Lambdan lämmitys ei toimi?
Re: Lambdan lämmitys ei toimi?
Jos kuitenkin on nyt niin että oikea olisi 12w ja uusi 18w niin silloinhan pitäisi laittaa sarjavastus?
Re: Lambdan lämmitys ei toimi?
Tere!
Jotta samalla jännitteellä teho voisi kasvaa, pitää resistanssin pienentyä.
Lisäys: Ulkopuolinen lisävastus ei muuta lambdan lämmitystehoa, mutta ECUn kannalta virta on oikea, siis vastaa 18W tehoa.
Tuumaahan kerran vielä..pressa kirjoitti:Jos kuitenkin on nyt niin että oikea olisi 12w ja uusi 18w niin silloinhan pitäisi laittaa sarjavastus?
Jotta samalla jännitteellä teho voisi kasvaa, pitää resistanssin pienentyä.
Lisäys: Ulkopuolinen lisävastus ei muuta lambdan lämmitystehoa, mutta ECUn kannalta virta on oikea, siis vastaa 18W tehoa.
Re: Lambdan lämmitys ei toimi?
Jos kuitenkin nyt onkin niin että tehon pitäisi pienentyä, niin silloinhan resistanssin pitää kasvaa.
Re: Lambdan lämmitys ei toimi?
Tere!
Kyllä vain, olet oikeassa. Luin huolimattomasti.
Sellaisessa tapauksessa (18W -> 12W) tietenkin sarjavastus.
Kyllä vain, olet oikeassa. Luin huolimattomasti.
Sellaisessa tapauksessa (18W -> 12W) tietenkin sarjavastus.
Re: Lambdan lämmitys ei toimi?
Mittailin hieman irtonaisena vastaavaa Boschin 18W lämmityksellä olevaa Lambdaa.
Alussa lämmitysvastus otti virtaa noin 2,5A, mutta lämmetessään putosi pikkuhiljaa tasolle 1,2A.
Kun lämmitin sitä varovaisesti kaasuliekillä, sain virrankulutuksen putoamaan 1A tasolle, mutta ei merkittävästi alle pitemmälläkään lämmityksellä.
ECU olisi varmasti tyytyväinen jos veproven autossa pääsisi vastaaviin lukemiin lämpimällä anturilla. Eli jos on mahdollista mitata minkälaiset lukemat siellä nyt on, voisi päästä jyvälle mikä on ongelma.
Mittaustulokset halpismittarivarauksella, virtalähteenä akkulaturi. Lambdan lämmityksen jännitteenkin voisi mitata autosta, että onko siellä se lähemmäs 14V vai onko se reguloitu esim 12Volttiin.
Alussa lämmitysvastus otti virtaa noin 2,5A, mutta lämmetessään putosi pikkuhiljaa tasolle 1,2A.
Kun lämmitin sitä varovaisesti kaasuliekillä, sain virrankulutuksen putoamaan 1A tasolle, mutta ei merkittävästi alle pitemmälläkään lämmityksellä.
ECU olisi varmasti tyytyväinen jos veproven autossa pääsisi vastaaviin lukemiin lämpimällä anturilla. Eli jos on mahdollista mitata minkälaiset lukemat siellä nyt on, voisi päästä jyvälle mikä on ongelma.
Mittaustulokset halpismittarivarauksella, virtalähteenä akkulaturi. Lambdan lämmityksen jännitteenkin voisi mitata autosta, että onko siellä se lähemmäs 14V vai onko se reguloitu esim 12Volttiin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lambdan lämmitys ei toimi?
Terve!
Anturin lämmitykselle syötetään jatkuva auton sähköjärjestelmän jännite pääreleen kautta.
Lämmityksen maadoitus on moottorinohjausyksikön kautta.
SvS
Anturin lämmitykselle syötetään jatkuva auton sähköjärjestelmän jännite pääreleen kautta.
Lämmityksen maadoitus on moottorinohjausyksikön kautta.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!