
1200l rakentelua ja sen sellaista.
1200l rakentelua ja sen sellaista.
eli tuli hommattua moinen kampe ajoon. Tarkoitus tämä olisi turbottaa omalla kaasarillaan jos mahdollista järkevästi toteuttaa? eli vakio vasta remontoitu 1200 vakiokone. muuan tutulla oli 1200 turbotettua omalla kaasarillaan 0.8kilolla ja tämä kesti poletusta yli puolenvuotta. ahdin ja välijäähy hommattu mondeo TD:stä IHI:n pikku hyrrä. pakosarjan arvelin yrittää tehdä itse ja sitä rataa. neuvokkee tyhmää 

Viimeksi muokannut ZaaGeli, 7.5.2012 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1200 turbotuksesta
Täällä foorumilla on ainakin tuo jusun projekti kertomus mikä kannatta lukea läpi.
Re: 1200 turbotuksesta
joo mutta en löytänyt ollenkkaan juttua ladan OMALLA kaasarillaan turbotettuna? onko tämä mahdollista vai mitenkähän sais halvimman toimivan ratkaisun.
Re: 1200 turbotuksesta
Oma kaasutin turbon imupuolelle, muuten samoin kuin nuo paineistetutkin.
Re: 1200 turbotuksesta
Miksi sitä surkeaa vakiokaasaria pitää yrittää käyttää ja patentoida kun ihan turbokäyttöön tarkoitettuja, ladan pulttijaolle sopivia pystytupliakin on olemassa?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 1200 turbotuksesta
tarkoitus väsätä työttömän budjetilla, mikähän olisi halvin vaihtoehto? olen yrittänyt katsella paineistettuja kaasuttimia mutta hinnat on pilvissä... lie kellään moista tallin nurkissa pyörimässä?
mistäs tuommosta ladan pulttijaolle sopivaa kannattaa etsiä? mitkä mallit käy? jne.
eli weberin dat32 kävisi suoraan larppaan.. uutena 720€
ei kellään ois käytettyä myydä?
mistäs tuommosta ladan pulttijaolle sopivaa kannattaa etsiä? mitkä mallit käy? jne.
eli weberin dat32 kävisi suoraan larppaan.. uutena 720€

Re: 1200 turbotuksesta
Weber dgv ja dgav sopii ladan imusarjaan ja kummatkin saa paineistettua. Itsellä dgv turboladassa ja päivällä testailin kyseistä vehjettä 0,8-1bar ahdoilla.
Paineistus-sarjan ja uuden dgv kaasarin voi ostaa Free-Technicsiltä.
Paineistus-sarjan ja uuden dgv kaasarin voi ostaa Free-Technicsiltä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 1200 turbotuksesta
joo niimpäs onkin ja aluksi pystyy menemään ihan vaparinakin tuolla kaasarilla, hyvä hyvä. tarviaakos tuohon sitten mitään muuta kun tuon muovikohon? en ainakaan tuolta nettisaitilta löytäny muuta.
Re: 1200 turbotuksesta
Omassani on muovinen koho, kumikärkinen neulaventtiili ja ryyppyläppä liimattu auki. Kohokammion tiiviste on pahvinen ja liimalla kiinni.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 1200 turbotuksesta
eli siis ryyppyä ei saa toimimaan? onko ongelmaa talvella? minkälaisilla ahdoilla pyörität?
Re: 1200 turbotuksesta
Ei ole ryyppy käytössä muttei ongelmia käynnistyksessä ainakaan vielä. Kaasua polkasee muutaman kerran ennen starttia niin heti tärähtää käymään.
Talvikäynnistyksestä sen verran että ainakin peltoauto lähti samalla kaasarilla käymään ilman ryyppyä -15c:stä melko hyvin. Ahtoja se 0,8-1bar ja vakio 1500cc alakerta.
Talvikäynnistyksestä sen verran että ainakin peltoauto lähti samalla kaasarilla käymään ilman ryyppyä -15c:stä melko hyvin. Ahtoja se 0,8-1bar ja vakio 1500cc alakerta.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 1200 turbotuksesta
varmaa halvin ratkasu joku kelkan iso kaasari purkaamolta turbon imupuolelle. helpompi laittaa paikallee ja säätää seos.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: 1200 turbotuksesta
Nyt on ihan yleissivistyksen hankkimisen vuoksi kysyttävä, että mikä tässä on taka-ajatuksena? En ole itse kelkkoja ikinä roplaillut.Tooberi kirjoitti:varmaa halvin ratkasu joku kelkan iso kaasari purkaamolta turbon imupuolelle. helpompi laittaa paikallee ja säätää seos.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200 turbotuksesta
tai se niin yleinen ja hyväksi havaittu saabin solexi
vaakaimuisuus on pop imupuolen asennuksissa

vaakaimuisuus on pop imupuolen asennuksissa

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti