Virranjakajan puhdistus?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
audiq

Re: Virranjakajan puhdistus?

Viesti Kirjoittaja audiq »

maisteri kirjoitti:A: ei ole epäkohteliasta yrittää ottaa selvää mistä kenkä puristaa, B: lainvastaista teksistäni ei saa kuin täysi urpo jolla ei ole lakikirjojen alkeellistakaan tuntemusta. C: Jos veijariksi kutsuminen olisi laitonta ja epäkohteliasta ja varsinkin siis laitonsa, niin taitaisi olla oikeustuvat aika täynnä tälläisiä juttuja ratkoessa.
A: Epäkohteliasta se on silloin, jos sinä alat selkeästi osoittamaan jotakin sormella, että hän on toimittanut viallisia osia sinulle. Ongelman voi selvittää asiallisestikin ja yleensä asiallisesti selvittämällä ne helpommin ratkeavatkin.

B:
Suomen rikoslaki määrää kunnianloukkauksesta:

»Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista
Sinun kirjoituksesi "veijarista" ja ym. istuu tuohon kyllä ihan täysin. Ihminen, jolla on selkärankaa, niin pyytäisi anteeksi tuollaisia "veijari" -nimittelyitä. Varsinkin, kun nyt jo itsekin myönsit, että tämä "ammattikorjaaja" oli asennusvirheen tehnyt. Tietysti jos ei selkärankaa ole, niin sitä ei ole.

C: Sitten olisi varmaan toinen ääni kellossa, jos asetelma olisi toistepäin. Että sinusta kirjoitettaisiin valheita tai muuten vihjailevaan sävyyn.

Enempää en sinun kanssasi jaksa alkaa vääntämään. Onnea valitsemallesi tielle.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

maisteri kirjoitti:Kyllä me kaupat kanssasi teimme tuossa kesällä, nyt olen tosin eri nimimerkillä täällä, mutta sama mies...
Lähetetty: 25 Elo 2011 17:00 kirjoitti:Jepa. Nyt meni Lada korjaamoon. Uusi jakohihna, vesipumppu ja kiristin...
Kahden nimimerkin käyttö johtaa helposti molempien poistamiseen, kaksoisrekisteröityminen ei ole suotavaa toimintaa millään foorumilla. Ilmoita minulle yv:llä kumman nimimerkin poistan.
maisteri

Viesti Kirjoittaja maisteri »

edelleenkään en voi henkisessä maailmassa olla täysin varma oliko vika nyt missä, saattoi hyvinkin olla, että korjaaja viilasi minua linssiin esim. rikkomalla itse jakohihnaa, pidän sitä kuitenkin epätodennäköisenä vaihtoehtona. En edelleenkään sulje pois mahdollisuutta, että minulle myydyt osat olisivat olleet esim. väärää mallia, se on täysin hyvin mahdollista varsinkin kun joku täällä jo ehti väittää, että Ladan jakohihnaa ja vesipumppua on olemassa vain yhtä mallia, tämän tarkistin JA TÄMÄ VÄITE EI PIDÄ PAIKKAANSA. Eli seison sanojeni takana, kunnianloukkaus syytettä tuskin saan, sitä voit toki yrittää jos se helpottaa oloasi, ei olisi minulle ensimmäinen kerta leivättömänpöydän äärellä, tosin aina olen sieltä tähän asti poistunut " voittaja " osapuolena, siitä vain siis kokeilemaan onneasi, ei pelota.

Pidän tämän maisteri nimimerkin mielu hyvin sillä valmstuin tuossa taannoin juuri matematiikan maisteriksi, saa onnitella 8)
pinpate

Viesti Kirjoittaja pinpate »

"Eli seison sanojeni takana, kunnianloukkaus syytettä tuskin saan, sitä voit toki yrittää jos se helpottaa oloasi, ei olisi minulle ensimmäinen kerta leivättömänpöydän äärellä, tosin aina olen sieltä tähän asti poistunut " voittaja " osapuolena, siitä vain siis kokeilemaan onneasi, ei pelota."

