110:n laatikko samaraan...?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Onko 110:n(8v) ja samaran(1,5i) vaihdelaatikko sama...? Tai sopiiko tuo 110:n laatikko sellaisenaan samaraan...?

Juu, en tiedä mitään etuvetoisista Ladoista ja takavetoisistakin hyvin vähä...
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2697
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Sama laatikko Samarassa ja 110-sarjalaisissa venojen lukumäärästä riippumatta.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Oliko startin kiinnityksessä jotain eroa (uudemmissa 110 sarjalaisissa?).
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä siinä on eroa ja startit on erilaiset. Olikohan siinä kytkinkopan mallissa myös jotain eroa vauhtipyörän kohdalla. Vertailin silloin Samaran ja 110 laatikoita keskenään kun tuohon veljen 110:iin laitettiin toinen laatikko, mutta ei muista varmana kuin sen startin kiinnityksen kytkinkopassa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2697
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ai niin, kytkimet ovat erikokoisia kaasari Samarassa, ruisku Samarassa (8 v 110:ssä sama) ja 16 v 110:ssä. Startti myös erilainen ainakin 16 venasessa kuin 8 venaisessa. Mutta itse laatikko on sama, kytkinkopan vaihdossa ei kauaa mene tarvittaessa kun molemmat laatikot lattialla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei se ihan pikkuhomma se kytkinkopan vaihto ainakaan omasta mielestä ole. Ne vaihteistot akselit kun on laakeroitu siihen kytkinkoppaan. Siinä on samalla myös vaihteistoöljyn tiivistepinta.
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 6-6-42.jpg
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 6-6-34.jpg

Startin kiinnityserot näkyy tässä:
110
http://detali.zp.ua/images/shop_big/2011_06_15_6625.JPG
startti: http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=43593

Samara
http://www.cvk-spb.ru/content/files/kpp_2108_so.JPG
http://img16.slando.ua/images_slandocom ... rev001.jpg
startti: http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=111
siinä tuo startin päätyhela on kytkinkopassa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Elikkä siis, onko ihan bolt-on homma laittaa ruisku samaraan 8v 110:n vaihdelaatikko...? Jos vaihtaa startinkin 110:stä...?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olikohan siinä kytkimen siirtomekanismissa/vaijeri myös jotain eroavaisuuksia? Ne jos passaa niin, ehkä sitten käy. Itse ainakin aikoinaan luovuin Samaran laatikon laatikon asentamisesta 110:iin vaikka sellainen oli helpommin tarjolla. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Muistaakseni uudemman vaijeri on hivenen pitempi (siis sisus pidempi, kuori saman mittainen). Jos vanha vaijeri ei riitä niin sitten pitää jenkaa jatkaa.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja mush »

Käsittääkseni kun asiaa tutkin kytkimen osalta, eroavaisuudet kytkinkopassa ja startissa ovat juurikin kytkimen koosta kiinni (190/200mm). Eli laatikko (kytkinkoppa), kytkin, vauhtipyörä ja startti samaa sarjaa niin on ainakin ok. Ainakaan 200mm kytkimen vauhtipyörä ei mahdu heittällä 190mm vastaavan kytkinkoppaan.

Todennäköisesti kuitenkin tuo ruisku-Samara on aivan samalla tekniikalla kuin 8v 110. Tuo ei ole minulle kuitenkaan selvinnyt missä vaiheessa kytkin Samaroissa on vaihtunut, onko kaikissa ruiskuissa jo isompi?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja samarai »

No ainakin tuossa omassa -96 Samarassa on vielä se kaasari-Samaran kytkinlevy. Sen tiedän siitä, että ostin nykyisen käytössä olevan Tarton autotorilta v. 1991 ja oli sama kuin vanhakin :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 110:n laatikko samaraan...?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

133 varustekoodilla olevissa 110 Ladoissa (käytännössä -99 sedan 8-vent gm-ruiskulla) pitäisi olla sama kytkinkoppa ja startti kuin Samarasssa, mutta kaikissa muissa eri. Kytkimestä en nyt muista, mutta oliko kytkimen asennus lähinnä riippuvainen vauhtipyörästä, eikä niinkään laatikosta. 110:n moottorin vaihto Samaraan ei onnistunut Samaran kytkimellä ennen kuin vauhtipyörän vaihdon jälkeen
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin