1200l rakentelua ja sen sellaista.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ZaaGeli

1200l rakentelua ja sen sellaista.

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

eli tuli hommattua moinen kampe ajoon. Tarkoitus tämä olisi turbottaa omalla kaasarillaan jos mahdollista järkevästi toteuttaa? eli vakio vasta remontoitu 1200 vakiokone. muuan tutulla oli 1200 turbotettua omalla kaasarillaan 0.8kilolla ja tämä kesti poletusta yli puolenvuotta. ahdin ja välijäähy hommattu mondeo TD:stä IHI:n pikku hyrrä. pakosarjan arvelin yrittää tehdä itse ja sitä rataa. neuvokkee tyhmää :(
Viimeksi muokannut ZaaGeli, 7.5.2012 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Neuvoja ei tipu ennen kuin hakua on kokeiltu.
Avatar
speedy
Viestit: 178
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja speedy »

Täällä foorumilla on ainakin tuo jusun projekti kertomus mikä kannatta lukea läpi.
ZaaGeli

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

joo mutta en löytänyt ollenkkaan juttua ladan OMALLA kaasarillaan turbotettuna? onko tämä mahdollista vai mitenkähän sais halvimman toimivan ratkaisun.
Avatar
pressa
Viestit: 10427
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Oma kaasutin turbon imupuolelle, muuten samoin kuin nuo paineistetutkin.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Miksi sitä surkeaa vakiokaasaria pitää yrittää käyttää ja patentoida kun ihan turbokäyttöön tarkoitettuja, ladan pulttijaolle sopivia pystytupliakin on olemassa?
21013 1500 16v Turbo rojekti
ZaaGeli

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

tarkoitus väsätä työttömän budjetilla, mikähän olisi halvin vaihtoehto? olen yrittänyt katsella paineistettuja kaasuttimia mutta hinnat on pilvissä... lie kellään moista tallin nurkissa pyörimässä?
mistäs tuommosta ladan pulttijaolle sopivaa kannattaa etsiä? mitkä mallit käy? jne.

eli weberin dat32 kävisi suoraan larppaan.. uutena 720€ :shock: ei kellään ois käytettyä myydä?
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Weber dgv ja dgav sopii ladan imusarjaan ja kummatkin saa paineistettua. Itsellä dgv turboladassa ja päivällä testailin kyseistä vehjettä 0,8-1bar ahdoilla.
Paineistus-sarjan ja uuden dgv kaasarin voi ostaa Free-Technicsiltä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
ZaaGeli

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

joo niimpäs onkin ja aluksi pystyy menemään ihan vaparinakin tuolla kaasarilla, hyvä hyvä. tarviaakos tuohon sitten mitään muuta kun tuon muovikohon? en ainakaan tuolta nettisaitilta löytäny muuta.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Omassani on muovinen koho, kumikärkinen neulaventtiili ja ryyppyläppä liimattu auki. Kohokammion tiiviste on pahvinen ja liimalla kiinni.
21013 1500 16v Turbo rojekti
ZaaGeli

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja ZaaGeli »

eli siis ryyppyä ei saa toimimaan? onko ongelmaa talvella? minkälaisilla ahdoilla pyörität?
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Ei ole ryyppy käytössä muttei ongelmia käynnistyksessä ainakaan vielä. Kaasua polkasee muutaman kerran ennen starttia niin heti tärähtää käymään.
Talvikäynnistyksestä sen verran että ainakin peltoauto lähti samalla kaasarilla käymään ilman ryyppyä -15c:stä melko hyvin. Ahtoja se 0,8-1bar ja vakio 1500cc alakerta.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

varmaa halvin ratkasu joku kelkan iso kaasari purkaamolta turbon imupuolelle. helpompi laittaa paikallee ja säätää seos.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Tooberi kirjoitti:varmaa halvin ratkasu joku kelkan iso kaasari purkaamolta turbon imupuolelle. helpompi laittaa paikallee ja säätää seos.
Nyt on ihan yleissivistyksen hankkimisen vuoksi kysyttävä, että mikä tässä on taka-ajatuksena? En ole itse kelkkoja ikinä roplaillut.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200 turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja START »

tai se niin yleinen ja hyväksi havaittu saabin solexi :wink:
vaakaimuisuus on pop imupuolen asennuksissa :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin