Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
tsu2207

Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa

Viesti Kirjoittaja tsu2207 »

Tervehdys

Check Engine-valo posahti päälle ja vikakoodi tuli paikallistetuksi nokka-akselin asentotunnistimelta.
Ostin uuden osan, tarkistin liitoksen sensorin puolelta ja kävin läpi maadoituksen yms. jutut.
Vikakoodi palautui kuitenkin n. sadan kilometrin ajon jälkeen.

Hieman kädetön olo, kun ei tiedä mistä vikakohtaa etsisi??

Onko kenelläkään käytännön kokemuksi vastaavasta tilanteesta?

t. Tapio
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa

Viesti Kirjoittaja jonir »

Osasiko vikakoodi kertoa tarkemmin millainen vika on kyseessä? Ei signaalia, epäuskottava signaali vai mitä?

Ainakin eräässä minulle tutummassa merkissä tuo voi tarkoittaa myös sitä, että jako on pielessä. Moottorinohjausjärjestelmä huomaa vain, että anturilta ei tule signaalia silloin kuin pitäisi. Se voi johtua joko siitä, että anturi on rikki tai siitä, että jako on pielessä, jolloin anturi ei tietenkään voi antaa signaalia silloin kuin moottorinohjaus sitä odottaisi.

Onnea ja menestystä!
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
tsu2207

Re: Ongelmia 110:n nokkasensorin kanssa

Viesti Kirjoittaja tsu2207 »

Jonir, hyvä huomio.
Täytyy tarkistaa olisiko tuo hammastus hypännyt yhden portaan yli....
Jos jako on kohdillaan, niin nokkasensori on viallinen, vaikka uusi onkin. Tai sitten kontrolliyksikkö?? "Steuergerät" on finaalissa.
Vastaa Viestiin