Madallus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Onkos ne sitten leimamiehelle kelpaavaiset?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Siitä en tiedä, mutta paremmat ne on kuin orkkikset. vaihdat aina leimalle. 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Niin no kun nyt ei ole juuri nimenomaan leimakelpoisia alatukivarsia kun noista oli joku korkannut ne iskarin kiinnikkeiden pultit niin piti hitsata nuo iskarin madalluspalikat kiinni kun ei saanut muttereilla kiinni. Onko nuo sitten pidemmät kuin vakio tukivarret jos kerta camberit muuttuvat paremmiksi? Onkos jotain havainnollistavaa kuvaa noista putkitukivarsista jossain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

veli samara kirjoitti:Siitä en tiedä, mutta paremmat ne on kuin orkkikset. vaihdat aina leimalle. 8)
Perustele väitteesi putkirimpuloiden paremmuudesta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

camberin ja casterin "korjaus"(tarvitse kikkailla niin paljoa prikkojen kanssa), lisämadallus, luultavasti kestää paremmin, jäykemmät(ei varmaan vaikutusta mihinkään), voinee vaihtaa uniball-nivelet vakioden tilalle, eikä varmaan vaikee väsätä casterin säätöä. Ja onhan ne hienot :lol: No kuka arvostaa mitäkin. Noista sitten mallia ylätukivarsiin, jossa cambersäätö 8) .
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

öö mihinkäs se madaltuminen perustuu jos nivellys pisteet on molemmissa päissä oletettavasti samat ja mitta ei oleellisesti muutu? jousen tai iskarin paikka eri?
itse en ole missään nähny edes moisia, olenkohan menettänyt jotain ainutlaatuista? onks ne nyt jotain hipo-osia minkä päälle ei tällänen vakio-miinus mies ymmärrä mitään?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pressa
Viestit: 10429
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja pressa »

googlella löytyy kuvia
Kuva
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

noihan vois olla hyvät aihiot, jos ei jaksa kokonaan tehdä ite
olis oltava sirot että mahtuu pyörät kääntyyn unipalli päillä ja muutenkin eri malliset ku vakiot että saa etupuolelle tulevan hamppi tangon riittävän lähelle että ei tartte tehä kilometrin mittasia kääntövarsia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Joo o, no ehkäpä pärjään kuitenkin ihan noilla vakion mallisilla alatukivarsilla. En kuitenkaan mitään rallia ole lähdössä ajelemaan, niin luulisi niiden olevan ihan tarpeeksi hyvät.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niin, ei niillä vakioilla tukivarsilla höystettynä muutamilla pikku vahvistussaumoilla ole ajettu kilpaa kuin viimeiset 30 vuotta. Eikä ennen aina edes niitä vahvistussaumojakaan tehty kunhan vaan tukivarret oli hyvässä kunnossa ja pistettiin uudet kumipuslat kun ei muita ollut edes saatavilla. Ja hyvin mentiin.
Noi alatukivarret on niin jäykät että jos niittaat pyörän jonnekin, tukivarsi ei kyllä muuta muotoaan helposti vaan välittää kaiken energian etupalkkiin ja runkoaisaan jotka yleensä vääntyvät.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

onhan ne jäykät verrattuna mcpersaus tyyliseen rakenteeseen, mutta kyllä, olen saanut mutkalle pelkän alatukivarren. yks paikka on ne pultit millä ne tulee alapalkkiin kiinni, niitäkin on vääntynyt
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Stuba kirjoitti:Tuossa nyt kuvaa omasta lintasta: http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... 1653c0.jpg
Plaza Sportin -70 mm alustasetti ja 165/55 R13 renkaat 7x13 vanteella. Pohjaanlyöntikumeista sahattu puolet pois.
Vielä kun edestä nappaa kierroksen pois jousista niin sit on valmis... :D Tai sit -90mm jouset eteen. :)
Etujousista lähti yläpäästä kaksi kieppiä pois, nyt alkaa olemaan aika hyvä... :)
Menee nuo eturenkaatkin nyt mukavasti kaarelle ja jouset pysyy vielä paikallaan kun auto ilmassa niin ovat katsastuskelposetkin.
On se kumma kun mikään ei riitä ja pitää jo -70mm jousia alkaa pilkkomaan. :D

Tossa vielä huonolaatunen kännykuva nykytilanteesta:
http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... 3135e7.jpg
Lada kardan...??? Njet... Volga
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

paljon parempi, puol kiekkaa takanta vielä...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Stuba »

veli samara kirjoitti:paljon parempi, puol kiekkaa takanta vielä...
Kyllä sieltäkin saattaa kierros vielä lähteä... Pakoputkea täytyy hipistellä ensin ylöspäin :)
Lada kardan...??? Njet... Volga
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Tällainen tyhmänhullu kysymys tuli mieleen kun noita ohjauksen osia katselin tuolla auton alla. Tuossa kun on nuo ohjausvarret vai mitkä ovatkaan oikealta nimeltä, eli ne mihin tulee raidetangot ja se välitanko kiinni. Onko miten tyhmä idea jos niitä lyhentäisi jonkinverran kun ovat tällä hetkellä auton matalin kohta niin ovat vähän osumille alttiina. Muuttuuko ohjausgeometriat jotenki liian radikaalisti tai tuleko ohjauksesta ihan mahdottoman raskas tai jotain? Pystyykö noita osia ylipäätänsä edes hitsailemaan, laillista se ei taida olla sen tiedän.
Vastaa Viestiin