Oomme sankareita kaikki...!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
maisteri

Riippuu vähän, mielestäni emme ole sankareita kaikki. Riippuu toki millä mittarilla tämä sankaruus mielestäsi mitataan? Oikeudenkäynnistä jos nyt puhutaan niin siellä on yleensä vain yksi voittaja, olkoon se sitten sankari nimikkeellä jos niin haluat asian ilmaista. Minä en toki käyttäisi sankari sanaa tässä asiayhteydessä.

Ei ole nimittäin mitenkään sankarillista " joutua " oikeuden eteen. Käräjäoikeus on vielä ihan inhimillinen, mutta hovioikeuden touhua ihmettelin tuossa taannoin kovasti, kun eräässä rikostapauksessa todistaja vannoin valan käsi sydämellä ja toinen käsi raamatulla. Ei siinä sikäli, itse uskon raamattuun ihan täysin, mutta uskoiko ko. todistaja. Tuskin, ei vaikuttanut kovinkaan kristilliseltä ihmiseltä.

Lada ja Venäjä on mielenkiintoa täynnä, olen muuten puoliksi Venäläinen ja syntynyt Venäjällä, Moskovassa. Siitä johtuu että olen Ladaan niin ihastunut ja pidän sitä elämäni autona. Millaisia tarinoita teillä on kerrottavana, miksi sen pitää olla Lada? :shock:
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ja hyvin jakaja puhdistuu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Sdelano v SSSR

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Näissä vauriotapauksissa olisi hyvä, jos vauriosta olisi valokuva tai muu tarkempi selvitys. Pelkkä "rikki meni" johtaa tavallisesti hyödyttömään arvailuun, niin myös hammashihnavaurioissa, joihin voi olla kovin monta eri syytä.

Hammashihnoista saa aika hyvin tietoja niiden valmistaja- tai markkinointiyhtiöiden sivuilta.

Esimerkkinä laitan Continentalin ao. osoitteen, josta saa englannin- ja saksankielistä aineistoa.

http://www.contitech.de/pages/produkte/ ... ad_de.html

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
maisteri

Hain Ladan tänään korjaamolta. Lopulliset todetut viat olivat siis: Jäähdytinestejärjestelmän lämpötila-anturi, tulpat olivat löysällä ( vaihdoin ne itse kesällä :D ) alipaineletku rikki, vesipumpun alla oli vanhaa tiivistettä. Uutta osaa: Jakohihna, anturi, tiiviste, moniurahihna, pakkasneste.

300€ lasku, mitä mieltä olette oliko kova lasku? Niin ja renkaat vaihtoivat samalla myös, että pääsivät kokeilemaan autoa tienpäällä. Siitä veloitettiin 15€, eli ei ihan liikaa minusta.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

pressa kirjoitti:Monasti syynä on tiivistepintojen huono puhdistaminen tai kokonaan pihdistuksen laiminlyönti. Pumpun tiivistekehällä ei suurikaan mureno tarvitse olla kun hihna jo kulkee sivussa.
maisteri kirjoitti:vesipumpun alla oli vanhaa tiivistettä...
Siis taas sama asia johon niin useasti törmää, työ tehdään hutiloiden kun kyseessä on vain vanha Lada...
äölkjhgf

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

[/quote]
Siis taas sama asia johon niin useasti törmää, työ tehdään hutiloiden kun kyseessä on vain vanha Lada...[/quote]

Vaikka tilaa konehuoneessa olisi tehdä huolellisestikin helpolla verrattuna moneen ns "laatuautoon".
maisteri

Yeah. Onneksi eivät silti vaihtaneet uutta vesipumppua koska " vanha " on vasta kesällä tosiaan vaihdettu. Aluksi luulin, että tässä on nyt kusetuksen makuun. Lopputulos oli kuitenkin OK ja hintakaan ei mitenkään nyt päätä huimaa, kuitenkin vaihdettiin uusi jakohihna minkä vaihdosta joku saattaa ottaa helpostikin tuon 300€, vaikka Ladassa se on ilmeisesti suht. helppo vaihtaa...

