirun pitkät nastat jotta luulis ainakin vähän pitävän.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Renkaat
Voi ei Nonnis minkä teit.
Meillä on perheautossa Kleberin Kapnor 4 talvirenkaat ja vieläpä lähes uudet.(Nissan Primera 2.0 Wagon). Ja kyllä täytyy sanoa ettei pitoa ole juuri lainkaan.Tietysti asiaan voi vaikuttaa auton merkkikin. Appiukolla on samanlainen Nissan ja sillä on Nokian Q:t kitkarenkaat ja pito on aivan järkyttävän hyvä verrattuna noihin Klebereihin. Varmaa on etten ikinä osta moisia "talvirenkaita".

Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
team LADA VAZ HERE
Re: Renkaat
No auton merkillä tuskin on väliä, mutta esim. auton paino voi vaikuttaa. Ja kai nuo Q:t on myös kalliimmat, luulisin? Ja kummat lie on paremmat sitten, kun pinnoista on ajettu puolet pois? Mielestäni on muutenkin melko mahdoton tehdä testi, missä renkaat voisi laittaa yksiselitteisesti paremmuusjärjestykseen. Ihmiset arvostavat eri asioita eri lailla.ss127 kirjoitti:Voi ei Nonnis minkä teit.Meillä on perheautossa Kleberin Kapnor 4 talvirenkaat ja vieläpä lähes uudet.(Nissan Primera 2.0 Wagon). Ja kyllä täytyy sanoa ettei pitoa ole juuri lainkaan.Tietysti asiaan voi vaikuttaa auton merkkikin. Appiukolla on samanlainen Nissan ja sillä on Nokian Q:t kitkarenkaat ja pito on aivan järkyttävän hyvä verrattuna noihin Klebereihin. Varmaa on etten ikinä osta moisia "talvirenkaita".
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- LamaAjanElvis
kyllä sitä huonoillakin jotkut pärjää. (ite en ajaisi) kummi ajoi vanhalla fiestallaan aina kaikki talvet samoilla koirankeksikuvioisilla persnahkoilla nastarenkailla joissa ei ollut yhden yhtä nastaa moneen vuoteen, eikä koskaan kopsahtanut. mitä nyt pilkkireissuilla joskus piti vähän työntää vauhtia. samoin nykysessä ladassani oli ostettaessa yhdet ainoat ukkosen nussimat talvirenkaat joista oli nypitty nastat pois. nämä korput oli pyörinyt alla aina kesät/talvet ilman kolhuja, eli jos joku hommaa mitkätahansa renkaat joissa on hyvästi pintaa ja nastoja niin kyllä niillä pitää pärjätä tai ostaa sukset talveks.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
renkaat
Tottahan tuo on. Renkailla ei ole suurta merkitystä. Ajotavalla sensijaan on. Ne kun täytyy sovittaa kelin ja ajoneuvon mukaan. Mulla tosin on vähän ehkä liian suuret nopeudet renkaiden pitokykyyn nähden.
Silti kiistaton tosiasia on että Nokian renkaat on tehty Suomen olosuhteisiin. Sekä minun että tuttujeni kokemus on että Nokialainen pitää koko kulutuspinnan alueella yhtä hyvin. Kun taas esim: Blizzakin pito heikkenee kun rengas on kulunut. Renkaan valmistuksessa käytetyissä kumiseoksissa on eroja ja Nokia on löytänyt oikean seoksen. Ja kun vertaa Nokian ja esim: Kleberin renkaiden lamelli määriä niin eron huomaa.
Mutta kuten sanottu. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Eli mielipiteitä on monta. Tämä on minun.
Silti kiistaton tosiasia on että Nokian renkaat on tehty Suomen olosuhteisiin. Sekä minun että tuttujeni kokemus on että Nokialainen pitää koko kulutuspinnan alueella yhtä hyvin. Kun taas esim: Blizzakin pito heikkenee kun rengas on kulunut. Renkaan valmistuksessa käytetyissä kumiseoksissa on eroja ja Nokia on löytänyt oikean seoksen. Ja kun vertaa Nokian ja esim: Kleberin renkaiden lamelli määriä niin eron huomaa.
Mutta kuten sanottu. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Eli mielipiteitä on monta. Tämä on minun.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
team LADA VAZ HERE
team LADA VAZ HERE
- lada 1200s
Ajelin aamuyöllä Virroilta ja melkein Kuruun asti pyrytti lunta! Tie ei tosin vielä ollut liukas, joten jäi vielä Kleberit tositoimissa testaamatta.
Uskon silti, että ne ovat paljon paremmat kuin edesmennyt Ekoturbo/master-sekasatsini, jolla kummiskin pärjäsin melko hyvin!
Uskon silti, että ne ovat paljon paremmat kuin edesmennyt Ekoturbo/master-sekasatsini, jolla kummiskin pärjäsin melko hyvin!
Reippaina käymme rekkain alle 

