Tervehdys
Check Engine-valo posahti päälle ja vikakoodi tuli paikallistetuksi nokka-akselin asentotunnistimelta.
Ostin uuden osan, tarkistin liitoksen sensorin puolelta ja kävin läpi maadoituksen yms. jutut.
Vikakoodi palautui kuitenkin n. sadan kilometrin ajon jälkeen.
Hieman kädetön olo, kun ei tiedä mistä vikakohtaa etsisi??
Onko kenelläkään käytännön kokemuksi vastaavasta tilanteesta?
t. Tapio
Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa
Re: Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa
Osasiko vikakoodi kertoa tarkemmin millainen vika on kyseessä? Ei signaalia, epäuskottava signaali vai mitä?
Ainakin eräässä minulle tutummassa merkissä tuo voi tarkoittaa myös sitä, että jako on pielessä. Moottorinohjausjärjestelmä huomaa vain, että anturilta ei tule signaalia silloin kuin pitäisi. Se voi johtua joko siitä, että anturi on rikki tai siitä, että jako on pielessä, jolloin anturi ei tietenkään voi antaa signaalia silloin kuin moottorinohjaus sitä odottaisi.
Onnea ja menestystä!
Ainakin eräässä minulle tutummassa merkissä tuo voi tarkoittaa myös sitä, että jako on pielessä. Moottorinohjausjärjestelmä huomaa vain, että anturilta ei tule signaalia silloin kuin pitäisi. Se voi johtua joko siitä, että anturi on rikki tai siitä, että jako on pielessä, jolloin anturi ei tietenkään voi antaa signaalia silloin kuin moottorinohjaus sitä odottaisi.
Onnea ja menestystä!
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Re: Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa
Jonir, hyvä huomio.
Täytyy tarkistaa olisiko tuo hammastus hypännyt yhden portaan yli....
Jos jako on kohdillaan, niin nokkasensori on viallinen, vaikka uusi onkin. Tai sitten kontrolliyksikkö?? "Steuergerät" on finaalissa.
Täytyy tarkistaa olisiko tuo hammastus hypännyt yhden portaan yli....
Jos jako on kohdillaan, niin nokkasensori on viallinen, vaikka uusi onkin. Tai sitten kontrolliyksikkö?? "Steuergerät" on finaalissa.