VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

määkin oon maasturin katsastanut jo kaks kertaa peräkkäin tyyliin 9kuukauden leimalla ja muutoskatsastuksena molemmilla kerroilla. mun mielestä se on yhteensä yli 200e täällä päin, muutoskatsastus ja normaali vuosikatsastus siihen päälle :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ei ainakaan minun muistaakseni hinta ollut kuin 130e. Silloin katsastuksen yhteydessä muuttivat paperiin alustan ja vanteet.
No tiedä mikä katsastus tuo lienee sitten ollut :lol:
Nyt saatu ahtoputket maalattua, ja paineensäätimen nippa korjattua. Samalla laitoin töötinkin kiinni, nyt löytyy single töötti konversio :lol: . Ei mahtunut orkkis paikalle kuin yksi. Pitää vielä jostain keksiä pissapojan säiliö ja pumppu, sellanen joka konehuoneeseen mahtuu. Myös tapapenkki ja vyöt tuli laitettua paikoilleen. Sitten hifistelin vielä syylärin ja coolerin väliin kumiliuskat, ettei hankaa ja kolise toisiinsa. Myös maskin ja kuulerin välissä pienet kumilistat. Samaa kumi listaa laiteltu vähän joka paikkaan. Parantaa yleisilmettä listaa edes huomaamatta.

Mietinnässä myös reaktio tanko koneen ja korin väliin, vähentäis koneen heilumista. Myös volvon kumityynyt vähentäis, mutta reaktiotanko olis racempi 8) Ajattelin että konehuoneen kupeeseen kiinnike läpipulteilla pyöräkoteloon, ja toinen kiinnike venakoppaan. Mutta onko parempaa paikkaa kuin venakoppa? Esim lohkossa?
Toiseenpäähän vaikka kumipusla ja toiseen uniball tai sitä vastaava ratkaisu.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

veli samara kirjoitti:
Mietinnässä myös reaktio tanko koneen ja korin väliin, vähentäis koneen heilumista. Myös volvon kumityynyt vähentäis, mutta reaktiotanko olis racempi 8) Ajattelin että konehuoneen kupeeseen kiinnike läpipulteilla pyöräkoteloon, ja toinen kiinnike venakoppaan. Mutta onko parempaa paikkaa kuin venakoppa? Esim lohkossa?
Toiseenpäähän vaikka kumipusla ja toiseen uniball tai sitä vastaava ratkaisu.
??? Jaa jäykkä tanko! Lähtee muuten venakoppa kävelään ekalla rykäsyllä! :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Sitä mietin itsekkin, mutta jossain ladassa tuollaisen systeemin nähnyt. Antaahan se kumipusla hieman periksi. Mutta toisenpään kun sais lohkoon kiinni niin ei rasittas venakoppaa. Ei oikeen innostais ruveta vaihtamaan kumityynyjäkään, kun ei ole kunnon vehkeitä siihen hommaan. Öljypohjan irroituskin raastoi hermoja, kun piti ottaa toinen kumityyny irti. Ja takas laitto yhtä tuskaa. Tai no vehkeitä koneen nostoon kyllä piisaa. Löytyy raktoria, pienkuormaajaa, trukkia jolla koneen sais nostettua. Tangon väsäys olis erilainen ratkaisu.

Muutama kuva taas:

Mittaristo toiminnassa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 0&uid=1286
Mustat ahtoputket
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1&uid=1286
Muut tekee single turboja, minä tein single töötin :lol:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Takajarrut säädetty lähelle. Samalla selvisi mistä kilaus johtuu kun vaihtaa 1-vaihteelta kakkoselle. Ei ollutkaan moottorin heilahduksesta johtuva pakoputken kolaus, vaan kardaanin ristikko niin väljä että kilahtelee. :lol: Samanlainen kilaus kuuluu kun otat kaasun pois nopeasti vedätyksen jälkeen. Tai pakituksen jälkeen lähdet ajamaan eteenpäin. Sama vika ollut jo 2 vuotta, aina luullut että johtuu pakoputkesta :lol:
Lähdempä kiristämään kardaanin pultteja, eipähän irtoa koko kardaani matkalla korjaamolle :D

EDIT: pultit tiukalla, eika ne löysässä ollutkaan. Ja ristikko hajoaa minä hetkenä hyvänsä, nappaat ristikon molemmin puolin kardaanista kiinni ja rupeet rempomaan. Väljää löytyy parhaimmillaan noin 3cm :shock:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pientä hifistelyä tuloillaan. Eli "apexin" turbotimer 8) . Ei hajoa mun helv*tin kallis(150e) garretti :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

veli samara kirjoitti:Muut tekee single turboja, minä tein single töötin :lol:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286
multaki löytyy erikoinen töötti, eli tämmönen: https://www.youtube.com/watch?v=zAKksqKR3pI :lol:
onhan sitä moni ihmetellyt :shock:
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Tooberi kirjoitti:
veli samara kirjoitti:Muut tekee single turboja, minä tein single töötin :lol:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286
multaki löytyy erikoinen töötti, eli tämmönen: https://www.youtube.com/watch?v=zAKksqKR3pI :lol:
onhan sitä moni ihmetellyt :shock:
Jos semmonen on ylimääränen niin pistä yv:tä :lol:
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Aaaargh! aina joku pistää paremmaks :lol: :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Tooberi kirjoitti:
veli samara kirjoitti:Muut tekee single turboja, minä tein single töötin :lol:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 2&uid=1286
multaki löytyy erikoinen töötti, eli tämmönen: https://www.youtube.com/watch?v=zAKksqKR3pI :lol:
onhan sitä moni ihmetellyt :shock:
Tommonen oli 80-luvulla muotia!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ei ole autolle oikeen mitään kerenny tekemään, mutta etu- ja sivuvilkut tilattu. Sekä tiiviste"paperia" hommattu, tuohon painekotelon tiivisteeks. Työttömyyskin loppuu ja talvi tulee, joten voi olla että homma hidastuu. Mutta koitetaan saada pulkka ainakin siihen kuntoon että keväällä dynoon.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Hiljaa
hyvä tulee :) tekkee rauhassa ja hifistelee niin ompahan hyvä ja
mukavempi cruisailla sit enskesänä leimatulla turbo ladalla B)
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Harmi vaan kun talvella en voi mitään autolle tehdä, ei ole tallia.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Tarpeeksi tulee lunta niin rakenna iglu :D
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Lada on kyl niin lämmin, että työturvallisuus riski rakentaa ladan ympärille iglu :lol:
Tai sit pitää olla neliöitä julmetusti :D

Pitää tässä kysellä jos auton sais jonnekkin talveksi, niin sais tehtyä päivityksiä autoon. Eli alustaa, lukkoperää, sytkää yms
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin