Nyt kuitenkin asiaan; Elikkäs tommosia kanttilamppusia ladoja olis pari kappaletta projekteina joista toinen tulee nyt talveksi jo tieliikenteeseen ensimmäiseksi autoksi ja toista rakennetaan sitten joskus jos mielenkiinto riittää. Nyt ensiksi kuitenkin tästä talvi käyttiksestä enemmän.
Aivan ensiksi liekkilada(tästä tulee kuva myöhemmin) tulee laittaa katsastuskuntoon. Se ei vaatine mahottomia punnerruksia; se kun pari vuotta sitten jätettiin melko tuoreelta leimalta seisomaan ja juuri ennen leimaa oli tehty aika isoa remppaa jarrupuolella, iskareihin ja peltitöitä jonkun verran. Jotain hitsattavaa on varmasti ilmaantunut, onhan auto kuitenkin jo parivuotta ollut koskematta.
Koneenahan tuossa on siis farmarin 1300 remmikone ja tästä koneesta kiinnostaisi tietää harrastajilta vähän enemmänkin kokekuksia, niin hyviä kuin huonojakin puolia. Tarkoitus olisi tuota konetta kuitenkin "parannella", elikkä tehoja ottaa lisää. Ihan maltillisesti kuitenkin kun muistetaan että ensimmäinen talviauto joka sais kestää ajoakin ja turbo projekti olisi suunnitteilla kunhan joskus sopiva lohko löytyy

Näin aluksi on tiedettävissä jo sen verran, että vaihdelaatikko vaihtuu mirafiorin sileäkylkiseen 5-loviseen (näitä kun kaksi on jo hankittuna, toinene menee itse supermirafioriin, joten turha kysellä myynkö!). Peltipakosarja olisi myös tarkoitus vääntää alusta loppuun itse, putkimiehenä nämä hommat hoituu ja etenkin kiinnostaa! Mitoutuksessa käytetäänkin sitten kavereiden apua (kyllä luitte oikein, kutakuinkin mittojen mukaan siis, eikä vaan "suora" putki tyylisesti).
Mutta mitenkähän sitten polttoainepuoli, yksi vaakaimu Weber kenties? Itse tuplakaasarit tuntuu olevan sen verran hinnoissaan ettei ainakaan tähän hätään taida löytyä budjetille sopivia kuin yksittäis kappalein

Pikaisesti surffaillen puhuivat täällä, että porukka toisi ladaan kärjetöntä sytytystä venäjältä, tälläinen myös tulee jos vain on mahdollisuus joltain ostaa vielä!
Aloitusviesti on mitä on, mutta paikkailen ja jatkan sitä vielä myöhemmin. Kuviakin on tulossa, sitten myöhemmin...