vikakoodi 19 58X sensor error
vikakoodi 19 58X sensor error
eli samara 1.5i -98 antaa vikakoodin 19, piti tarkistaa ihan uusiksi koska sille ei löytynyt
mitään järkevää...
mutta tälläinen syy löytyi: 58X sensor error
mitäköhän tuo 58x sensori tekee ja missä?
mitään järkevää...
mutta tälläinen syy löytyi: 58X sensor error
mitäköhän tuo 58x sensori tekee ja missä?
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Mistä kyseisen vastauksen sait??
Itse löysin koodille 19 "Fuel pump feedback voltage stayed above 11 volts for 7 seconds after ignition was turned on" eli bensapumpun jännite olisi ollut alhaalla käynistettäessä. Ehkä kannattaisi bemsapumpun liittimet puhdistaa ja johdot tarkistaa.
Toki täyttä varmuutta ei tuostakaan koodista ole...
Itse löysin koodille 19 "Fuel pump feedback voltage stayed above 11 volts for 7 seconds after ignition was turned on" eli bensapumpun jännite olisi ollut alhaalla käynistettäessä. Ehkä kannattaisi bemsapumpun liittimet puhdistaa ja johdot tarkistaa.
Toki täyttä varmuutta ei tuostakaan koodista ole...
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Itse tuon ko. koodin löysin tuolta, kun etsin selitystä tuolle kysytylle koodille.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Niinhän tuolla Usein Kysytyissä lukee, mutta mitä tuo tarkoittaa, mikä se on ja missä? Siis mistä tuolta usein kysytyistä selviää mitä tuo 19 vikakoodi tarkoitaa muuta kuin 58x sensor error?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
niinpä, sitähän tuossa ekassa viestissä jo kysyin 
(ja samasta viestistä/ketjusta löysin tuon sensor error tekstin)
autossa on oireina iso kulutus, 8-10 litraa sadalla, ja yhden ajamattoman päivän jälkeen saa pitää lohkolämmitintä päällä tuntitolkulla ja
välillä ladata akkua kun ei käynnisty.
vika valo syttyy usein ekan kilometrin aikana ja katoaa sitten kun auto on sammuksissa ja taas käynnistää.
valo on välillä poissa parikin päivää.
Työviikolla auto toimii ihan normaalisti, ajoa aamusta iltaan. tänään taas ei starttaa, sunnuntai iltana ja siksi innostuin tuon koodinkin lukemaan.

(ja samasta viestistä/ketjusta löysin tuon sensor error tekstin)
autossa on oireina iso kulutus, 8-10 litraa sadalla, ja yhden ajamattoman päivän jälkeen saa pitää lohkolämmitintä päällä tuntitolkulla ja
välillä ladata akkua kun ei käynnisty.
vika valo syttyy usein ekan kilometrin aikana ja katoaa sitten kun auto on sammuksissa ja taas käynnistää.
valo on välillä poissa parikin päivää.
Työviikolla auto toimii ihan normaalisti, ajoa aamusta iltaan. tänään taas ei starttaa, sunnuntai iltana ja siksi innostuin tuon koodinkin lukemaan.
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
19 crank sensor circuit fault
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Voisiko joku vielä suomentaa tuon?
Kampiakselin asentotunnistinvika? Vai nokka-akseliko tuo oli?
Siis vapaasti suomennettuna: Kampiakselin asentotunnistimen virtapiirivika.
Kampiakselin asentotunnistinvika? Vai nokka-akseliko tuo oli?
Siis vapaasti suomennettuna: Kampiakselin asentotunnistimen virtapiirivika.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Juurikin noin, kampiakselin asentoanturin tai sen virtapiirin ongelma.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Tarkastapa nyt ensin kampiakselin asentotunnistimen johdon liitin ja puhdista se. Tässähän ei ole mitään nokka-akselin asentotunnistinta.
Vika voi olla johdossa, liittimessä tai itse asentotunnistimessa joka on HALL -anturityyppinen eli perustuu magneettiin, joka kytkee ja katkoo virtapiiriä kampiakselin hihnapyörän kolojen pyörimisen mukaan.
