
VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
määkin oon maasturin katsastanut jo kaks kertaa peräkkäin tyyliin 9kuukauden leimalla ja muutoskatsastuksena molemmilla kerroilla. mun mielestä se on yhteensä yli 200e täällä päin, muutoskatsastus ja normaali vuosikatsastus siihen päälle 

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Ei ainakaan minun muistaakseni hinta ollut kuin 130e. Silloin katsastuksen yhteydessä muuttivat paperiin alustan ja vanteet.
No tiedä mikä katsastus tuo lienee sitten ollut
Nyt saatu ahtoputket maalattua, ja paineensäätimen nippa korjattua. Samalla laitoin töötinkin kiinni, nyt löytyy single töötti konversio
. Ei mahtunut orkkis paikalle kuin yksi. Pitää vielä jostain keksiä pissapojan säiliö ja pumppu, sellanen joka konehuoneeseen mahtuu. Myös tapapenkki ja vyöt tuli laitettua paikoilleen. Sitten hifistelin vielä syylärin ja coolerin väliin kumiliuskat, ettei hankaa ja kolise toisiinsa. Myös maskin ja kuulerin välissä pienet kumilistat. Samaa kumi listaa laiteltu vähän joka paikkaan. Parantaa yleisilmettä listaa edes huomaamatta.
Mietinnässä myös reaktio tanko koneen ja korin väliin, vähentäis koneen heilumista. Myös volvon kumityynyt vähentäis, mutta reaktiotanko olis racempi
Ajattelin että konehuoneen kupeeseen kiinnike läpipulteilla pyöräkoteloon, ja toinen kiinnike venakoppaan. Mutta onko parempaa paikkaa kuin venakoppa? Esim lohkossa?
Toiseenpäähän vaikka kumipusla ja toiseen uniball tai sitä vastaava ratkaisu.
No tiedä mikä katsastus tuo lienee sitten ollut

Nyt saatu ahtoputket maalattua, ja paineensäätimen nippa korjattua. Samalla laitoin töötinkin kiinni, nyt löytyy single töötti konversio

Mietinnässä myös reaktio tanko koneen ja korin väliin, vähentäis koneen heilumista. Myös volvon kumityynyt vähentäis, mutta reaktiotanko olis racempi

Toiseenpäähän vaikka kumipusla ja toiseen uniball tai sitä vastaava ratkaisu.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200L Turbo.
??? Jaa jäykkä tanko! Lähtee muuten venakoppa kävelään ekalla rykäsyllä!veli samara kirjoitti:
Mietinnässä myös reaktio tanko koneen ja korin väliin, vähentäis koneen heilumista. Myös volvon kumityynyt vähentäis, mutta reaktiotanko olis racempiAjattelin että konehuoneen kupeeseen kiinnike läpipulteilla pyöräkoteloon, ja toinen kiinnike venakoppaan. Mutta onko parempaa paikkaa kuin venakoppa? Esim lohkossa?
Toiseenpäähän vaikka kumipusla ja toiseen uniball tai sitä vastaava ratkaisu.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Sitä mietin itsekkin, mutta jossain ladassa tuollaisen systeemin nähnyt. Antaahan se kumipusla hieman periksi. Mutta toisenpään kun sais lohkoon kiinni niin ei rasittas venakoppaa. Ei oikeen innostais ruveta vaihtamaan kumityynyjäkään, kun ei ole kunnon vehkeitä siihen hommaan. Öljypohjan irroituskin raastoi hermoja, kun piti ottaa toinen kumityyny irti. Ja takas laitto yhtä tuskaa. Tai no vehkeitä koneen nostoon kyllä piisaa. Löytyy raktoria, pienkuormaajaa, trukkia jolla koneen sais nostettua. Tangon väsäys olis erilainen ratkaisu.
Muutama kuva taas:
Mittaristo toiminnassa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 0&uid=1286
Mustat ahtoputket
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1&uid=1286
Muut tekee single turboja, minä tein single töötin
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286
Muutama kuva taas:
Mittaristo toiminnassa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 0&uid=1286
Mustat ahtoputket
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1&uid=1286
Muut tekee single turboja, minä tein single töötin

