Lada talviautoksi?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vuodesta 1992 vuoteen 2000 axteekilla. Yksi kaasariremontti, en muista vuotta. Remontin jälkeen ajettu usempi kymmentonninen kilometri ilman käynnistysongelmia kelillä kuin kelillä.
Kokemuksia myös kahdesta vanhemmasta Ladasta. Aina käynnistynyt ihan ohjekirjan mukaisella tavalla, eli kylmä kone rikastimen avulla ja lämmin kone kaasu pohjassa. Vain puolilämmintä konetta on joskus joutunut hieman sahaamaan.
Tietysti täytyy myöntää, että nuo olivat silloin joskus kuitenkin paljon nuorempia kuin nyt.
Kokemuksia myös kahdesta vanhemmasta Ladasta. Aina käynnistynyt ihan ohjekirjan mukaisella tavalla, eli kylmä kone rikastimen avulla ja lämmin kone kaasu pohjassa. Vain puolilämmintä konetta on joskus joutunut hieman sahaamaan.
Tietysti täytyy myöntää, että nuo olivat silloin joskus kuitenkin paljon nuorempia kuin nyt.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Puolitoista vuotta ja 25tkm axtekilla takana. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle tai käynnistymättä. Lähtee laakista lämpötilasta riippumatta ja pysyy myös käynnissä jos on muistanut voidella ryypyn vivuston (kerran parissa kuukaudessa). Aivan loistava vehje jos vaan on kunnossa ja jaksaa välillä vähän huoltaa. 

Kun asentaa bensapumpun päälle suojapellin,joka lauhduttaa moottorin säteilemän jälkilämmön pois niin pitäisi käynnistyä puolilämpimänäkin.Bensapumpussa on muutoinkin suunnitteluvirhe.... 90-asteen mutka.Tässä mutkan kohdalla putken vastaanottama lämpöpinta-ala pituuteen nähden on suurimmilaan ja höyrylukon muodostuminen on todennäköistä.Jo teknisesti virtauksia ajatellen bensaputket pitäisi olla mahdollisimman jouhevia.Nykyautoissa sähköinen bensapumppu on polttoainetankin yhteydessä ja niinpä niitä ei tien päällä vaihdetakkaan.
Tuosta käyntiinlähdöstä niin meillä oli pari vuotta sitten vanha nappis pelto-autona(anteeksi, en ymmärtänyt arvoa silloin) niin se seisoi 2kk keskellä lumihankea (lunta ikkunoihin asti) ja kaks viikkoa piti putkeen 30 astetta pakkasta niin meinasin että tuo ei tuolta lähde ku ens kesänä, mutta Lapio käteen, lumet pois, pelti auki ja manuaalibensapumpusta vähän pumppas, autoon istumaan ryyppy pohjaan ja starttaamaan. Akku oli niin tyhjä että kone pyöri juuri ja juuri silleen että pyörähti ja sit oli 5sek tauko ja taas pyörähti, kolmannella kierroksella hörähti käyntiin ja kävi kuin unelma, ei paljoa lohkolämppäreitä tarvi
- Pakkasukko
- Viestit: 101
- Liittynyt: 29.9.2003 17:55
- Viesti:
Re: talviladailua
Nappis on talviautojen aatelia. Itselläni 1200L monta vuotta talvet (ja kesät). Varsinkin jos pakkasta on yli -15C niin takaikkunan alareunat saavat jännittävät ja romanttiset kuurakukkaskuviot 
IMHO, ainoa oikea lakki ladassa on tietysti KARVAlakki!

IMHO, ainoa oikea lakki ladassa on tietysti KARVAlakki!
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ja lasin sisäpuolikin on paljon helpompi puhdistaa, kun kädet yltävät paremmin. Ja sitäpaitsi mahdollinen likakalvo sisäpuolella ei näy samalla lailla, kuin nykyisissä loivissa laseissa. 110 on siinä mielessä nykyauto.Boris kirjoitti:Ja suorat ikkunat on helppo skrapata nopesti puhtaiksi, verrattuna johonkin umpikieroihin viritelmiin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone