Sammui moottoritielle kesken ajon, sisätiloihin tulevan kitkerän savun kera. Hinattiin talliin. Kaverin autoa korjaan.
Akusta startin puolen pääty RÄJÄHTÄNYT.
1. Uusi akku (ei käynnisty) tutkittu vikaa
2. 16A flaktin sulake ja flektin 30A rele rikki (vaihdettu uudet, ei käynnisty)
Startin liittimet puhdistettu.
3. Hanskalokeron alla 2 relettä ehjät 3 sulaketta ehjät
4. Mitattu pinkki musta johto +12 mutta bensa punpun rele ei vedä ja puolalle ei tule +12v. Ohitettu rele (pinkkimusta yhdistetty pinkkimusta, bensapumppu alkoi pyörimään) ja puolalle +12v ja puolan maa ok. Ei kipinää?
5. (ruiskun boksi haisee palaneelle, purettu boxi pois ja aukaistu. Boxi PALANUT sisältä, haisee kuin palanut televisio)
6. Ruiskun boxi uusittu samanlaiseen (ei käynnisty, ei kipinää) Nyt bensa pumppu pyörii virrat kääntäessä hetken kuten pitääkin. Rele siis palautettu paikalleen. Startatessa releet vetää.
Oikosulku ollu melkoinen. Nyt kaivattas vinkkejä?
Mitä arvoja pitäisi puolasta saada? ***Ohm (boksihan ohjaa puolan kahta tyristoria/transistoria?)
Mitä arvoja pitäisi nokka-aks tunnistimesta? ***Ohm (vaikuttaako kipinään?)
Mitä arvoja pitäisi kampi aks tunnistimesta? ***Ohm (vaikuttaako kipinään?)
Tässä pähkinää
