2105 ladan piristys mielessä
2105 ladan piristys mielessä
Elikkä löytyy 2105 lada 1500 moottorilla ja ajatuksena olisi laittaa peltipakosarja ja tuplaweberit sekä 2"pakoputki loppuun saakka! Osaako kukaan sanoa mitä näillä saisi irti tuosta 1500 koneesta ? Ilman että koskee nokkaan tai kanteen ?
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Onnistuneena virityksenä voidaan pitää sellaista joka ei pudota tehoja vakiosta enempää kuin 5 hv. 

Elämä on laiffia.
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Justiinsa. No jos sun tavotteet ei oo sen korkeemmat älä jaksa jauhaa :f foorumin ideat menee tommosiin hessuihin...
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Eipä taida ihmeitä tulla noilla vielä, ehdottomasti jyrkempää nokkaa kehiin myöskin.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Virtasen mauri hio sulle nokan vakiosta noin 100e hintaan, saa sellasen ku haluaa tai tarve vaatii. Venäjältä saa uusia nokkia myöskin, niistä voi enemmän tietää Toktornivako tai muut venäjän kävijät. Moposport myy jotain nokkia ladaan, mutta ne on sikahintaisia verrattuna venäjän nokkiin. Mansemotors:lta saa myös näitä venäjältä tuotuja viritys osia. peltisarjat, imusarjat, putkistot, nokat, veivit ja akselit kaikki saa venäjältä.
Ja Nimenomaan kannattaa koskea nokkaan ja kanteen, muuten et saa oikeen mitään irti.
Ja Nimenomaan kannattaa koskea nokkaan ja kanteen, muuten et saa oikeen mitään irti.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Ja vielä kun laittaa turboa niin saattaa saada jo vähän voimaa 

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 2105 ladan piristys mielessä
juhp7500 kirjoitti:Ja vielä kun laittaa turboa niin saattaa saada jo vähän voimaa

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Multa sais ahtimenkin, ja alkuputken jolla saa turbon pakosarjaan kiinni. Voimaa tulee kivasti 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Viimeks kun kysyin erikois moottori pyysi 200- 300 nokan hienosta ja pukin laskusta... jos samasta maurista kyse. Itsellä työstetty kansi, jonkinlainen nokka,kohdistettu imusarja, 1600 alakerta, 421sarja, 2'' putkisto yhdellä simmonsilla, vanha pakko aukeava 32/32 kaasutin, kärjetön sytkä, keveämpi vauhtis ja sasch kytkin... ja tavoite olis joku 100 koneelta...
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Kyllähän ile taisi siinä olla oikeassa, että pelkillä tuplawebereillä ja peltipakosarjoilla teho korkeintaan laskee.
Hengittävyyttä pitäisi parantaa kauttaaltaan, jos meinaa noista saada hyötyä.
Mitenhän muuten päästöjen käy? Onko -90 lukuista koria mahdollista saada katsastuksesta läpi b-ryhmän kilpa viritteisellä moottorilla? Vai pitääkö se unohtaa suosiolla unelmat maitokaupassa käymisestä VFTS:llä?
Hengittävyyttä pitäisi parantaa kauttaaltaan, jos meinaa noista saada hyötyä.
Mitenhän muuten päästöjen käy? Onko -90 lukuista koria mahdollista saada katsastuksesta läpi b-ryhmän kilpa viritteisellä moottorilla? Vai pitääkö se unohtaa suosiolla unelmat maitokaupassa käymisestä VFTS:llä?

- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Minkälainen mahtaa tässä tapauksessa olla se "B-ryhmäläinen"?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 2105 ladan piristys mielessä
Moottori puoli ei ole vielä materialisoitunut. En ole vielä asiantuntioita ruvennut häiritsemään, kun tekniikka puolelle joutuu budjetoimaan jonkun tonnin.toktornivako kirjoitti:Minkälainen mahtaa tässä tapauksessa olla se "B-ryhmäläinen"?
Kyllähän sinne kuitenkin sääntöjen mukaan pitäisi 45mm weberit laittaa. Ihan en ole selvillä onko mahdollista tinkiä venttiilien annetuista maksimi kooista, jotka b-ryhmäläisessä muistaakseni olivat 41mm imu ja 36mm pako. Itselle riittäisi varmaan kakkos ryhmäläiselle annetut ohjearvot 38 imu ja 34 pako (tähän tietty vaikuttaa venttiilien ja ylipäätään osien saatavuus), joilla pitäisi päästä sinne 140+ hp. Nokka-akselit ja muut arvot sitten määräytyy noiden mukaan.
Tosin mielessä on käynyt, että jos vaihtaisi aihiota nappisilmään ja 1300 koneeseen. Sen minkä tehoissa menettää, sen sitten rahassa voittaisi.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä