Terve!
Oskilloskooppi paljastaa ainakin seuraavia:
- puuttuva tai taipunut hammas
- epäkeskinen hammaskehä
Löysä hihnapyörä tai murtunut vääntövärähtelyn vaimenninkumi eivät välttämättä näy skoopilla. Sopivalla moottorin käyntinopeudella saattaa tosin käynnin epätasaisuus tai vääntövärähtelykin näkyä irtonaisen tai rikkinäisen hihnapyörän hammaskehän hetkellisen kulmanopeuden suurena vaihteluna (mistä syntyy vikakoodikin).
Skooppikuvia on verkossa. Haku esim.
checking crank sensor antaa tekstiä ja kuvia.
Jos käytät skooppia, olisi mukava nähdä kuvia täällä boardillakin.
Kytkentäkaavio on myös täällä
http://www.chipdiagnost.narod.ru/images/114.jpg. Kampiakselin asentotunnistin on 22 ja ohjausyksikkö luonnollisesti nro 1.
menestystä
SvS