samaran käynti ropleema
samaran käynti ropleema
elikkä mikä mahtaa olla vikana kun tuo 95 samara gm ruiskulla ei lähde käymään. Startatessa kuuluu moottorin ohjausboksilta niin kuin releen naksutus ja check engine merkkivalo vilkuttaa. kaikki olen jo tarkastanu mitä itelle mieleen tulee.
Re: samaran käynti ropleema
Jos kertoisit mitä olet tarkistanut, niin voisimme sitten jatkaa. (ilmeisesti kipinä ja polttoainepaine on takistettu?) Myös tieto sammuiko ajosta vai sammutettiinko itse, ja onko mitään oireita ollut aiemmin?juippi kirjoitti:kaikki olen jo tarkastanu mitä itelle mieleen tulee.
Re: samaran käynti ropleema
Eli mitä kaikkea on jo tehty?juippi kirjoitti:kaikki olen jo tarkastanu mitä itelle mieleen tulee.
Kampiakselin asentotunnistinvika aiheuttaa käyntiin lähtemättömyyden, jos ruisku on muuten kunnossa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: samaran käynti ropleema
Pyörittääkö se edes starttimoottoria? Jos ei ja vain naksuttaa, niin lataa tyhjä akku.
Re: samaran käynti ropleema
startti pyörii. kipinä tulee tulpalle asti. bensapumppu surisee mutta en ole tarkastanu tuleeko ainetta konetilaan asti. bensa haisee kun tarttaa. sammutin kun viimeksi ajoin ja seuraavalla kertaa ei lähteny. nyppi ajaessa kyllä kun viimestä kertaa ajoin ja lähti kovin pitkällä tartilla käymään. se releen naksutus ihmetyttää että kannattaisko sinne hommata uusi?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: samaran käynti ropleema
Tämä ei välttämättä liity mitenkään tähän kysymykseen, mutta noita oireita lueskelin. En tiedä onko ruiskukoneessa mahdollistakaan saada aikaan tuollaisia oireita samalla vialla kuin mitä tänään tässä meidän pihassa löysimme.
Tapaus oli 2104 1300cc remmikone Solex -kaasarilla. Siis huomatkaa ei Samara eikä ruutta.
Vekotin oli alkanut kesken ajon nyppyttelemään ja puutuilemaan. Välillä oli kulkenut paremmin. Auto oli seissyt sitten jonkin aikaa ja moottori oli kylmennyt täysin.
Kun sitä yritettiin uudestaan käynnistää niin mikään keino ei ollut meinannut toimia. Lopulta se oli saatu akun vedellessä viimeisiään käyntiin.
Ajoipa ystäväni sen tähän meidän pihaan ja syttyjä alettiin katsoa. Ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa eli sytkät oli kohdallaan. Sitten tulppien kimppuun. 1 ja 2 kohtuu kahvinruskeat, 3 ja 4 aivan liian valkoiset (laihalla).
Puristuspainemittaria tulpanreikään. 1 mitattaessa jo kuuntelin että johan ääntään. 2 ei sitten ollut hitustakaan puristusta. 3 ja 4 lie normaalit.
Venttiilivika ja epäillään tietysti 2 pakoventtiiliä.
Mutta tosiaan en tiedä voiko RuttaSamara oirehtia käyntiinlähtemättömyydellä jos pakoventtiilissä tai venttiileissä on ongelmaa. Eli älkää antako tämän häiritä jos tämä meni metsään kuten tuo Mettäroadomasiina, jonka taru loppui kai meidän lähipiirissä tähän päivään.
Tapaus oli 2104 1300cc remmikone Solex -kaasarilla. Siis huomatkaa ei Samara eikä ruutta.
Vekotin oli alkanut kesken ajon nyppyttelemään ja puutuilemaan. Välillä oli kulkenut paremmin. Auto oli seissyt sitten jonkin aikaa ja moottori oli kylmennyt täysin.
Kun sitä yritettiin uudestaan käynnistää niin mikään keino ei ollut meinannut toimia. Lopulta se oli saatu akun vedellessä viimeisiään käyntiin.
Ajoipa ystäväni sen tähän meidän pihaan ja syttyjä alettiin katsoa. Ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa eli sytkät oli kohdallaan. Sitten tulppien kimppuun. 1 ja 2 kohtuu kahvinruskeat, 3 ja 4 aivan liian valkoiset (laihalla).
