
Varmasti tyhmä kysymys asiasta tietäville

Samaa sarjaahan ne, omaani olen kyllä ollut tyytyväinen. Omistettua on tullut n. 8 kk ja kilometrejä tänä aikana on ehtinyt kertyä jo 18 000. Käytännössä toiminut, kuten pitääkin ja bensankulutuskin ollut pientä. Sellainen pieni vika tosin oli, että kampiakselin asentotunnistimen johto oli ottanut pakosarjaan kiinni ja eriste sulanut, aiheutti häiriötä sytytykseen - helppo oli korjata.suklaa kirjoitti:Entäs 111 ja 112? Onko nekin sitä samaa "kuonaa"?![]()
Takaiskaritolpat ovat olleet ruosteherkkiä. Aiemmat vuosimallit herkempiä ruostumaan kuin myöhemmät, myöhempiin tullut jo osittainen korin sinkitys.suklaa kirjoitti: Entä onko jotain mitä on syytä katsoa tarkemmin kun menee tekemään kauppoja? [ Esim. kohdat jotka ruostuu/mätänee helpoiten?
Oman kokemuksen mukaan 110-sarja toimii samoin, huonompiakin kokemuskai foorumilta kyllä löytyy. Usein näissä autoissa on ongelmana, että halvan auton huolto-ohjelmaa laiminlyödään, ja siitä seuraa paljon vikoja. Kannattaa tutustua huolto-ohjelmaan ja autoa ostattessa ottaa selvää, onko huollot tehty ajallaan, vai onko jotain laiminlyöty.suklaa kirjoitti: Samara palveli urhoollisesti useamman vuoden ilman mitään isompia vikoja. Vähintäänkin samaa haluaisin uudelta.
Ja vaikka auto olisi uutena merkkilliikkessä käynyt huollossa niin niiden huoltojen tasossa on eroja. Joissain Alffa-Mazda-lada huolloissa asentajan rangaistus on huoltaa lLadaa, ja asenne työhön sen mukaista. Jaskan satakymppi on hyvä esimerkki kun vikaa ei korjattu vaan vian seurauksia yritettiin (ja onnistuttiin) laittamaan asiakkaan syyksi. Samoin Lada-juntin kohdalla kävi että huollosta kotiin ja öljyt valuivat maahan, maksaja käyttäjä itse, senhän se pitäisi osata valvoa että merkkihuollon asentaja laitaa suodattimenkin kiinni autoon.JohnDoe kirjoitti:Usein näissä autoissa on ongelmana, että halvan auton huolto-ohjelmaa laiminlyödään, ja siitä seuraa paljon vikoja. Kannattaa tutustua huolto-ohjelmaan ja autoa ostattessa ottaa selvää, onko huollot tehty ajallaan, vai onko jotain laiminlyöty.
....eli minulla oli jäänyt huolto-ohjelmasta peräluukun kaasupumppujen vaihto 2kk ajon jälkeen,auton paikkamaalaus vuoden vanhana,lämmityslaitteen ennakkokorjaus sen ollessa 3kk vanha,rengaspaineiden pudottaminen kolmesta kilosta kahteen ennen sen luovutusta,kudoksettoman vesiletkun vaihto oikeaan vesiletkuun,irtomuttereiden kerääminen penkin alta,laturin hihnapyörän mutterin kiristys,hattuhyllyn nostinkumien vaihto kestävämpiin,rustetäplien paikkamaalaus ennen auton luovutusta jne.....pressa kirjoitti:Ja vaikka auto olisi uutena merkkilliikkessä käynyt huollossa niin niiden huoltojen tasossa on eroja. Joissain Alffa-Mazda-lada huolloissa asentajan rangaistus on huoltaa lLadaa, ja asenne työhön sen mukaista. Jaskan satakymppi on hyvä esimerkki kun vikaa ei korjattu vaan vian seurauksia yritettiin (ja onnistuttiin) laittamaan asiakkaan syyksi. Samoin Lada-juntin kohdalla kävi että huollosta kotiin ja öljyt valuivat maahan, maksaja käyttäjä itse, senhän se pitäisi osata valvoa että merkkihuollon asentaja laitaa suodattimenkin kiinni autoon.JohnDoe kirjoitti:Usein näissä autoissa on ongelmana, että halvan auton huolto-ohjelmaa laiminlyödään, ja siitä seuraa paljon vikoja. Kannattaa tutustua huolto-ohjelmaan ja autoa ostattessa ottaa selvää, onko huollot tehty ajallaan, vai onko jotain laiminlyöty.
Ruostumiskohtia on takaiskarin tolpat ja pyöräkotelot, ovien alareunat joissa korikitti on huokoista ja lattian ja kynnyksen välinen sauma missä myös tuota huokoista korikittiäo (ja se korikitti pitää kohdan kosteana ja ruoste etenee sen alla).