Elikkä kyseessä on '01 vuoden samara, jolla on ajettu 118tkm.
Valmistenumeroltaan XTA21083023036608
Eli oireina on että kevyellä kaasulla ajettaessa auto nykii. Aivan kuin auto miettisi mennäänkö vai ei.
Oireet alkavat vasta kun lämpö on noussut 80 asteeseen ja pahenevat lämmön noustessa. Samalla ilmaantuu tyhjäkäynnin
heittelehtiminen kuoleman ja 1500 välillä. Auto ei kuitenkaan sammu milloinkaan. Toisinaan taas tyhjäkäynti pysyy aivan normaalina ja
toisinaan pitkään normaalina, jonka jälkeen heittely alkaa.
Vetää hyvin kiihdyttäessä eikä käynnistyksessä ole ollut ongelmia.
Vikakoodinlukija ilmoittaa usein sytytyskatkoksia 1. sylinterissä, sekä 4. sylinterissä. Harvoin myös 3. sylinterissä.
Koskaan ei kuitenkaan katkoksia ole ilmaantunut 2. sylinteriin.
Vinkkejä vian etsintään kaipailisin.
Samaran sytytyskatkokset lämpimänä
Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä
Ensimmäisenä kannattaa varmaan vaihtaa puolapaketti, se näistä ruukaa mennä 

Nyk: 2112 -03 Eksät: 2101, 2105, Niva 2xSamara
Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä
Sitä puolaa veikkaan myös.Monesti ne kylmänä saattaa toimii.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä
Puolavikaa itsekkin epäilisin....Mulla teki Vauxhall Magnum aikanaan sellaista,että kylmänä kiihtyi hyvin/tasaisesti,mutta kun lämpöisenä tallasi kaasun lattiaan,niin johan rötäs,ja pätki
....Vaihdoin puolan,ja vika poistui 



Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä
Tarkistamalla tulpat vika korjaantui. Oli kärkiväli ainoastaan 2.sylinterin tulpassa melkein kohdillaan. Näyttäen pitää uusienkin tulppien kärkivälit tästälähtien tarkastaa.
Kiitos kuitenkin vastauksista.
Pienellä onneksi selvittiin.
Kiitos kuitenkin vastauksista.
Pienellä onneksi selvittiin.