Vähän tarkennusta samaran päästö juttuihin.
Tosiaan jouduttiin vaihtamaan imu-pakosarjan tiiviste, jolloin saatiin happivuoto poistettua ja kierroksilla arvot kuntoon.
Tyhjäkäynnin arvot seuraavassa mittauksessa oli 344 HCppm, 5,95 CO%, jotka ovat liian korkeat arvot.
Imusarjan letkuja tarkasteltu sinä ohessa, mutta kierrätysventtiilin toimintaa tai tukkimista ei kokeiltu.
Jostain se nyt vaan kiskoo noita vääriä arvoja, voisin kyllä kokeilla vaihtaa lambda-anturin ja tukkia kierrätyksen letkun imusarjalle.
Imusarjaa irrottaessa pakkasnestettä pääsi imuventtiilien taakse jota paineilmalla puhalleltiin pois, ajettiin korkeilla kierroksilla jonkin aikaa ennen tota mittaamista jossa ensin näytti ihan hyvältä mutta sitten mittarit sekosivat. Vielä en ole tehnyt lisätutkimuksia asialle.
Kiitos vihjeistä, lisääkin vastaavan vian korjaamisvihjeitä/kokemuksia otetaan vastaan.
Korjaamolle ei ole varaa viedä ja ilman obd-mittaria menee muutenkin arvailuksi.