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Takajarrut säädetty lähelle. Samalla selvisi mistä kilaus johtuu kun vaihtaa 1-vaihteelta kakkoselle. Ei ollutkaan moottorin heilahduksesta johtuva pakoputken kolaus, vaan kardaanin ristikko niin väljä että kilahtelee.
Samanlainen kilaus kuuluu kun otat kaasun pois nopeasti vedätyksen jälkeen. Tai pakituksen jälkeen lähdet ajamaan eteenpäin. Sama vika ollut jo 2 vuotta, aina luullut että johtuu pakoputkesta
Lähdempä kiristämään kardaanin pultteja, eipähän irtoa koko kardaani matkalla korjaamolle
EDIT: pultit tiukalla, eika ne löysässä ollutkaan. Ja ristikko hajoaa minä hetkenä hyvänsä, nappaat ristikon molemmin puolin kardaanista kiinni ja rupeet rempomaan. Väljää löytyy parhaimmillaan noin 3cm


Lähdempä kiristämään kardaanin pultteja, eipähän irtoa koko kardaani matkalla korjaamolle

EDIT: pultit tiukalla, eika ne löysässä ollutkaan. Ja ristikko hajoaa minä hetkenä hyvänsä, nappaat ristikon molemmin puolin kardaanista kiinni ja rupeet rempomaan. Väljää löytyy parhaimmillaan noin 3cm

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Pientä hifistelyä tuloillaan. Eli "apexin" turbotimer
. Ei hajoa mun helv*tin kallis(150e) garretti 


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
multaki löytyy erikoinen töötti, eli tämmönen: https://www.youtube.com/watch?v=zAKksqKR3pIveli samara kirjoitti:Muut tekee single turboja, minä tein single töötin![]()
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286

onhan sitä moni ihmetellyt

Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: 1200L Turbo.
Jos semmonen on ylimääränen niin pistä yv:täTooberi kirjoitti:multaki löytyy erikoinen töötti, eli tämmönen: https://www.youtube.com/watch?v=zAKksqKR3pIveli samara kirjoitti:Muut tekee single turboja, minä tein single töötin![]()
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286![]()
onhan sitä moni ihmetellyt

Lada 21044 1700i -96
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200L Turbo.
Tommonen oli 80-luvulla muotia!Tooberi kirjoitti:multaki löytyy erikoinen töötti, eli tämmönen: https://www.youtube.com/watch?v=zAKksqKR3pIveli samara kirjoitti:Muut tekee single turboja, minä tein single töötin![]()
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286![]()
onhan sitä moni ihmetellyt
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Ei ole autolle oikeen mitään kerenny tekemään, mutta etu- ja sivuvilkut tilattu. Sekä tiiviste"paperia" hommattu, tuohon painekotelon tiivisteeks. Työttömyyskin loppuu ja talvi tulee, joten voi olla että homma hidastuu. Mutta koitetaan saada pulkka ainakin siihen kuntoon että keväällä dynoon.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
Hiljaa
hyvä tulee
tekkee rauhassa ja hifistelee niin ompahan hyvä ja
mukavempi cruisailla sit enskesänä leimatulla turbo ladalla B)
hyvä tulee

mukavempi cruisailla sit enskesänä leimatulla turbo ladalla B)
Lada 21044 1700i -96
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Harmi vaan kun talvella en voi mitään autolle tehdä, ei ole tallia.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Lada on kyl niin lämmin, että työturvallisuus riski rakentaa ladan ympärille iglu
Tai sit pitää olla neliöitä julmetusti
Pitää tässä kysellä jos auton sais jonnekkin talveksi, niin sais tehtyä päivityksiä autoon. Eli alustaa, lukkoperää, sytkää yms

Tai sit pitää olla neliöitä julmetusti

Pitää tässä kysellä jos auton sais jonnekkin talveksi, niin sais tehtyä päivityksiä autoon. Eli alustaa, lukkoperää, sytkää yms
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98