Korjatkaa jos meni aivan metsään.
Vika voi olla johdossa, liittimessä tai itse asentotunnistimessa joka on HALL -anturityyppinen eli perustuu magneettiin, joka kytkee ja katkoo virtapiiriä kampiakselin hihnapyörän kolojen pyörimisen mukaan.
Korjatkaa jos meni aivan metsään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Terve!
Kyse on, kuten tiedettiinkin, kampiakselin asentotunnistimesta. Jostain syystä usein kysytyissä oli outo selostus.
menestystä
SvS
Kyse on, kuten tiedettiinkin, kampiakselin asentotunnistimesta. Jostain syystä usein kysytyissä oli outo selostus.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
jep, anturin johto löytyi, oli niin väljä abiko liitin että ihme että pysyi paikallaan...
putsaus ja pihdeillä tiukemmaksi.
ei silti vielä startannut, sitten huomasin että bensapumppu ei taida hurista... tuon huoltoliittimen vieressä oli yksi sulake palanut.
Lähti käyntiin vihdoin ja vikavalokin pysyi poissa, kiitoksia neuvoista.
Mukavaa kun saa jotain vinkkiä täältä, tuota anturin liitintä saa kyllä vielä seurata, aika onneton singaalia ajatellen.
putsaus ja pihdeillä tiukemmaksi.
ei silti vielä startannut, sitten huomasin että bensapumppu ei taida hurista... tuon huoltoliittimen vieressä oli yksi sulake palanut.
Lähti käyntiin vihdoin ja vikavalokin pysyi poissa, kiitoksia neuvoista.
Mukavaa kun saa jotain vinkkiä täältä, tuota anturin liitintä saa kyllä vielä seurata, aika onneton singaalia ajatellen.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Mulla taas on vahva muistikuva että samarassa on samanlainen 2 napainen induktiivinen anturi mitä 110:ssäkin on ja 1700i:ssä. Induktiivinen anturi on yleensä 2 napainen (tai kolmas napa on häiriösuojamaa). Eli magneettikentän muutoksen synnyttämällä vaihtovirralla haistellaan pyörimistä.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Tarkastapa nyt ensin kampiakselin asentotunnistimen johdon liitin ja puhdista se. Tässähän ei ole mitään nokka-akselin asentotunnistinta.
Vika voi olla johdossa, liittimessä tai itse asentotunnistimessa joka on HALL -anturityyppinen eli perustuu magneettiin, joka kytkee ja katkoo virtapiiriä kampiakselin hihnapyörän kolojen pyörimisen mukaan.
Korjatkaa jos meni aivan metsään.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Terve!
Sama induktiivinen anturi kaikissa tov. larssi21074:n mainitsemissa peleissä.
SvS
Sama induktiivinen anturi kaikissa tov. larssi21074:n mainitsemissa peleissä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Tietääkö joku tuolle anturille vastusarvoa? Liitin ei ole rikki ja anturi maksaa 40€ joten ei viitsisi ostaa testattavaksi. Virtapiiri anturissa on ainakin jossain kunnossa kun vastusta antaa. Eli antaa vikakoodin 19 ja kipinä on hukassa. Puola ja -johdot on uudet. Ja auto on samara -96 1.5L.
Re: vikakoodi 19 58X sensor error
Moi,
Minä en näistä ymmärrä mitään , mutta Konelan "GM-ruiskukäsikirja" näyttää antavan toimivalle asennontunnistimelle vaihteluvälin: 550-750 ohmia >> Harasooo !!
...ja anturin ja hammaspyörän välinen välys pitäisi olla noin 1mm.
Minä en näistä ymmärrä mitään , mutta Konelan "GM-ruiskukäsikirja" näyttää antavan toimivalle asennontunnistimelle vaihteluvälin: 550-750 ohmia >> Harasooo !!
...ja anturin ja hammaspyörän välinen välys pitäisi olla noin 1mm.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.