Kaikenkaikkiaan olin tyytyväinen tähän ko. korjaamoon, joka on iso ketju suomessa." Pikkukorjaamot " ovat tähän saakka korjanneet Ladaani tarvittaessa sellaisia vikoja joita en itse osaa korjata ja ovatkin korjanneet VAIN sen mitä olen pyytänyt. Tämä korjaamo missä nyt käytin sitä niin tehtiin ilmeisesti perusteellinen katsaus / vian etsintä ja hyvä niin, kun kerta jakohihnakin oli poikki menossa, sitä se tosiaan oli, näin sen itse.

Vien jatkossakin samaan paikkaan jos / KUN vikoja ilmenee.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, ainakin tässä selvisi etten toimittanut viallisia osia. Muuta väliä asiassa ei minulle ole.

Eikä minulta tarvitse pyydellä "Veijari" -nimityksiä anteeksi. On sitä hurjempiakin kuultu ja tehty semmoisia "Veijaritekoja" että posket punottaa kun muistelee. Tosin niitä veijarointeja ei ole tullut tehtyä näissä merkeissä, joista tässä puhutaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
maisteri

Joo. No en alunalkaenkaan ymmärtänyt mikä siinä veijari nimessä oli niin paha asia tuon yhden kirjoittelijan mielestä, mutta joo vika ei ollut osissa, siitä pahoittelut, että sitä vähän vihjasin. Olisihan se teoriassa ja ihan käytännössäkin mahdollista ollut. Meinasi vain kuuppa seota kun alunpitäen vika piti olla vain siinä, että jäähdyti neste systeemin anturi oli rikki, mutta sitten alkoikin vikoja löytymään ja aloin epäille kaikkia ja kaikkea, mutta loppui silti hyvin tämäkin case.

Mitä vastaavia vikoja kannattaa ennakoida, tai mitä ylipäätään ottaa huomioon ja korjata / korjauttaa ennen kun " posahtaa " ?

Öljystä on muuten hankala sanoa miten vanhaa se on, mustaakin mustempaa se näytää olevan. Tietoa ei pahemmin ole koska on viimeksi vaihdettu. Pitää vissiin vaihtaa ja suodatin samalla..
äölkjhgf

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Juu, kannattaa öljyt vaihtaa jos mustana on. Se on nimittäin harvinaista bensakoneissa. Siis on todella paljon ajettu, dieseleissähän nuo mustuu likipitäen heti.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

maisteri kirjoitti:Joo. No en alunalkaenkaan ymmärtänyt mikä siinä veijari nimessä oli niin paha asia tuon yhden kirjoittelijan mielestä, mutta joo vika ei ollut osissa, siitä pahoittelut, että sitä vähän vihjasin.
Tuohon vielä, niin ei jää epäselvyyksiä.
Veijariksi nimittäminen tuollaisessa asiayhteydessä tarkoittaa periaatteessa samaa kuin kutsuisit huijariksi, koijariksi, tai kusettajaksi.
Ja kun joku osia venäjältä kaipaava huomaa PöyhöinKuusaalt -nimimerkin jättämän ilmoituksen myyntipalstalla ja fiksuna googlettaa nimimerkin, että löytyykö mitään negatiivista. -Hän löytää esimerkiksi tämän keskustelun, jossa on vihjailevaan sävyyn kirjoiteltu osien myyjästä ja voi jättää sen perusteella osat hommaamatta kyseiseltä nimimerkiltä.

Ja lisäksi, mistä jo aiemmin kirjoitin, että tuollaisessa yhteydessä veijariksi nimittely on epäkohteliasta. Kuka sitä haluaa syyttömänä joutua tuollaisen nimittelyn/syyllistämisen kohteeksi? Kannattaa muutaman kerran miettiä, jos alkaa ihmisistä negatiiviseen sävyyn kirjoittamaan. Ja kun kirjoittaa, niin silloin kannattaa olla todella varma siitä, mistä kirjoittaa.

Oikeastaan minua hämmästyttää se, että joudun edes kertomaan, että mitä pahaa toisen veijariksi nimittelemisessä on.
Vastaa Viestiin