2105 ladan piristys mielessä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Portionpoker

2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja Portionpoker »

Elikkä löytyy 2105 lada 1500 moottorilla ja ajatuksena olisi laittaa peltipakosarja ja tuplaweberit sekä 2"pakoputki loppuun saakka! Osaako kukaan sanoa mitä näillä saisi irti tuosta 1500 koneesta ? Ilman että koskee nokkaan tai kanteen ?
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja ile »

Onnistuneena virityksenä voidaan pitää sellaista joka ei pudota tehoja vakiosta enempää kuin 5 hv. :D
Elämä on laiffia.
Portionpoker

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja Portionpoker »

Justiinsa. No jos sun tavotteet ei oo sen korkeemmat älä jaksa jauhaa :f foorumin ideat menee tommosiin hessuihin...
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Eipä taida ihmeitä tulla noilla vielä, ehdottomasti jyrkempää nokkaa kehiin myöskin.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Portionpoker

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja Portionpoker »

Mitä ihmiset pyytää noista nokista ?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Virtasen mauri hio sulle nokan vakiosta noin 100e hintaan, saa sellasen ku haluaa tai tarve vaatii. Venäjältä saa uusia nokkia myöskin, niistä voi enemmän tietää Toktornivako tai muut venäjän kävijät. Moposport myy jotain nokkia ladaan, mutta ne on sikahintaisia verrattuna venäjän nokkiin. Mansemotors:lta saa myös näitä venäjältä tuotuja viritys osia. peltisarjat, imusarjat, putkistot, nokat, veivit ja akselit kaikki saa venäjältä.

Ja Nimenomaan kannattaa koskea nokkaan ja kanteen, muuten et saa oikeen mitään irti.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Ja vielä kun laittaa turboa niin saattaa saada jo vähän voimaa 8)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja START »

hp7500 kirjoitti:Ja vielä kun laittaa turboa niin saattaa saada jo vähän voimaa 8)
ju :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Multa sais ahtimenkin, ja alkuputken jolla saa turbon pakosarjaan kiinni. Voimaa tulee kivasti 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
japexu

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja japexu »

Viimeks kun kysyin erikois moottori pyysi 200- 300 nokan hienosta ja pukin laskusta... jos samasta maurista kyse. Itsellä työstetty kansi, jonkinlainen nokka,kohdistettu imusarja, 1600 alakerta, 421sarja, 2'' putkisto yhdellä simmonsilla, vanha pakko aukeava 32/32 kaasutin, kärjetön sytkä, keveämpi vauhtis ja sasch kytkin... ja tavoite olis joku 100 koneelta...
tomppa_2105

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja tomppa_2105 »

Kyllähän ile taisi siinä olla oikeassa, että pelkillä tuplawebereillä ja peltipakosarjoilla teho korkeintaan laskee.
Hengittävyyttä pitäisi parantaa kauttaaltaan, jos meinaa noista saada hyötyä.

Mitenhän muuten päästöjen käy? Onko -90 lukuista koria mahdollista saada katsastuksesta läpi b-ryhmän kilpa viritteisellä moottorilla? Vai pitääkö se unohtaa suosiolla unelmat maitokaupassa käymisestä VFTS:llä? :lol:
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Minkälainen mahtaa tässä tapauksessa olla se "B-ryhmäläinen"?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

tomppa_2105

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja tomppa_2105 »

toktornivako kirjoitti:Minkälainen mahtaa tässä tapauksessa olla se "B-ryhmäläinen"?
Moottori puoli ei ole vielä materialisoitunut. En ole vielä asiantuntioita ruvennut häiritsemään, kun tekniikka puolelle joutuu budjetoimaan jonkun tonnin.
Kyllähän sinne kuitenkin sääntöjen mukaan pitäisi 45mm weberit laittaa. Ihan en ole selvillä onko mahdollista tinkiä venttiilien annetuista maksimi kooista, jotka b-ryhmäläisessä muistaakseni olivat 41mm imu ja 36mm pako. Itselle riittäisi varmaan kakkos ryhmäläiselle annetut ohjearvot 38 imu ja 34 pako (tähän tietty vaikuttaa venttiilien ja ylipäätään osien saatavuus), joilla pitäisi päästä sinne 140+ hp. Nokka-akselit ja muut arvot sitten määräytyy noiden mukaan.

Tosin mielessä on käynyt, että jos vaihtaisi aihiota nappisilmään ja 1300 koneeseen. Sen minkä tehoissa menettää, sen sitten rahassa voittaisi.
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 2105 ladan piristys mielessä

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

ja tyylikkyydessä :)
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Vastaa Viestiin