Puristuspainemittaria tulpanreikään. 1 mitattaessa jo kuuntelin että johan ääntään. 2 ei sitten ollut hitustakaan puristusta. 3 ja 4 lie normaalit.
Venttiilivika ja epäillään tietysti 2 pakoventtiiliä.
Mutta tosiaan en tiedä voiko RuttaSamara oirehtia käyntiinlähtemättömyydellä jos pakoventtiilissä tai venttiileissä on ongelmaa. Eli älkää antako tämän häiritä jos tämä meni metsään kuten tuo Mettäroadomasiina, jonka taru loppui kai meidän lähipiirissä tähän päivään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: samaran käynti ropleema
Itsellä kyllä lähti tuo Samara normaalisti aikoinaan käymään vaikka pakoventtiili oli palanut, ja ihme ettei edes check engine syttynyt. Venttiilipalo selvisikin tässä tapauksessa itselle vasta katsastuksessa hylätyn pakokaasutestin jälkeisessä puristusmittauksessa. Puristusta oli parisen kiloa jäljellä, ettei se pytty kyllä ihan tyhjänä pyörinyt.
Yksi mikä tuli mieleen, niin jakoremminkin voisi varmaan tarkastaa. Se releen naksutus ei varmaan kyllä siihen liity, mutta onpahan ainakin sitten tarkastettu sekin.
PS. Tuli nyt vielä mieleen, että joskus oli itsellä ruiskun lämpöanturi viallinen ja Samara ei lähtenyt sen takia käyntiin.
Yksi mikä tuli mieleen, niin jakoremminkin voisi varmaan tarkastaa. Se releen naksutus ei varmaan kyllä siihen liity, mutta onpahan ainakin sitten tarkastettu sekin.
PS. Tuli nyt vielä mieleen, että joskus oli itsellä ruiskun lämpöanturi viallinen ja Samara ei lähtenyt sen takia käyntiin.
Viimeksi muokannut samarai, 15.12.2012 2:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: samaran käynti ropleema
Onkohan Bensaputki rikki,jos sillä kerran on joskus aiemmin toimivana ajettu.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: samaran käynti ropleema
Vikakoodit varmaan kannattaa lukea.
Hyvä ettei sentään juppeja.Zapsky kirjoitti:juippeja ketju täynnä
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: samaran käynti ropleema
Moottorin lämpöanturi ja sen johdotus tarkistaa. Johto jos on poikki niin seos ylirikkaalla (eikä siksi syty), jos taas oikosulussa niin käynnistysrikastus ei mene päälle. Pura anturille tulevan johtonipun kangas sukkaa noin 20cm matkalta ja tutki johdot kunnolla. Toki vikakoodit kannattaa lukea UKK:n ohjeiden mukaan.juippi kirjoitti:. nyppi ajaessa kyllä kun viimestä kertaa ajoin ja lähti kovin pitkällä tartilla käymään.
Re: samaran käynti ropleema
Jos moottorin lämpöanturin johto on poikki, niin seos on laihalla. Silloin lähtee paremmin käymään kaasu pohjassa, kun täyskaasurikastus aktivoituu.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: samaran käynti ropleema
Mitenkä perustelet että olisi laihalla? Lämpötila anturin vastus muuttuu tyyliin: +100 °C on 177 ohmia, +20 °C on 3500 ohmia, 0 °C on 9400 ohmia. Jos johto poikki niin -50°C ja seos on varmasti rikkaalla.
Re: samaran käynti ropleema
Jos lämpöanturin virtapiiri on kokonaan poikki, varaohjelma käyttää lämpimän moottorin seosta. Näin olen käsittänyt.pressa kirjoitti:Mitenkä perustelet että olisi laihalla? Lämpötila anturin vastus muuttuu tyyliin: +100 °C on 177 ohmia, +20 °C on 3500 ohmia, 0 °C on 9400 ohmia. Jos johto poikki niin -50°C ja seos on varmasti rikkaalla.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: samaran käynti ropleema
Déjà vu eli entiselämys tarkoittaa tuttuuden tunnetta jossakin tilanteessa; henkilö tuntee kokeneensa nykyisen tilanteen jo aiemminkin...