Olen kuullut,että esimeriksi taksikuskit pesevät painepesurilla renkaat niin kaikenlainen töhnä ja pienet kivet lähtevät renkaiden lamelleista ja rengas toimii.Muutenkin he ajavat niin paljon,että rengassarja kuluu talvessa loppuun.Sellainen,joka ajaa vähän talven aikana ongelmana voi olla jopa se,että kumiseos kovettuu vuosien saatossa.Kitkarenkaat ovat uutena aika hyvät varsinkin lumessa.Kokemattomalle ne eivät sovi kaksijakoisuutesa takia.Liukkaalla jäällä pito on onneton samoin silloin kun pakkasen jälkeen lämpötila nousee nopeasti ja tienpinta huurtuu ja kiilloittuu jääksi.Näin teiden liittymät ,rampit,ylämäet ja kiihdytyskaistat muuttuvat takavetoisella lähinnä hiuksia nostattaviksi kokemuksiksi.Mutta voihan käsiryypyllä varustettua takaveto-Ladaa ovipilaristakin työntää
.Keväämmällä kitkarenkailla pehmyt kumiseos antaa aivan tautisen pidon mutta rengas kuluu nopeasti.Yksi maininta vielä vanhoista alumiinivanteista.Alumiinin syöpymisen ja kulumisen takia renkaat voivat alkaa vuotaa vanteen juuresta,mikä tietää sisärenkaan asennusta ja uutta tasapainotusta.Lisäksi harvapuolaisissa alumiinivanteissa lumipaakut jäätyvät vanteen sisäsyrjälleaiheuttaen epätasapainoa ja täristystä.Ja vaikka alumiinivanteet olisivatkin hyvän näköiset,ei niitä pimeydessä kukaan kateellinen edes näe.
[/b]

- veli alexei
- Moderaattori
Onkohan mulla jokkut ihme kitkarenkaat kun siinä kyljessä on niin kun lumihiutaleen kuva.
Kesärenkaina ne kyllä ostin ihan kaupan setältä...

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Minä ostin kans edelliseen Ladaan kiinalaiset Road Champ-merkkiset renkaat kesärenkaina. Niissä luki kuitenkin kyljessä M+S. Aika luisteluksi niillä meni ensiliukkailla.veli alexei kirjoitti:Onkohan mulla jokkut ihme kitkarenkaat kun siinä kyljessä on niin kun lumihiutaleen kuva.Kesärenkaina ne kyllä ostin ihan kaupan setältä...
ABC -Absolutely Boring Compromise
- veli alexei
- Moderaattori
No en mä niillä ole koskaan talvella koittanut ajaa. Siis kun en edes huomannut ensin että niissä se hiutale on. Ja en kyllä meinaa kokeillakkaan niiden pitoa talvella.Toveri kirjoitti:Minä ostin kans edelliseen Ladaan kiinalaiset Road Champ-merkkiset renkaat kesärenkaina. Niissä luki kuitenkin kyljessä M+S. Aika luisteluksi niillä meni ensiliukkailla.veli alexei kirjoitti:Onkohan mulla jokkut ihme kitkarenkaat kun siinä kyljessä on niin kun lumihiutaleen kuva.Kesärenkaina ne kyllä ostin ihan kaupan setältä...
- veli alexei
- Moderaattori
Miks semmonen kerrottas? Tänään niillä kyllä luisteli komeesti. Voi olla että oli jäätä tai sit vesi vaan teki tien tosi liukkaaks.Vanja-eno kirjoitti:Jospa se hiutale tarkoittaaki että ei missään tapauksessa lumelle soveltuva...
- Mosse-Aksu
Totta kai ajotavalla on merkitystä. Ajotavalla voi vähentää riskiä joutua onnettomuuteen, mutta se ei poista sitä kokonaan. Ei, vaikka alla olisi kuinka hyvät kumit, mutta hyvillä renkailla ja varovalla ajotavalla riski on kaikkein pienin. Lisäksi varovaisuudella tuppaa olemaan tapana pienetyä, kun ei satu mitään tai ei ole läheltäpiti tapauksia. Voi päästä vuosia ilman havereita, mutta lopulta rohkeuden lisäännyttyä ei enää kuulukkaan "koskaan ei ole sattunut mitään"-ryhmään. Rohkeudenlisääntymisilmiön huomaa joka vuosi siitä, että alkutalvesta poikkeuksetta yleinen ajonopeus kasvaa ajan kuluessa.
Totta on sekin, että ajotavalla voi ulosmitata parhaankin renkaan ominaisuudet. Takaveto-Lada on siitä ihana auto, että se varoittaa etukäteen, koska ollaan pidon äärirajoilla ja korjaustoimet ovat helpommat, kuin monessa muussa autossa.
Minulle on myös se TM:n rengastesti viitteitä antava. Luen ensin sen ja sitten alan kysellä hintoja. Hakkapeliitta on vuosia ollut talvirengasvalintani. Nuo testithän tietysti kertovat vain uusien renkaiden ominaisuuksista. Parin talven käytön jälkeen saataisi renkaiden keskinäinen järjestys olla toinen. Myös käyttöolosuhteet voivat vaikuttaa. Mä joudun painottamaan lumessa ja polanteella ajamiseen. Auraa ei välttämättä näy edes samana päivänä lumisateen kanssa. Silloin ajetaan ensimmäiset päivät irtolumessa, joka vähitellen painautuu polanteeksi. Tielle tulee myös ajourat, jotka voivat olla kelin lämmetessä varsin ikävät.
Totta on sekin, että ajotavalla voi ulosmitata parhaankin renkaan ominaisuudet. Takaveto-Lada on siitä ihana auto, että se varoittaa etukäteen, koska ollaan pidon äärirajoilla ja korjaustoimet ovat helpommat, kuin monessa muussa autossa.
Minulle on myös se TM:n rengastesti viitteitä antava. Luen ensin sen ja sitten alan kysellä hintoja. Hakkapeliitta on vuosia ollut talvirengasvalintani. Nuo testithän tietysti kertovat vain uusien renkaiden ominaisuuksista. Parin talven käytön jälkeen saataisi renkaiden keskinäinen järjestys olla toinen. Myös käyttöolosuhteet voivat vaikuttaa. Mä joudun painottamaan lumessa ja polanteella ajamiseen. Auraa ei välttämättä näy edes samana päivänä lumisateen kanssa. Silloin ajetaan ensimmäiset päivät irtolumessa, joka vähitellen painautuu polanteeksi. Tielle tulee myös ajourat, jotka voivat olla kelin lämmetessä varsin ikävät.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone