Nastarenkaat
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nastarenkaat
Olis kai tänä talvena vihdoin pakko sijoittaa uusiin talvitassuihin. Mitkähän olis järkevä ratkaisu? Hintaa ei saisi olla liikaa, mutta toisaalta hintalaatusuhdekin vaikuttaa... Vai menenkö vaan Rengaskaksikolle ja sanon että halvimmat talvitassut kiitos. Vai mitä rengasfirmaa Tampereella suosittelette? Mä pisteytän ne sen mukaan kuinka siellä kohdellaan nyytikuskia
.

Reippaina käymme rekkain alle 

-
Lue Tekniikan Maailman testi uusimmasta numerosta; osta joku kärkipään renkaista.
Älä säästä talvirenkaissa; muutama euro lisää talvirenkaisiin on melko halpa henkivakuutus.
Jos ei ole varaa kunnon renkaisiin, parempi laittaa auto talveksi seisomaan.
Liikenneturvallisuus ei ole säästöpaikka.
Älä säästä talvirenkaissa; muutama euro lisää talvirenkaisiin on melko halpa henkivakuutus.
Jos ei ole varaa kunnon renkaisiin, parempi laittaa auto talveksi seisomaan.
Liikenneturvallisuus ei ole säästöpaikka.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Mä olen pärjännyt tosi hyvin Nokian NR 10 Hakkapeliitoilla. Hyvät ajaa ja kestävät, pitoa riittävästi joka kelillä kun ajaa iisisti. Mulle satsi allelaitettuna tasapainotettuna maksoi n. 300 euroa, Ladaan lienee pikkusen halvemmat. Olen samaa mieltä kuin Ladamaster, hyvät renkaat ovat tärkeä osa autoilua... Sama se jollet päädy Nokialaisiin, mutta ÄLÄ MISSÄÄN tapauksessa sorru pinnoitettuihin tai johonki halpis pingpong renkaisiin, kalliimmat renkaat kestää pitempään...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Toveri Sladimir
Asia on ajankohtainen koska kuukauden kuluttua alkaa jokavuotinen hässäkkä.Uudet nastarenkaat pitäsi sisäänajaa jotta nastat sijautisivat kuoppiinsa.Lisäksi silikonipinnoite poistuu ja renkaan pinta hiukan karhenee asfaltilla.TM:n jutussa halpisrenkaista sanottiin että ne ovat niin huonot,että niitä ei kannata ottaa ilmaiseksikaan.Itse aion ostaa jonkun tunnetun merkin viiden parhaan joukosta.Nykyisistä Michelineistä maksoin 1000mk käytettynä ja neljä talvea olen niillä ajanut.Muistaakseni talvirenkaan minimiurasyvyys on 4mm,joten niitä ei kannata ajaa loppuun enää kesälläkään.
Aurora merkki on ainakin omien kokemuksien mukaan aika hyvät. Eikä oo mitkään hirveen kalliitkaan... Itellä nyt lähtee neljäs talvi noille renkaille ja vielä on jopa nastatkin tallessa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
No niin no, kannattaako oottaa että se tuuri loppuu joskus noilla paskanakeilla?... Ja jollei niitä sitten muka sen takia tarvi että itse vaarantaisi liikennettä, niin ovat nuo kalliimmat renkaat pirun paljon paremmat ajaa kun nuo halpisrenkaat. Ihan oman mukavuudenkin takia kannattaa hommata kunnon renkaat...Nonnis kirjoitti:Mutta kun mä oon monta vuotta pärjänny ikivanhoilla pinnatuilla vaarantamatta liikennettä. Niin en oikeen heti usko, että kalliit nokialaiset ois ainoot autuaaksitekevät
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
- Lada-Jussi
noh
ei sun nonnis kannata kunnon renkaita hankkia, ei sulla kuitenkaan ole niihin varaa
toisaalta venäläisetkin ajelee mitä ihmeellisimmillä renkailla ja kesät talvet samat renkaat alla.

toisaalta venäläisetkin ajelee mitä ihmeellisimmillä renkailla ja kesät talvet samat renkaat alla.

-
Re: noh
No Venäjän liikenteessä kuolee yli 200 ihmistä päivässä!Lada-Jussi kirjoitti: toisaalta venäläisetkin ajelee mitä ihmeellisimmillä renkailla ja kesät talvet samat renkaat alla.
Ladailu on ihan kivaa, mutta ei sen takia henkeä viitsi heittää.
Tästä näyttää tulevan kunnon juupas-eipäs keskustelu...
Kun ostin viime talvena 2106:en, oli siinä alla jotkut epämääräiset renkaat. Meno oli niin epävärmaa, ettei kaista tuntunut riittävän. Ne renkaat on vieläkin tallissa. Kuka haluaa luistella?
Jos ei ole käteistä kunnon renkaisiin, pane Visa vinkumaan, jossei ole sitäkään, osta osamaksulla. Jossei ole varaa siihenkään, älä aja talvella. En halua olla vastassa, kun menet pilipali renkailla kylkimyyryä.
Tosin aina on muistettava, että tärkein liikenneturvallisuustekijä on ratin ja penkin välissä.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
- veli alexei
- Moderaattori
Siis ei se turvallisuus pelkästään renkaista tule. Vaan ajetaan sen mukaan mitä keli, renkaat yms. tekjät antavat myöten niin että auto pysyy tumpussa. Eli ei hyvillä Kontinentaaleilla 200 km/h renkaisiin luottaen kuolemaa halveksien.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.