Samaran sytytyskatkokset lämpimänä

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Jonne

Samaran sytytyskatkokset lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Jonne »

Elikkä kyseessä on '01 vuoden samara, jolla on ajettu 118tkm.
Valmistenumeroltaan XTA21083023036608

Eli oireina on että kevyellä kaasulla ajettaessa auto nykii. Aivan kuin auto miettisi mennäänkö vai ei.
Oireet alkavat vasta kun lämpö on noussut 80 asteeseen ja pahenevat lämmön noustessa. Samalla ilmaantuu tyhjäkäynnin
heittelehtiminen kuoleman ja 1500 välillä. Auto ei kuitenkaan sammu milloinkaan. Toisinaan taas tyhjäkäynti pysyy aivan normaalina ja
toisinaan pitkään normaalina, jonka jälkeen heittely alkaa.

Vetää hyvin kiihdyttäessä eikä käynnistyksessä ole ollut ongelmia.
Vikakoodinlukija ilmoittaa usein sytytyskatkoksia 1. sylinterissä, sekä 4. sylinterissä. Harvoin myös 3. sylinterissä.
Koskaan ei kuitenkaan katkoksia ole ilmaantunut 2. sylinteriin.

Vinkkejä vian etsintään kaipailisin.
a.turunen
Viestit: 17
Liittynyt: 25.12.2005 16:06
Paikkakunta: Revonlahti

Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä

Viesti Kirjoittaja a.turunen »

Ensimmäisenä kannattaa varmaan vaihtaa puolapaketti, se näistä ruukaa mennä :roll:
Nyk: 2112 -03 Eksät: 2101, 2105, Niva 2xSamara
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Marko »

Sitä puolaa veikkaan myös.Monesti ne kylmänä saattaa toimii.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
virtain
Viestit: 1133
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä

Viesti Kirjoittaja virtain »

Puolavikaa itsekkin epäilisin....Mulla teki Vauxhall Magnum aikanaan sellaista,että kylmänä kiihtyi hyvin/tasaisesti,mutta kun lämpöisenä tallasi kaasun lattiaan,niin johan rötäs,ja pätki :evil: :roll: ....Vaihdoin puolan,ja vika poistui 8)
Jonne

Re: Samaran sytytyskatkokset lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Jonne »

Tarkistamalla tulpat vika korjaantui. Oli kärkiväli ainoastaan 2.sylinterin tulpassa melkein kohdillaan. Näyttäen pitää uusienkin tulppien kärkivälit tästälähtien tarkastaa.

Kiitos kuitenkin vastauksista.
Pienellä onneksi selvittiin.
Vastaa Viestiin